Spečnost Honda potvrdila ceny a specifikace svých zcela nových elektrifikovaných SUV modelů – ZR-V e:HEV a CR-V e:HEV a e:PHEV. Tyto modely byly představeny v květnu 2023.
ZR-V e:HEV – Příjem objednávek začíná od července tohoto roku.
Cena modelu začíná na 939 900 Kč včetně DPH. (Elegance)
Všechny verze modelu ZR-V nabízejí dokonalou kombinaci sofistikovaného stylu, praktičnosti a sportovního zážitku z jízdy. Standardně jsou vybaveny plně hybridním systémem Honda e:HEV, který byl vylepšen s cílem zvýšit výkon a odezvu po sešlápnutí plynového pedálu jezdcem.
Začněme u dobře vybavené verze Elegance, která nabízí 18palcová šedá litá kola, přední a zadní parkovací senzory, 11 airbagů, zadní kameru a audiosystém s osmi reproduktory. Všechny verze mají devítipalcový dotykový displej doplněný o systém Honda Connect, navigaci a kompatibilitu s aplikacemi Apple CarPlay / Android Auto a také sedmipalcový digitální displej přístrojové desky za koženým volantem.
Verze Sport (989 900 Kč včetně DPH) se dodávají s unikátní úpravou předního nárazníku a masky chladiče, leskle černými zpětnými zrcátky a rámečky oken, matně černými koly a obložením interiéru v kombinaci látky a syntetické kůže. Sportovní pedály, vnitřní LED osvětlení, elektricky ovládané dveře zavazadlového prostoru bez použití rukou, bezdrátové nabíjení a doplňkové USB porty jsou také součástí standardní výbavy.
Vozy nejvyšší verze Advance (1 039 900 Kč včetně DPH) jsou vybaveny celokoženými sedadly s perforovanými vložkami a stříbrným prošíváním, vyhřívaným koženým volantem, panoramatickou střechou a leskle černými litými koly s diamantovým brusem. Zákazníci, kteří se rozhodnou pro nejvyšší verzi modelu ZR-V, se mohou těšit na prémiový zvukový systém BOSE s 12 reproduktory, 10,2palcový multi-informační displej a zcela nový šestipalcový head-up displej (HUD).
CR-V e:HEV | e:PHEV – Příjem objednávek začíná od července tohoto roku.
Cena modelu začíná na (1 079 900 Kč včetně DPH)
Šestá generace modelu CR-V se představí v posledním čtvrtetí tohoto roku s odvážnějším vzhledem a prvotřídní úrovní praktičnosti v kombinaci s výjimečnou konektivitou a komfortem. Toto populární C-SUV bude vybaveno hnacím ústrojím, které bude poskytovat dynamický výkon u všech verzí. Na výběr je plně hybridní pohon (e:HEV) a poprvé v Evropě také plug-in hybridní pohon (e:PHEV). Pohon e:PHEV nabídne 82 kilometrů dojezdu na čistě elektrický pohon.
S novým designem je nyní nejnovější model CR-V širší, delší a vyšší než předchozí model. Jeho o 40 mm delší rozvor kol pomáhá vytvořit více vnitřního prostoru, mimo jiné o 16 mm větší prostor pro nohy vzadu a o 18 procent objemnější zavazadlový prostor.
Vůz má agresivnější přední část, díky kterému budí na silnici výraznější dojem, přičemž jednotlivé varianty e:HEV a e:PHEV mají vlastní exkluzivní design masky. Kombinace úzkých světlometů a nových charakteristických světel pro denní svícení tuto vizuální přitažlivost dále umocňuje, zatímco vzadu představuje kombinace vertikálního brzdového světla a směrových světel chytré vylepšení nezaměnitelného designu koncových světel modelu CR-V.
Kromě toho se model CR-V stane prvním evropským modelem vybaveným všesměrovým bezpečnostním a asistenčním systémem pro řidiče Honda SENSING 360, který kontroluje mrtvé úhly kolem vozidla. Přispívá tak k předcházení kolizím a zmírňuje zátěž řidiče. Představuje tedy další krok v odvážném cíli společnosti Honda snížit do roku 2050 počet úmrtí při dopravních nehodách automobilů a motocyklů Honda na nulu.
„Modely ZR-V a CR-V poskytují výkon, pohodlí a užitnost, jež zákazníci společnosti Honda očekávají,“ říká Tom Gardner, výkonný viceprezident společnosti Honda Motor Europe. „Díky působivé kombinací atraktivního designu a vysoké úrovně specifikací spolu se silnou, podmanivou dynamikou a více možnostmi hybridního pohonu dokáže řada vozů SUV společnosti Honda uspokojit širší škálu přání a požadavků zákazníků.“
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.