Ceny ojetých automobilů v Česku v červenci poprvé po více než roce výrazněji klesly. Střední hodnota ojetých vozů meziměsíčně klesla o 9000 korun na současných 181.000 korun. Jde o nejvýraznější pokles od loňského dubna. Snížení přitom nastalo i přes omezení nabídky vozidel na trhu, a to o 6580 na celkových 92.116 nabízených vozů. Ceny ovlivnily například slevy autobazarů. Vyplývá to podle ČTK z analýzy společnosti Aures Holdings, která v Česku provozuje autocentra AAA Auto a Mototechna.
Zda půjde o trvalejší trend nebo pouze o výkyv spojený s létem a dovolenými se podle firmy potvrdí až se začátkem podzimu. "Každopádně klesající ceny trhu ojetých vozů rozhodně prospějí. Domácnosti jsou již tak silně zatíženy například růstem nákladů na energie, paliva nebo potraviny a pokles cen vozů jim usnadní rozhodování, zda svůj vozový park obmění,“ řekla dnes generální ředitelka a předsedkyně představenstva Aures Holdings Karolína Topolová.
Mezi deseti nejžádanějšími značkami na českém trhu podle analýzy výrazně zlevnil například Volkswagen Touran, kde medián ceny klesl o 14.500 korun na 179.000 Kč, nebo BMW řady 5, kde střední hodnota ceny klesla o 25.500 korun na aktuálních 185.000 Kč. U nejžádanějších vozů Škody cena naopak zůstala téměř stejná, meziměsíční rozdíl byl v řádu stokorun, vyplývá z dat.
Nejčastěji nabízeným modelem ojetého vozu byla podle nich v červenci Škoda Octavia s 7938 auty všech generací. Následovala Škoda Fabia (5825 aut), třetí místo obsadil Volkswagen Golf (3024 aut). V první pětce se umístily ještě Škoda Superb (2612) a Volkswagen Passat (2560 aut). Střední hodnota stáří v červenci stoupla oproti červnovým 10,5 roku na současných 10,8 roku. Tachometr nabízených aut nejčastěji ukazoval také meziměsíčně vyšší hodnotu, a to 155.060 kilometru. V nabídce bylo v červenci 694 vozů s hybridním pohonem, což je o 160 méně než před měsícem a 277 čistých elektromobilů, meziměsíčně o 110 méně.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?