První zlevňování automobilů za poslední dva roky v těchto dnech zahájila společnost Louda Auto+, která je největším prodejcem zánovních aut v ČR. U zánovních modelů nejprodávanějších značek Škoda, Volkswagen a Hyundai společnost snižuje v těchto dnech ceny o 30 až 80 tisíc Kč.
Tato cenová úprava se dotkne podstatné části nabídky „aut z první ruky“ garantovaného programu Louda Auto+, bude mít ale svůj dopad i na levnější vozy z protiúčtu.
„Současné zlevňování zánovních automobilů se částečně odrazí i v cenách vozů starších tří let, tedy alespoň v našich autocentrech," předpokládá ředitel Louda Auto+ Robert Imling v situaci, kdy někteří velcí prodejci aut hlásí další zdražování.
"Pandemie, čipová krize, růst cen energií a nakonec válka, to vše vede k prodlužování dodacích lhůt na nové vozy. Ceny zánovních ojetých aut se kvůli tomu přiblížily předkrizovým cenám nových vozů. To je situace, ke které lze obchodně přistupovat několika různými způsoby,“ uvedl ředitel Imling a dodal: "Rádi bychom nastalé situace využili k navýšení našeho tržního podílu a získali díky výhodné ceně příliv nových zákazníků pro naše autocentra, která vedle koupě nabízí komplexní péči o zákazníka a jeho vůz. Není tajemstvím, že prodejem automobilů získáváme klientelu pro následný servis, opravy a další doplňkové služby."
Společnost Louda Auto+ v současnosti rozšiřuje svých pět prodejen ojetých vozů a otevírá šestou pobočku v Jihlavě. V těchto dnech navíc dokončuje první etapu stavby největšího centra ojetých vozů v Evropě, které vzniká u dálnice D11 ve Vrbové Lhotě u Poděbrad a pojme až 5 tisíc aut.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.