Deset tisíc ojetých aut z celé Evropy dali na zvedák. Výsledek?

Pavel Stavebník / AutoRoad.cz, 30. září 2021, 22:39 Google+

Šedesát tisíc evropských bazarů, deset tisíc aut, pětatřicet tisíc hodin práce. Po deseti měsících testování ojetých aut přichází internetové tržiště Carvago se zprávou o skutečném stavu a historii automobilů z druhé ruky, které jsou i českým zákazníkům nabízeny ke koupi. Přestože Carvago spolupracuje výhradně s prověřenými, převážně autorizovanými dealery, drtivá většina - 70 procent aut - neobstála v komplexním testu CarAudit a Carvago je tak ve výsledném protokolu nedoporučilo ke koupi. Téměř dvacet procent z nich by přitom podle bezpečnostních specialistů vůbec nemělo na silnice vyjet.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: Škoda Auto

Sdílejte článek

„Díky propracovanému systému, který samozřejmě zahrnuje i důkladné projetí auta technikem, dokážeme odhalit vady, které zákazník i s ‚odborníkem‘ nemá šanci poznat. S naší unikátní technickou inspekcí CarAudit podrobíme vůz kontrole v 270 revizních krocích a my i zákazník pak máme jistotu, že kupuje vůz v perfektním technickém stavu a s jasnou historií,“ uvádí Jakub Šulta, CEO evropského marketplace s ojetými vozy Carvago.

Revizi auta pro Carvago.com v rámci standardizované certifikované technické inspekce vozu Car Audit provádí vlastní technici, popřípadě smluvní partneři jako TÜV, Dekra či Pirelli. Revize začíná kontrolou motoru, chodem spojky, stavu podvozku, pokračuje měřením hloubky laku, revizí opotřebení interiéru a končí kontrolou servisního životopisu auta. Nezbytným kontrolním krokem je důkladná projížďka vozu s nájezdem minimálně 30 km nebo jízda v délce 35 minut. Celá technická revize vozu trvá 3 až 4 hodiny. Kromě kontroly fyzického stavu auta je vůz podroben prohlídce službou Cebia, která v oblasti prověřování servisní historie vozů poskytuje nejrelevantnější data a patří v oboru ke světové špičce. Teprve potom Carvago vůz zákazníkovi doporučí ke koupi nebo vozidlo rovnou zamítne.

„Chceme, aby na silnicích jezdila jenom spolehlivá auta. Přinášíme radikální změnu, která z českého i evropského trhu vytlačí neférové prodejce a jejich podezřelé nabídky. Denně datově analyzujeme 7,5 milionu vozů a z nich průběžně jen 750 tisíc nakonec zařazujeme do naší platformy. Po necelém roce testování se ukázalo, že zařadit můžeme jen 14 ze 100 testovaných automobilů. Zbytek ke koupi nedoporučujeme z celé řady důvodů. Nejčastějším je ve 30 % případů předchozí havárie, v 15 % podvody s cenou. Často dopátráme, že byl vůz historicky vážně poškozený, že nesedí počet kilometrů, stáří vozu a podobně. Parametrů, které se na takovéto podvodné praktiky zaměřují, je v rámci CarAuditu přes 70,“ vysvětluje Šulta.

Podle unikátní analýzy trhu, kterou Carvago v rámci svého provozu uskutečnilo, jsou více jak dvě třetiny nabízených aut za uváděné ceny ve skutečnosti neprodejné. V případě zahrnutí autobazarů uvádí Carvago ještě horší číslo, devadesát pět procent. Takové počty chce šéf internetového tržiště zarazit. „Online prodej zreformoval, zprůhlednil a taky zlevnil obchodování v řadě odvětví. My právě teď online prodejem reformujeme trh s ojetými auty. Žádné české „devadesátkové“ praktiky, ale jasné a férové podmínky. Za našimi auty si stojíme,“ uzavírá ředitel Carvaga Šulta.

Carvago se na auta ptá i svých zákazníků. Dotazníkové šetření mezi tisícovkou respondentů v Česku ukázalo, že každý osmý kupující dokonce před vstupem do bazaru počítá s tím, že bude obětí neférového jednání. „To je naprosto nepřijatelné. Nakupování v bazaru už dnes opravdu nedává smysl. Carvago chce proměnit nákup auta z druhé ruky v radostnou událost. To, co prodejci ojetých vozidel zákazníkům neposkytují, a Carvago má jako naprostý standard, je čtrnáctidenní lhůta na vrácení peněz bez udání důvodu,“ dodává Šulta.

Vytisknout

Diskuze: Deset tisíc ojetých aut z celé Evropy dali na zvedák. Výsledek?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

nissan gt-r

Off-road sportovní kupé můžou být zatraceně cool

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud