Nový Peugeot 308 bude v české premiéře představen veřejnosti v rámci výstavy Racing Expo, která se koná 30. a 31. října na výstavišti v Letňanech. My jsme se na něj pro vás byli podívat již dnes.
Dnes, to jest v úterý 26. října od 10:00 do 16:00 hodin probíhala statická prezentace nové generace úspěšného modelu střední třídy od francouzského výrobce. Prezentace probíhala v areálu hostivařské firmy Emil Frey Select.
Prezentovaný exemplář v barvě zelené OLIVINE a v druhé nejvyšší výbavě GT vypadá na vlastní oči opravdu dobře. Oproti předchozí generaci má výrazně ostřejší linie karosérie, což novince vizuálně přidává na dravosti. Poznávacím znamením nových Peugeotů je jejich světelný podpis. Vystavená "třistaosmička" měla Peugeot Matrix LED Technology. To znamená přední světlomety Full LED s technologií Matrix, integrovaná stylizovaná LED denní světla (Lví tesáky) a zadní sdružená LED světla s kresbou tří drápů. Úplně poprvé je na tomto modelu použito nové logo automobilky. Když jsem ho viděl na fotografiích, nebyl jsem úplně přesvědčený, že je to krok správným směrem. Avšak na živo vypadá moderně a v podstatě dobře. Celkově ve mně nová 308 vyvolává pocit, jako bych se díval na změněnou 508, což je myšleno jako velká pochvala.
Také interiér se nese v duchu současných automobilů se lvem ve znaku. Po otevření dveří nalezneme inovativní architektonický koncept interiéru, jenž dostal název PEUGEOT i‑Cockpit®. Skládá se z malého volantu, vyvýšené přístrojové desky a velkého dotykového displeje. Po usednutí za volant jsem si opět připadal jako ve větší 508. Zavazadlový prostor má v základním uspořádání 412 litrů. Otevírání pátých dveří jsem chvíli hledal, nachází se pod černou lištou spojující zadní světlomety.
Pod kapotou je možné mít dvojici zážehových tříválců 1.2 PureTech o výkonech 81 kW, nebo 96 kW. Na výběr je i vznětový čtyřválec 1.5 BlueHDi o výkonu 96 kW. Vrcholem v nabídce pak je dvojice hybridních jednotek, a to buď o celkovém výkonu 133 kW a nebo 165 kW.
Ceny začínají u základní verze ACTIVE PACK s motorem 1.2 PureTech 110 s manuální převodovkou na 490 000 Kč. Z druhého spektra nabídky je HYBRID 225 s automatickou převodovkou ve výbavě GT PACK, za kterou u dealera necháte 1 020 000 Kč.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.