Nový Peugeot 308 bude v české premiéře představen veřejnosti v rámci výstavy Racing Expo, která se koná 30. a 31. října na výstavišti v Letňanech. My jsme se na něj pro vás byli podívat již dnes.
Dnes, to jest v úterý 26. října od 10:00 do 16:00 hodin probíhala statická prezentace nové generace úspěšného modelu střední třídy od francouzského výrobce. Prezentace probíhala v areálu hostivařské firmy Emil Frey Select.
Prezentovaný exemplář v barvě zelené OLIVINE a v druhé nejvyšší výbavě GT vypadá na vlastní oči opravdu dobře. Oproti předchozí generaci má výrazně ostřejší linie karosérie, což novince vizuálně přidává na dravosti. Poznávacím znamením nových Peugeotů je jejich světelný podpis. Vystavená "třistaosmička" měla Peugeot Matrix LED Technology. To znamená přední světlomety Full LED s technologií Matrix, integrovaná stylizovaná LED denní světla (Lví tesáky) a zadní sdružená LED světla s kresbou tří drápů. Úplně poprvé je na tomto modelu použito nové logo automobilky. Když jsem ho viděl na fotografiích, nebyl jsem úplně přesvědčený, že je to krok správným směrem. Avšak na živo vypadá moderně a v podstatě dobře. Celkově ve mně nová 308 vyvolává pocit, jako bych se díval na změněnou 508, což je myšleno jako velká pochvala.
Také interiér se nese v duchu současných automobilů se lvem ve znaku. Po otevření dveří nalezneme inovativní architektonický koncept interiéru, jenž dostal název PEUGEOT i‑Cockpit®. Skládá se z malého volantu, vyvýšené přístrojové desky a velkého dotykového displeje. Po usednutí za volant jsem si opět připadal jako ve větší 508. Zavazadlový prostor má v základním uspořádání 412 litrů. Otevírání pátých dveří jsem chvíli hledal, nachází se pod černou lištou spojující zadní světlomety.
Pod kapotou je možné mít dvojici zážehových tříválců 1.2 PureTech o výkonech 81 kW, nebo 96 kW. Na výběr je i vznětový čtyřválec 1.5 BlueHDi o výkonu 96 kW. Vrcholem v nabídce pak je dvojice hybridních jednotek, a to buď o celkovém výkonu 133 kW a nebo 165 kW.
Ceny začínají u základní verze ACTIVE PACK s motorem 1.2 PureTech 110 s manuální převodovkou na 490 000 Kč. Z druhého spektra nabídky je HYBRID 225 s automatickou převodovkou ve výbavě GT PACK, za kterou u dealera necháte 1 020 000 Kč.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.