Volkswagen zařadil do své nabídky na českém trhu nový plug-in hybridní model Tiguan eHybrid. Bestseller značky v segmentu SUV kombinuje díky nejvyššímu celkovému výkonu 180 kW (245 k) a režimu výhradně elektrického pohonu sportovní dynamiku a mobilitu s nulovými emisemi. Čeští zákazníci mohou nový Tiguan eHybrid objednávat ve dvou výbavových verzích Elegance a R-Line za ceny od 1 055 900 Kč.
„Plug-in hybridní modely, jakým je nový Tiguan eHybrid, jsou důležitým pilířem naší strategie ‚Way to Zero‘, jejímž prostřednictvím hodláme dosáhnout neutrální bilance emisí CO2 do roku 2050,“ říká Patrik Fejtek, ředitel divize Volkswagen osobní vozy společnosti Porsche Česká republika. „S novým modelem Tiguan eHybrid nabízíme našim zákazníkům možnost každodenního dojíždění s nulovými emisemi při zachování všech výhod automobilu se spalovacím motorem pro cestování na velké vzdálenosti. A v režimu GTE si může řidič Tiguanu eHybrid užívat mimořádné dynamiky při sportovní jízdě. Plug-in hybridní pohon tak umocňuje nesmírnou všestrannost a variabilitu našeho bestselleru v segmentu SUV.“
Volkswagen zahajuje na českém trhu předprodej nového plug-in hybridního modelu Tiguan eHybrid ve dvou výbavových liniích Elegance a R-Line, jejichž ceny byly stanoveny na 1 055 900 Kč, resp. 1 088 900 Kč.
Nový Volkswagen Tiguan eHybrid kombinuje zážehový motor 1.4 TSI o výkonu 110 kW (150 k) s elektromotorem o výkonu 85 kW (116 k) a s šestistupňovou automatickou převodovkou DSG. Nejvyšší celkový výkon hybridní soustavy je 180 kW (245 k). Řidič má k dispozici maximální točivý moment 400 N.m. Využitelná kapacita akumulátorové baterie je 13 kWh, což umožňuje dojezd v režimu výhradně elektrického pohonu až 50 km podle metodiky WLTP. V závislosti na výkonu nabíjení (max. 2,3 kW z konvenční elektrické zásuvky, nebo až 3,6 kW z nabíjecího stojanu, resp. nástěnné nabíječky) trvá doplnění elektrické energie do vybité sady akumulátorů 3,5 až 5 hodin.
Řidič modelu Tiguan eHybrid má na výběr několik provozních módů. V režimu „Hybrid“ využívá řídicí jednotka plug-in hybridního pohonu oba zdroje hnací síly podle aktuální jízdní situace. Přední kola může pohánět pouze spalovací motor, samotný elektromotor, nebo kombinace obou jednotek. Při zpomalování navíc probíhá rekuperace kinetické energie. Požaduje-li řidič maximální jízdní dynamiku, stačí manuálně aktivovat režim „GTE“. Cestování s nulovými emisemi umožňuje „E-Mode“. V tomto režimu se Tiguan eHybrid také rozjíždí, pokud jsou akumulátory dostatečně nabité a venkovní teplota je vyšší než -10 °C.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.