Volkswagen zařadil do své nabídky na českém trhu nový plug-in hybridní model Tiguan eHybrid. Bestseller značky v segmentu SUV kombinuje díky nejvyššímu celkovému výkonu 180 kW (245 k) a režimu výhradně elektrického pohonu sportovní dynamiku a mobilitu s nulovými emisemi. Čeští zákazníci mohou nový Tiguan eHybrid objednávat ve dvou výbavových verzích Elegance a R-Line za ceny od 1 055 900 Kč.
„Plug-in hybridní modely, jakým je nový Tiguan eHybrid, jsou důležitým pilířem naší strategie ‚Way to Zero‘, jejímž prostřednictvím hodláme dosáhnout neutrální bilance emisí CO2 do roku 2050,“ říká Patrik Fejtek, ředitel divize Volkswagen osobní vozy společnosti Porsche Česká republika. „S novým modelem Tiguan eHybrid nabízíme našim zákazníkům možnost každodenního dojíždění s nulovými emisemi při zachování všech výhod automobilu se spalovacím motorem pro cestování na velké vzdálenosti. A v režimu GTE si může řidič Tiguanu eHybrid užívat mimořádné dynamiky při sportovní jízdě. Plug-in hybridní pohon tak umocňuje nesmírnou všestrannost a variabilitu našeho bestselleru v segmentu SUV.“
Volkswagen zahajuje na českém trhu předprodej nového plug-in hybridního modelu Tiguan eHybrid ve dvou výbavových liniích Elegance a R-Line, jejichž ceny byly stanoveny na 1 055 900 Kč, resp. 1 088 900 Kč.
Nový Volkswagen Tiguan eHybrid kombinuje zážehový motor 1.4 TSI o výkonu 110 kW (150 k) s elektromotorem o výkonu 85 kW (116 k) a s šestistupňovou automatickou převodovkou DSG. Nejvyšší celkový výkon hybridní soustavy je 180 kW (245 k). Řidič má k dispozici maximální točivý moment 400 N.m. Využitelná kapacita akumulátorové baterie je 13 kWh, což umožňuje dojezd v režimu výhradně elektrického pohonu až 50 km podle metodiky WLTP. V závislosti na výkonu nabíjení (max. 2,3 kW z konvenční elektrické zásuvky, nebo až 3,6 kW z nabíjecího stojanu, resp. nástěnné nabíječky) trvá doplnění elektrické energie do vybité sady akumulátorů 3,5 až 5 hodin.
Řidič modelu Tiguan eHybrid má na výběr několik provozních módů. V režimu „Hybrid“ využívá řídicí jednotka plug-in hybridního pohonu oba zdroje hnací síly podle aktuální jízdní situace. Přední kola může pohánět pouze spalovací motor, samotný elektromotor, nebo kombinace obou jednotek. Při zpomalování navíc probíhá rekuperace kinetické energie. Požaduje-li řidič maximální jízdní dynamiku, stačí manuálně aktivovat režim „GTE“. Cestování s nulovými emisemi umožňuje „E-Mode“. V tomto režimu se Tiguan eHybrid také rozjíždí, pokud jsou akumulátory dostatečně nabité a venkovní teplota je vyšší než -10 °C.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?