Seat Leon je nově k dispozici s továrním pohonem na zemní plyn. Ceny začínají na 610 000 Kč

Seat Leon je nově k dispozici s továrním pohonem na zemní plyn, cena startuje na 610 000 Kč
Seat Leon je nově k dispozici s továrním pohonem na zemní plyn, cena startuje na 610 000 Kč, foto: Seat
AutoRoad.cz 11. února 2021 00:08
Sdílej:

Nová verze završuje širokou nabídku pohonů pro zcela nový SEAT Leon, která zahrnuje motory na benzin (TSI), naftu (TDI), částečně hybridní pohony (eTSI), externě nabíjitelné hybridní pohony (e-HYBRID) a nyní i motor na stlačený zemní plyn (TGI).

SEAT dnes zahájil výrobu zcela nového modelu SEAT Leon TGI. Verze na zemní plyn rozšiřuje nabídku pohonů pro kompaktní modelovou řadu, která zahrnuje motory na benzin (TSI), naftu (TDI), částečně hybridní pohony (eTSI), externě nabíjitelné hybridní pohony (e-HYBRID) a nyní i motor na stlačený zemní plyn (TGI).

Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.

Zcela nový SEAT Leon TGI je vybaven čtyřválcovým motorem TGI 1,5 litru, který dosahuje nejvyššího výkonu 130 k (96 kW) a poskytuje maximální točivý moment 200 N.m. Zákazníci se tak mohou těšit na výjimečné zážitky z bezpečné jízdy, které očekávají od vozu značky SEAT bez ohledu na to, jakou technologii používá ke svému pohonu.

Kompaktní Leon je vybaven třemi nádržemi na CNG s využitelnou celkovou kapacitou 17,3 kg. Díky tomu dokáže bez doplňování paliva ujet na CNG až 440 km. Pokud by snad došlo k nejhoršímu a nádrže na CNG se vyprázdnily, motor automaticky přepne na spalování benzinu, aby mohl řidič snadno dojet k nejbližší plnicí stanici CNG. Sekundární palivová nádrž pojme 9 litrů benzinu. Doplňování paliva je stejně snadné jako u všech ostatních verzí této modelové řady.

SEAT Leon TGI má spotřebu zemního plynu pouhých 3,9 až 4,3 kg na 100 kilometrů a nízké emise CO2, 107 až 118 g/km podle metodiky WLTP. Nový motor TGI 1,5 litru pro model Leon používá inovativní Millerův spalovací proces s vysokým kompresním poměrem 12,5:1, který zvyšuje hospodárnost a snižuje emise CO2.

Vozidla na CNG snižují emise CO2 o cca 25 % oproti ekvivalentní verzi s pohonem na benzin. Technologie TGI nabízí kromě ekologických a daňových výhod také výjimečně nízké provozní náklady na kilometr, které jsou až o 50 % nižší než u porovnatelného modelu na benzin a až o 30 % výhodnější než u vozu s pohonem na naftu.

SEAT také podporuje vývoj a dostupnost biometanu z obnovitelných zdrojů, který umožňuje dosáhnout neutrální bilance emisí CO2 vytvářených při používání vozidla. Velmi kvalitní biometan se získává z organického odpadu a může se přidávat ke konvenčnímu zemnímu plynu nebo používat v čisté podobě jako jeho náhrada. Biometan kombinuje ekologickou mobilitu s cirkulární ekonomikou a snižuje emise CO2 tohoto druhu motoru během jeho životního cyklu.

SEAT Leon 1.5 TGI 130 k DSG 5D byl navržen a vyvíjen v Barceloně, v sídle společnosti SEAT v Martorellu, kde byla tento týden zahájena také jeho sériová výroba. V nadcházejících týdnech bude SEAT Leon TGI k dispozici také s mechanickou převodovkou. Nabídku navíc rozšíří karosářská verze Sportstourer ve spojení s mechanickou převodovkou nebo automatickou převodovkou DSG.

Motor: 1.5 TGI 130 k (96 kW)Počet válců/ventilů: 4 válce/16 ventilůZdvihový objem: 1498 cm3Vrtání x zdvih: 74,5 x 85,9 mmKompresní poměr: 12,5:1Max. točivý moment: 200 N.mNejvyšší rychlost: 203 km/hSpotřeba zemního plynu: 3,9 – 4,3 kg/100 km (WLTP)Emise CO2: 107 – 118 g/km (WLTP)

Na českém trhu bude SEAT Leon TGI k dispozici za ceny od 609 900 Kč (5D man Style) a 654 900 (5D DSG Style), resp. 629 900Kč (Sportstourer man Style) a 674 900 Kč (Sportstourer DSG Style). Součástí standardní výbavy je mimo jiné prodloužená záruka výrobce po dobu 5 let s omezením na 100 000 km.

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.