Deset tisíc ojetých aut z celé Evropy dali na zvedák. Výsledek?

Ilustrační foto
Ilustrační foto, foto: Škoda Auto
Pavel Stavebník , AutoRoad.cz 30. září 2021 22:39
Sdílej:

Šedesát tisíc evropských bazarů, deset tisíc aut, pětatřicet tisíc hodin práce. Po deseti měsících testování ojetých aut přichází internetové tržiště Carvago se zprávou o skutečném stavu a historii automobilů z druhé ruky, které jsou i českým zákazníkům nabízeny ke koupi. Přestože Carvago spolupracuje výhradně s prověřenými, převážně autorizovanými dealery, drtivá většina - 70 procent aut - neobstála v komplexním testu CarAudit a Carvago je tak ve výsledném protokolu nedoporučilo ke koupi. Téměř dvacet procent z nich by přitom podle bezpečnostních specialistů vůbec nemělo na silnice vyjet.

„Díky propracovanému systému, který samozřejmě zahrnuje i důkladné projetí auta technikem, dokážeme odhalit vady, které zákazník i s ‚odborníkem‘ nemá šanci poznat. S naší unikátní technickou inspekcí CarAudit podrobíme vůz kontrole v 270 revizních krocích a my i zákazník pak máme jistotu, že kupuje vůz v perfektním technickém stavu a s jasnou historií,“ uvádí Jakub Šulta, CEO evropského marketplace s ojetými vozy Carvago.

Revizi auta pro Carvago.com v rámci standardizované certifikované technické inspekce vozu Car Audit provádí vlastní technici, popřípadě smluvní partneři jako TÜV, Dekra či Pirelli. Revize začíná kontrolou motoru, chodem spojky, stavu podvozku, pokračuje měřením hloubky laku, revizí opotřebení interiéru a končí kontrolou servisního životopisu auta. Nezbytným kontrolním krokem je důkladná projížďka vozu s nájezdem minimálně 30 km nebo jízda v délce 35 minut. Celá technická revize vozu trvá 3 až 4 hodiny. Kromě kontroly fyzického stavu auta je vůz podroben prohlídce službou Cebia, která v oblasti prověřování servisní historie vozů poskytuje nejrelevantnější data a patří v oboru ke světové špičce. Teprve potom Carvago vůz zákazníkovi doporučí ke koupi nebo vozidlo rovnou zamítne.

„Chceme, aby na silnicích jezdila jenom spolehlivá auta. Přinášíme radikální změnu, která z českého i evropského trhu vytlačí neférové prodejce a jejich podezřelé nabídky. Denně datově analyzujeme 7,5 milionu vozů a z nich průběžně jen 750 tisíc nakonec zařazujeme do naší platformy. Po necelém roce testování se ukázalo, že zařadit můžeme jen 14 ze 100 testovaných automobilů. Zbytek ke koupi nedoporučujeme z celé řady důvodů. Nejčastějším je ve 30 % případů předchozí havárie, v 15 % podvody s cenou. Často dopátráme, že byl vůz historicky vážně poškozený, že nesedí počet kilometrů, stáří vozu a podobně. Parametrů, které se na takovéto podvodné praktiky zaměřují, je v rámci CarAuditu přes 70,“ vysvětluje Šulta.

Podle unikátní analýzy trhu, kterou Carvago v rámci svého provozu uskutečnilo, jsou více jak dvě třetiny nabízených aut za uváděné ceny ve skutečnosti neprodejné. V případě zahrnutí autobazarů uvádí Carvago ještě horší číslo, devadesát pět procent. Takové počty chce šéf internetového tržiště zarazit. „Online prodej zreformoval, zprůhlednil a taky zlevnil obchodování v řadě odvětví. My právě teď online prodejem reformujeme trh s ojetými auty. Žádné české „devadesátkové“ praktiky, ale jasné a férové podmínky. Za našimi auty si stojíme,“ uzavírá ředitel Carvaga Šulta.

Carvago se na auta ptá i svých zákazníků. Dotazníkové šetření mezi tisícovkou respondentů v Česku ukázalo, že každý osmý kupující dokonce před vstupem do bazaru počítá s tím, že bude obětí neférového jednání. „To je naprosto nepřijatelné. Nakupování v bazaru už dnes opravdu nedává smysl. Carvago chce proměnit nákup auta z druhé ruky v radostnou událost. To, co prodejci ojetých vozidel zákazníkům neposkytují, a Carvago má jako naprostý standard, je čtrnáctidenní lhůta na vrácení peněz bez udání důvodu,“ dodává Šulta.

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?