V oblíbeném českem filmu dostává student medicíny od maminky kapesné 500 Kč. Budoucí pan doktor se tvářil, že 500 Kč je málo, na což se mu dostalo odpovědi, že pětistovka je pořád pětistovka. No jo, jenomže ty věci jsou teď dražší. Parafráze oblíbené hlášky je teď aktuálnější, než v době svého vzniku.
Pro srovnání si vezměme všechna čtyři hlavní paliva, která se dají spalovat v běžném automobilu. Jsou jimi natural 95, nafta, LPG a CNG. Elektřinu z dnešního srovnání vynecháme, jelikož ta má až příliš proměných. U dobíjecího stojanu vás 1 kWh bude stát více, než doma v zásuvce a doma v zásuvce bude dražší, než když si k rotopedu přiděláte dynamo a budete šlapat jako o závod.
Průměrná spotřeba běžného osobního automobilu na 100 km:
N95 6,5 litrů
Diesel 5 litrů
LPG 7,5 litrů
CNG 5 m3
Cena paliv:
N95 43,90 Kč
Diesel 44,90 Kč
LPG 17,90 Kč
CNG 48,50 Kč
Cena paliva na 100 ujetých kilometrů:
N95 285,35 Kč
Diesel 224,5 Kč
LPG 134,25 Kč
CNG. 241,5 Kč
Ujetá vzdálenost za 500 Kč:
N95 175,2 km
Diesel 222,7 km
LPG 372,4 km
CNG 207 km
Údaje o cenách pohonných hmot a průměrné spotřebě vozu jsou velice orientační. Ale i tak je jasně vidět, že s vozy na LPG jsou dnešním jasným vítězem. Dlouholetý rival LPG v podobě CNG v poslední době tak podražil, že při tankování za stejnou částku lze ujet téměř poloviční vzdálenost oproti LPG a řadí se tak mezi nejhorší benzín a naftu, která skončila na druhém místě s velkým odstupem na vítěze.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?