Ceny ojetých automobilů v Česku v červenci poprvé po více než roce výrazněji klesly. Střední hodnota ojetých vozů meziměsíčně klesla o 9000 korun na současných 181.000 korun. Jde o nejvýraznější pokles od loňského dubna. Snížení přitom nastalo i přes omezení nabídky vozidel na trhu, a to o 6580 na celkových 92.116 nabízených vozů. Ceny ovlivnily například slevy autobazarů. Vyplývá to podle ČTK z analýzy společnosti Aures Holdings, která v Česku provozuje autocentra AAA Auto a Mototechna.
Zda půjde o trvalejší trend nebo pouze o výkyv spojený s létem a dovolenými se podle firmy potvrdí až se začátkem podzimu. "Každopádně klesající ceny trhu ojetých vozů rozhodně prospějí. Domácnosti jsou již tak silně zatíženy například růstem nákladů na energie, paliva nebo potraviny a pokles cen vozů jim usnadní rozhodování, zda svůj vozový park obmění,“ řekla dnes generální ředitelka a předsedkyně představenstva Aures Holdings Karolína Topolová.
Mezi deseti nejžádanějšími značkami na českém trhu podle analýzy výrazně zlevnil například Volkswagen Touran, kde medián ceny klesl o 14.500 korun na 179.000 Kč, nebo BMW řady 5, kde střední hodnota ceny klesla o 25.500 korun na aktuálních 185.000 Kč. U nejžádanějších vozů Škody cena naopak zůstala téměř stejná, meziměsíční rozdíl byl v řádu stokorun, vyplývá z dat.
Nejčastěji nabízeným modelem ojetého vozu byla podle nich v červenci Škoda Octavia s 7938 auty všech generací. Následovala Škoda Fabia (5825 aut), třetí místo obsadil Volkswagen Golf (3024 aut). V první pětce se umístily ještě Škoda Superb (2612) a Volkswagen Passat (2560 aut). Střední hodnota stáří v červenci stoupla oproti červnovým 10,5 roku na současných 10,8 roku. Tachometr nabízených aut nejčastěji ukazoval také meziměsíčně vyšší hodnotu, a to 155.060 kilometru. V nabídce bylo v červenci 694 vozů s hybridním pohonem, což je o 160 méně než před měsícem a 277 čistých elektromobilů, meziměsíčně o 110 méně.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.