Nový Peugeot 308 bude v české premiéře představen veřejnosti v rámci výstavy Racing Expo, která se koná 30. a 31. října na výstavišti v Letňanech. My jsme se na něj pro vás byli podívat již dnes.
Dnes, to jest v úterý 26. října od 10:00 do 16:00 hodin probíhala statická prezentace nové generace úspěšného modelu střední třídy od francouzského výrobce. Prezentace probíhala v areálu hostivařské firmy Emil Frey Select.
Prezentovaný exemplář v barvě zelené OLIVINE a v druhé nejvyšší výbavě GT vypadá na vlastní oči opravdu dobře. Oproti předchozí generaci má výrazně ostřejší linie karosérie, což novince vizuálně přidává na dravosti. Poznávacím znamením nových Peugeotů je jejich světelný podpis. Vystavená "třistaosmička" měla Peugeot Matrix LED Technology. To znamená přední světlomety Full LED s technologií Matrix, integrovaná stylizovaná LED denní světla (Lví tesáky) a zadní sdružená LED světla s kresbou tří drápů. Úplně poprvé je na tomto modelu použito nové logo automobilky. Když jsem ho viděl na fotografiích, nebyl jsem úplně přesvědčený, že je to krok správným směrem. Avšak na živo vypadá moderně a v podstatě dobře. Celkově ve mně nová 308 vyvolává pocit, jako bych se díval na změněnou 508, což je myšleno jako velká pochvala.
Také interiér se nese v duchu současných automobilů se lvem ve znaku. Po otevření dveří nalezneme inovativní architektonický koncept interiéru, jenž dostal název PEUGEOT i‑Cockpit®. Skládá se z malého volantu, vyvýšené přístrojové desky a velkého dotykového displeje. Po usednutí za volant jsem si opět připadal jako ve větší 508. Zavazadlový prostor má v základním uspořádání 412 litrů. Otevírání pátých dveří jsem chvíli hledal, nachází se pod černou lištou spojující zadní světlomety.
Pod kapotou je možné mít dvojici zážehových tříválců 1.2 PureTech o výkonech 81 kW, nebo 96 kW. Na výběr je i vznětový čtyřválec 1.5 BlueHDi o výkonu 96 kW. Vrcholem v nabídce pak je dvojice hybridních jednotek, a to buď o celkovém výkonu 133 kW a nebo 165 kW.
Ceny začínají u základní verze ACTIVE PACK s motorem 1.2 PureTech 110 s manuální převodovkou na 490 000 Kč. Z druhého spektra nabídky je HYBRID 225 s automatickou převodovkou ve výbavě GT PACK, za kterou u dealera necháte 1 020 000 Kč.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.