Spečnost Honda potvrdila ceny a specifikace svých zcela nových elektrifikovaných SUV modelů – ZR-V e:HEV a CR-V e:HEV a e:PHEV. Tyto modely byly představeny v květnu 2023.
ZR-V e:HEV – Příjem objednávek začíná od července tohoto roku.
Cena modelu začíná na 939 900 Kč včetně DPH. (Elegance)
Všechny verze modelu ZR-V nabízejí dokonalou kombinaci sofistikovaného stylu, praktičnosti a sportovního zážitku z jízdy. Standardně jsou vybaveny plně hybridním systémem Honda e:HEV, který byl vylepšen s cílem zvýšit výkon a odezvu po sešlápnutí plynového pedálu jezdcem.
Začněme u dobře vybavené verze Elegance, která nabízí 18palcová šedá litá kola, přední a zadní parkovací senzory, 11 airbagů, zadní kameru a audiosystém s osmi reproduktory. Všechny verze mají devítipalcový dotykový displej doplněný o systém Honda Connect, navigaci a kompatibilitu s aplikacemi Apple CarPlay / Android Auto a také sedmipalcový digitální displej přístrojové desky za koženým volantem.
Verze Sport (989 900 Kč včetně DPH) se dodávají s unikátní úpravou předního nárazníku a masky chladiče, leskle černými zpětnými zrcátky a rámečky oken, matně černými koly a obložením interiéru v kombinaci látky a syntetické kůže. Sportovní pedály, vnitřní LED osvětlení, elektricky ovládané dveře zavazadlového prostoru bez použití rukou, bezdrátové nabíjení a doplňkové USB porty jsou také součástí standardní výbavy.
Vozy nejvyšší verze Advance (1 039 900 Kč včetně DPH) jsou vybaveny celokoženými sedadly s perforovanými vložkami a stříbrným prošíváním, vyhřívaným koženým volantem, panoramatickou střechou a leskle černými litými koly s diamantovým brusem. Zákazníci, kteří se rozhodnou pro nejvyšší verzi modelu ZR-V, se mohou těšit na prémiový zvukový systém BOSE s 12 reproduktory, 10,2palcový multi-informační displej a zcela nový šestipalcový head-up displej (HUD).
CR-V e:HEV | e:PHEV – Příjem objednávek začíná od července tohoto roku.
Cena modelu začíná na (1 079 900 Kč včetně DPH)
Šestá generace modelu CR-V se představí v posledním čtvrtetí tohoto roku s odvážnějším vzhledem a prvotřídní úrovní praktičnosti v kombinaci s výjimečnou konektivitou a komfortem. Toto populární C-SUV bude vybaveno hnacím ústrojím, které bude poskytovat dynamický výkon u všech verzí. Na výběr je plně hybridní pohon (e:HEV) a poprvé v Evropě také plug-in hybridní pohon (e:PHEV). Pohon e:PHEV nabídne 82 kilometrů dojezdu na čistě elektrický pohon.
S novým designem je nyní nejnovější model CR-V širší, delší a vyšší než předchozí model. Jeho o 40 mm delší rozvor kol pomáhá vytvořit více vnitřního prostoru, mimo jiné o 16 mm větší prostor pro nohy vzadu a o 18 procent objemnější zavazadlový prostor.
Vůz má agresivnější přední část, díky kterému budí na silnici výraznější dojem, přičemž jednotlivé varianty e:HEV a e:PHEV mají vlastní exkluzivní design masky. Kombinace úzkých světlometů a nových charakteristických světel pro denní svícení tuto vizuální přitažlivost dále umocňuje, zatímco vzadu představuje kombinace vertikálního brzdového světla a směrových světel chytré vylepšení nezaměnitelného designu koncových světel modelu CR-V.
Kromě toho se model CR-V stane prvním evropským modelem vybaveným všesměrovým bezpečnostním a asistenčním systémem pro řidiče Honda SENSING 360, který kontroluje mrtvé úhly kolem vozidla. Přispívá tak k předcházení kolizím a zmírňuje zátěž řidiče. Představuje tedy další krok v odvážném cíli společnosti Honda snížit do roku 2050 počet úmrtí při dopravních nehodách automobilů a motocyklů Honda na nulu.
„Modely ZR-V a CR-V poskytují výkon, pohodlí a užitnost, jež zákazníci společnosti Honda očekávají,“ říká Tom Gardner, výkonný viceprezident společnosti Honda Motor Europe. „Díky působivé kombinací atraktivního designu a vysoké úrovně specifikací spolu se silnou, podmanivou dynamikou a více možnostmi hybridního pohonu dokáže řada vozů SUV společnosti Honda uspokojit širší škálu přání a požadavků zákazníků.“
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.