Šedesát tisíc evropských bazarů, deset tisíc aut, pětatřicet tisíc hodin práce. Po deseti měsících testování ojetých aut přichází internetové tržiště Carvago se zprávou o skutečném stavu a historii automobilů z druhé ruky, které jsou i českým zákazníkům nabízeny ke koupi. Přestože Carvago spolupracuje výhradně s prověřenými, převážně autorizovanými dealery, drtivá většina - 70 procent aut - neobstála v komplexním testu CarAudit a Carvago je tak ve výsledném protokolu nedoporučilo ke koupi. Téměř dvacet procent z nich by přitom podle bezpečnostních specialistů vůbec nemělo na silnice vyjet.
„Díky propracovanému systému, který samozřejmě zahrnuje i důkladné projetí auta technikem, dokážeme odhalit vady, které zákazník i s ‚odborníkem‘ nemá šanci poznat. S naší unikátní technickou inspekcí CarAudit podrobíme vůz kontrole v 270 revizních krocích a my i zákazník pak máme jistotu, že kupuje vůz v perfektním technickém stavu a s jasnou historií,“ uvádí Jakub Šulta, CEO evropského marketplace s ojetými vozy Carvago.
Revizi auta pro Carvago.com v rámci standardizované certifikované technické inspekce vozu Car Audit provádí vlastní technici, popřípadě smluvní partneři jako TÜV, Dekra či Pirelli. Revize začíná kontrolou motoru, chodem spojky, stavu podvozku, pokračuje měřením hloubky laku, revizí opotřebení interiéru a končí kontrolou servisního životopisu auta. Nezbytným kontrolním krokem je důkladná projížďka vozu s nájezdem minimálně 30 km nebo jízda v délce 35 minut. Celá technická revize vozu trvá 3 až 4 hodiny. Kromě kontroly fyzického stavu auta je vůz podroben prohlídce službou Cebia, která v oblasti prověřování servisní historie vozů poskytuje nejrelevantnější data a patří v oboru ke světové špičce. Teprve potom Carvago vůz zákazníkovi doporučí ke koupi nebo vozidlo rovnou zamítne.
„Chceme, aby na silnicích jezdila jenom spolehlivá auta. Přinášíme radikální změnu, která z českého i evropského trhu vytlačí neférové prodejce a jejich podezřelé nabídky. Denně datově analyzujeme 7,5 milionu vozů a z nich průběžně jen 750 tisíc nakonec zařazujeme do naší platformy. Po necelém roce testování se ukázalo, že zařadit můžeme jen 14 ze 100 testovaných automobilů. Zbytek ke koupi nedoporučujeme z celé řady důvodů. Nejčastějším je ve 30 % případů předchozí havárie, v 15 % podvody s cenou. Často dopátráme, že byl vůz historicky vážně poškozený, že nesedí počet kilometrů, stáří vozu a podobně. Parametrů, které se na takovéto podvodné praktiky zaměřují, je v rámci CarAuditu přes 70,“ vysvětluje Šulta.
Podle unikátní analýzy trhu, kterou Carvago v rámci svého provozu uskutečnilo, jsou více jak dvě třetiny nabízených aut za uváděné ceny ve skutečnosti neprodejné. V případě zahrnutí autobazarů uvádí Carvago ještě horší číslo, devadesát pět procent. Takové počty chce šéf internetového tržiště zarazit. „Online prodej zreformoval, zprůhlednil a taky zlevnil obchodování v řadě odvětví. My právě teď online prodejem reformujeme trh s ojetými auty. Žádné české „devadesátkové“ praktiky, ale jasné a férové podmínky. Za našimi auty si stojíme,“ uzavírá ředitel Carvaga Šulta.
Carvago se na auta ptá i svých zákazníků. Dotazníkové šetření mezi tisícovkou respondentů v Česku ukázalo, že každý osmý kupující dokonce před vstupem do bazaru počítá s tím, že bude obětí neférového jednání. „To je naprosto nepřijatelné. Nakupování v bazaru už dnes opravdu nedává smysl. Carvago chce proměnit nákup auta z druhé ruky v radostnou událost. To, co prodejci ojetých vozidel zákazníkům neposkytují, a Carvago má jako naprostý standard, je čtrnáctidenní lhůta na vrácení peněz bez udání důvodu,“ dodává Šulta.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.