Nový Peugeot 308 bude v české premiéře představen veřejnosti v rámci výstavy Racing Expo, která se koná 30. a 31. října na výstavišti v Letňanech. My jsme se na něj pro vás byli podívat již dnes.
Dnes, to jest v úterý 26. října od 10:00 do 16:00 hodin probíhala statická prezentace nové generace úspěšného modelu střední třídy od francouzského výrobce. Prezentace probíhala v areálu hostivařské firmy Emil Frey Select.
Prezentovaný exemplář v barvě zelené OLIVINE a v druhé nejvyšší výbavě GT vypadá na vlastní oči opravdu dobře. Oproti předchozí generaci má výrazně ostřejší linie karosérie, což novince vizuálně přidává na dravosti. Poznávacím znamením nových Peugeotů je jejich světelný podpis. Vystavená "třistaosmička" měla Peugeot Matrix LED Technology. To znamená přední světlomety Full LED s technologií Matrix, integrovaná stylizovaná LED denní světla (Lví tesáky) a zadní sdružená LED světla s kresbou tří drápů. Úplně poprvé je na tomto modelu použito nové logo automobilky. Když jsem ho viděl na fotografiích, nebyl jsem úplně přesvědčený, že je to krok správným směrem. Avšak na živo vypadá moderně a v podstatě dobře. Celkově ve mně nová 308 vyvolává pocit, jako bych se díval na změněnou 508, což je myšleno jako velká pochvala.
Také interiér se nese v duchu současných automobilů se lvem ve znaku. Po otevření dveří nalezneme inovativní architektonický koncept interiéru, jenž dostal název PEUGEOT i‑Cockpit®. Skládá se z malého volantu, vyvýšené přístrojové desky a velkého dotykového displeje. Po usednutí za volant jsem si opět připadal jako ve větší 508. Zavazadlový prostor má v základním uspořádání 412 litrů. Otevírání pátých dveří jsem chvíli hledal, nachází se pod černou lištou spojující zadní světlomety.
Pod kapotou je možné mít dvojici zážehových tříválců 1.2 PureTech o výkonech 81 kW, nebo 96 kW. Na výběr je i vznětový čtyřválec 1.5 BlueHDi o výkonu 96 kW. Vrcholem v nabídce pak je dvojice hybridních jednotek, a to buď o celkovém výkonu 133 kW a nebo 165 kW.
Ceny začínají u základní verze ACTIVE PACK s motorem 1.2 PureTech 110 s manuální převodovkou na 490 000 Kč. Z druhého spektra nabídky je HYBRID 225 s automatickou převodovkou ve výbavě GT PACK, za kterou u dealera necháte 1 020 000 Kč.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.