V oblíbeném českem filmu dostává student medicíny od maminky kapesné 500 Kč. Budoucí pan doktor se tvářil, že 500 Kč je málo, na což se mu dostalo odpovědi, že pětistovka je pořád pětistovka. No jo, jenomže ty věci jsou teď dražší. Parafráze oblíbené hlášky je teď aktuálnější, než v době svého vzniku.
Pro srovnání si vezměme všechna čtyři hlavní paliva, která se dají spalovat v běžném automobilu. Jsou jimi natural 95, nafta, LPG a CNG. Elektřinu z dnešního srovnání vynecháme, jelikož ta má až příliš proměných. U dobíjecího stojanu vás 1 kWh bude stát více, než doma v zásuvce a doma v zásuvce bude dražší, než když si k rotopedu přiděláte dynamo a budete šlapat jako o závod.
Průměrná spotřeba běžného osobního automobilu na 100 km:
N95 6,5 litrů
Diesel 5 litrů
LPG 7,5 litrů
CNG 5 m3
Cena paliv:
N95 43,90 Kč
Diesel 44,90 Kč
LPG 17,90 Kč
CNG 48,50 Kč
Cena paliva na 100 ujetých kilometrů:
N95 285,35 Kč
Diesel 224,5 Kč
LPG 134,25 Kč
CNG. 241,5 Kč
Ujetá vzdálenost za 500 Kč:
N95 175,2 km
Diesel 222,7 km
LPG 372,4 km
CNG 207 km
Údaje o cenách pohonných hmot a průměrné spotřebě vozu jsou velice orientační. Ale i tak je jasně vidět, že s vozy na LPG jsou dnešním jasným vítězem. Dlouholetý rival LPG v podobě CNG v poslední době tak podražil, že při tankování za stejnou částku lze ujet téměř poloviční vzdálenost oproti LPG a řadí se tak mezi nejhorší benzín a naftu, která skončila na druhém místě s velkým odstupem na vítěze.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?