Spečnost Honda potvrdila ceny a specifikace svých zcela nových elektrifikovaných SUV modelů – ZR-V e:HEV a CR-V e:HEV a e:PHEV. Tyto modely byly představeny v květnu 2023.
ZR-V e:HEV – Příjem objednávek začíná od července tohoto roku.
Cena modelu začíná na 939 900 Kč včetně DPH. (Elegance)
Všechny verze modelu ZR-V nabízejí dokonalou kombinaci sofistikovaného stylu, praktičnosti a sportovního zážitku z jízdy. Standardně jsou vybaveny plně hybridním systémem Honda e:HEV, který byl vylepšen s cílem zvýšit výkon a odezvu po sešlápnutí plynového pedálu jezdcem.
Začněme u dobře vybavené verze Elegance, která nabízí 18palcová šedá litá kola, přední a zadní parkovací senzory, 11 airbagů, zadní kameru a audiosystém s osmi reproduktory. Všechny verze mají devítipalcový dotykový displej doplněný o systém Honda Connect, navigaci a kompatibilitu s aplikacemi Apple CarPlay / Android Auto a také sedmipalcový digitální displej přístrojové desky za koženým volantem.
Verze Sport (989 900 Kč včetně DPH) se dodávají s unikátní úpravou předního nárazníku a masky chladiče, leskle černými zpětnými zrcátky a rámečky oken, matně černými koly a obložením interiéru v kombinaci látky a syntetické kůže. Sportovní pedály, vnitřní LED osvětlení, elektricky ovládané dveře zavazadlového prostoru bez použití rukou, bezdrátové nabíjení a doplňkové USB porty jsou také součástí standardní výbavy.
Vozy nejvyšší verze Advance (1 039 900 Kč včetně DPH) jsou vybaveny celokoženými sedadly s perforovanými vložkami a stříbrným prošíváním, vyhřívaným koženým volantem, panoramatickou střechou a leskle černými litými koly s diamantovým brusem. Zákazníci, kteří se rozhodnou pro nejvyšší verzi modelu ZR-V, se mohou těšit na prémiový zvukový systém BOSE s 12 reproduktory, 10,2palcový multi-informační displej a zcela nový šestipalcový head-up displej (HUD).
CR-V e:HEV | e:PHEV – Příjem objednávek začíná od července tohoto roku.
Cena modelu začíná na (1 079 900 Kč včetně DPH)
Šestá generace modelu CR-V se představí v posledním čtvrtetí tohoto roku s odvážnějším vzhledem a prvotřídní úrovní praktičnosti v kombinaci s výjimečnou konektivitou a komfortem. Toto populární C-SUV bude vybaveno hnacím ústrojím, které bude poskytovat dynamický výkon u všech verzí. Na výběr je plně hybridní pohon (e:HEV) a poprvé v Evropě také plug-in hybridní pohon (e:PHEV). Pohon e:PHEV nabídne 82 kilometrů dojezdu na čistě elektrický pohon.
S novým designem je nyní nejnovější model CR-V širší, delší a vyšší než předchozí model. Jeho o 40 mm delší rozvor kol pomáhá vytvořit více vnitřního prostoru, mimo jiné o 16 mm větší prostor pro nohy vzadu a o 18 procent objemnější zavazadlový prostor.
Vůz má agresivnější přední část, díky kterému budí na silnici výraznější dojem, přičemž jednotlivé varianty e:HEV a e:PHEV mají vlastní exkluzivní design masky. Kombinace úzkých světlometů a nových charakteristických světel pro denní svícení tuto vizuální přitažlivost dále umocňuje, zatímco vzadu představuje kombinace vertikálního brzdového světla a směrových světel chytré vylepšení nezaměnitelného designu koncových světel modelu CR-V.
Kromě toho se model CR-V stane prvním evropským modelem vybaveným všesměrovým bezpečnostním a asistenčním systémem pro řidiče Honda SENSING 360, který kontroluje mrtvé úhly kolem vozidla. Přispívá tak k předcházení kolizím a zmírňuje zátěž řidiče. Představuje tedy další krok v odvážném cíli společnosti Honda snížit do roku 2050 počet úmrtí při dopravních nehodách automobilů a motocyklů Honda na nulu.
„Modely ZR-V a CR-V poskytují výkon, pohodlí a užitnost, jež zákazníci společnosti Honda očekávají,“ říká Tom Gardner, výkonný viceprezident společnosti Honda Motor Europe. „Díky působivé kombinací atraktivního designu a vysoké úrovně specifikací spolu se silnou, podmanivou dynamikou a více možnostmi hybridního pohonu dokáže řada vozů SUV společnosti Honda uspokojit širší škálu přání a požadavků zákazníků.“
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?