První zlevňování automobilů za poslední dva roky v těchto dnech zahájila společnost Louda Auto+, která je největším prodejcem zánovních aut v ČR. U zánovních modelů nejprodávanějších značek Škoda, Volkswagen a Hyundai společnost snižuje v těchto dnech ceny o 30 až 80 tisíc Kč.
Tato cenová úprava se dotkne podstatné části nabídky „aut z první ruky“ garantovaného programu Louda Auto+, bude mít ale svůj dopad i na levnější vozy z protiúčtu.
„Současné zlevňování zánovních automobilů se částečně odrazí i v cenách vozů starších tří let, tedy alespoň v našich autocentrech," předpokládá ředitel Louda Auto+ Robert Imling v situaci, kdy někteří velcí prodejci aut hlásí další zdražování.
"Pandemie, čipová krize, růst cen energií a nakonec válka, to vše vede k prodlužování dodacích lhůt na nové vozy. Ceny zánovních ojetých aut se kvůli tomu přiblížily předkrizovým cenám nových vozů. To je situace, ke které lze obchodně přistupovat několika různými způsoby,“ uvedl ředitel Imling a dodal: "Rádi bychom nastalé situace využili k navýšení našeho tržního podílu a získali díky výhodné ceně příliv nových zákazníků pro naše autocentra, která vedle koupě nabízí komplexní péči o zákazníka a jeho vůz. Není tajemstvím, že prodejem automobilů získáváme klientelu pro následný servis, opravy a další doplňkové služby."
Společnost Louda Auto+ v současnosti rozšiřuje svých pět prodejen ojetých vozů a otevírá šestou pobočku v Jihlavě. V těchto dnech navíc dokončuje první etapu stavby největšího centra ojetých vozů v Evropě, které vzniká u dálnice D11 ve Vrbové Lhotě u Poděbrad a pojme až 5 tisíc aut.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.