Češi na letní dovolenou vyrážejí po vlastní ose a stále častěji volí zápůjčku dodávky či většího rodinného vozu. Poptávku, která výrazně převyšuje nabídku, potvrzuje také platforma pro sdílení aut HoppyGo. Ta má 60 % vícemístných dodávek, obytných aut a karavanů pro letní sezónu kompletně rezervovanou. Nejčastěji si lidé vozy půjčují na týdenní cestování, velký zájem je však také o víkendové výlety. HoppyGo se proto rozhodlo prvním 10 novým majitelům těchto nejžádanějších aut výdělky z pronájmu garantovat, a nemusí jít jen o zcela nové vozy.
Češi se během koronavirové krize naučili cestovat po vlastní ose a stále častěji využívají vícemístné dodávky či obytné nebo velké rodinné vozy. Nemusí se tak ohlížet na změnu pravidel protiepidemických opatření, mohou si cestu naplánovat a spoléhat se jen sami na sebe. Zároveň mají možnost se každý den rozhodnout, kam vyrazit a třeba i ze dne na den cestu přeplánovat za hezčím počasím. Tyto automobily navíc nabízejí soukromí, které v dnešní době řada lidí preferuje nad přeplněnými kempy nebo společnými prostory v hotelech.
Vícemístných dodávek, obytných vozů a karavanů nabízí platforma pro sdílení aut HoppyGo přes 160 a pro letní sezónu je více než 60 % již rezervováno. Společnost se proto rozhodla vyjít vstříc rostoucí poptávce a majitele “mobilních domovů” odměnit garantovaným výdělkem. Speciální nabídka platí pro vozy zařazené do nabídky na dobu minimálně tří měsíců mezi červencem 2021 a říjnem 2021, které budou zájemcům k dispozici alespoň dva týdny v každém měsíci. Pokud majitel přes platformu nezíská poptávky ve výši alespoň 15 tisíc korun za zmíněné období, HoppyGo mu doplatí vzniklý rozdíl. Nabídka se vztahuje na prvních deset aut přidaných v Praze, Brně, Ostravě, Olomouci a Hradci Králové, kde je poptávka momentálně nejsilnější.
„Jako jediná platforma na českém trhu dokážeme flexibilně reagovat na poptávku po konkrétním typu vozu. Zvýšení poptávky po dodávkách a obytných vozech jsme registrovali již v minulém roce, kdy nám vzrostl také počet jejich pronajímatelů, meziročně o 30 %. Proto jsme se rozhodli ještě více podpořit nábor nových aut na platformu a dopřát tak našim zákazníkům a řidičům možnost naplánovat si dovolenou přesně podle jejich představ,” uvedl Robin Švaříček, CEO HoppyGo.
Majitel, který chce pronajímat vůz na HoppyGo, nemusí nutně vlastnit nejnovější a nejmodernější model. Uživatelé mají většinou zájem o starší automobily, které nabízejí výhodnější cenové podmínky. Velmi vyhledávanými jsou například Volkswagen Transporter, Opel Vivaro, Renault Trafic, Ford Tourneo Custom a podobné vozy v modelových řadách vyrobených od roku 2012. Zápůjčka staršího modelu se pohybuje okolo 1 300 Kč za den, u nových pak kolem 3 000 Kč za den. Například majiteli novějšího vozu VW Transporter v Praze tak za posledních 14 dní přišlo na léto sedm rezervací za více jak 60 000 Kč.
Platforma pro sdílení aut HoppyGo, spadající mezi inovační projekty mobility ŠKODA AUTO DigiLab, nabízí více než 2 300 aut nejrůznějších značek, a vedle širokého výběru je velkou výhodou rychlost a jednoduchost celého procesu zápůjčky. Není potřeba podepisovat žádné dlouhé smlouvy a zákazníkovi stačí rychlá registrace se snadným ověřením dokladů. V ceně zápůjčky je vždy zahrnuto havarijní pojištění, které kryje všechna běžná rizika.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.
Prodeje elektromobilů v Evropě klesají, a Evropská unie proto zvažuje přímou podporu jejich nákupu. Místopředsedkyně Evropské komise Teresa Riberová na Světovém ekonomickém fóru v Davosu oznámila, že jednou z možných cest, jak podpořit ekologickou dopravu, je zavedení dotací. Tento záměr už získal podporu Německa, které v elektromobilitě vidí klíč k plnění klimatických cílů.
Donald Trump se rozhodl zaměřit na podporu spalovacích motorů, což může znamenat zásadní změnu pro elektromobilitu v USA. Jeho iniciativa ruší dotace pro elektrická vozidla a omezení pro klasické vozy, aby spotřebitelé měli „skutečnou svobodu volby“.
Na polských silnicích přibude 43 nových úsekových měření rychlosti, včetně obchvatu Vratislavi, kde radní usilují o rozšíření plánu. Řeší tím problém nelegálních závodů, hluku a překračování rychlosti. Má tento krok potenciál zvýšit bezpečnost, nebo jde o další administrativní zátěž?
Motorsport je fascinující svět plný adrenalinu, technických inovací a neuvěřitelných výkonů. Pokud jste ho dosud neobjevili, tady je deset důvodů, proč stojí za to stát se fanouškem této úžasné disciplíny.
Členské státy Evropské unie definitivně schválily zavedení dodatečných cel až do výše 45 % na elektromobily dovážené z Číny, navzdory silnému odporu Německa a několika dalších zemí. Evropská komise (EK) o hlasování informovala na svém webu.
V roce 2025 vyprší platnost řidičského průkazu 661 088 šoférům. Ti si mohou zažádat o prodloužení jednoduše on-line, přičemž současná legislativa vyžaduje fyzické vyzvednutí nového dokladu na úřadě. Ministerstvo dopravy však plánuje zrušit i tuto povinnost, například zavedením výdejních boxů nebo doručením na výdejní místa.