o 20 letech se do nabídky značky Suzuki vrací model s karoserií kombi. Je jím nová řada Swace, která jako první Suzuki nabízí hybridní pohon s možností jízdy čistě na elektřinu.
Kombi Swace je rozšířením značky Suzuki novým směrem. Pestrou paletu kompaktních vozů, crossoverů a SUV doplňuje klasické rodinné kombi. S délkou 4655 mm je Swace nejdelším vozem značky Suzuki, základní objem zavazadlového prostoru 596 litrů je nejen rekordní v rámci modelové nabídky Suzuki, ale řadí se k největším v daném segmentu.
Swace je dodáván výhradně s hybridním pohonem. Úsporný atmosférický benzinový motor o objemu 1,8 l pracuje v Atkinsonově cyklu a dosahuje 72 kW a 142 Nm, výkonný elektromotor poskytuje až 53 kW a 163 Nm. Díky baterii s kapacitou 3,6 Ah dokáže Swace jet i čistě na elektřinu, na jízdu bez spalovacího motoru hybridní systém přepíná automaticky, v nízkých rychlostech může řidič tuto možnost zvolit i manuálně stisknutím tlačítka EV. Dále jsou na výběr jízdní režimy Normal, Eco a Sport.
Konstrukce podvozku spojuje vzpěry McPherson vpředu s vyspělou lichoběžníkovou nápravou vzadu. Kombinace precizního naladění a nízkého těžiště zaručuje vynikající ovladatelnost a směrovou stabilitu. Řidič se také může za všech okolností spolehnout na pomoc celé řady asistenčních systémů, většina z nich je součástí základní výbavy.
Pro český trh jsou určeny dvě úrovně výbavy. Již dostupnější Premium s cenou 610 900 Kč nabízí spoustu pokročilých prvků výbavy: LED světlomety, dvouzónovou klimatizaci s úspornou funkcí S-FLOW, vyhřívaný volant a vyhřívání předních sedadel, adaptivní tempomat, asistenty pro jízdu v pruzích nebo multimediální systém s parkovací kamerou. Vyšší verze Elegance přidává mimo jiné sledování mrtvých úhlů, parkovací senzory vzadu i vpředu, automatický parkovací asistent S-IPA, bezklíčové odemykání a startování nebo bezdrátovou nabíječku telefonu.
V rámci předprodeje bude na český trh dodáno prvních 12 kusů v obou úrovních výbavy. Zahájení standardního prodeje se v tuto chvíli očekává v druhé polovině roku 2021.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?