o 20 letech se do nabídky značky Suzuki vrací model s karoserií kombi. Je jím nová řada Swace, která jako první Suzuki nabízí hybridní pohon s možností jízdy čistě na elektřinu.
Kombi Swace je rozšířením značky Suzuki novým směrem. Pestrou paletu kompaktních vozů, crossoverů a SUV doplňuje klasické rodinné kombi. S délkou 4655 mm je Swace nejdelším vozem značky Suzuki, základní objem zavazadlového prostoru 596 litrů je nejen rekordní v rámci modelové nabídky Suzuki, ale řadí se k největším v daném segmentu.
Swace je dodáván výhradně s hybridním pohonem. Úsporný atmosférický benzinový motor o objemu 1,8 l pracuje v Atkinsonově cyklu a dosahuje 72 kW a 142 Nm, výkonný elektromotor poskytuje až 53 kW a 163 Nm. Díky baterii s kapacitou 3,6 Ah dokáže Swace jet i čistě na elektřinu, na jízdu bez spalovacího motoru hybridní systém přepíná automaticky, v nízkých rychlostech může řidič tuto možnost zvolit i manuálně stisknutím tlačítka EV. Dále jsou na výběr jízdní režimy Normal, Eco a Sport.
Konstrukce podvozku spojuje vzpěry McPherson vpředu s vyspělou lichoběžníkovou nápravou vzadu. Kombinace precizního naladění a nízkého těžiště zaručuje vynikající ovladatelnost a směrovou stabilitu. Řidič se také může za všech okolností spolehnout na pomoc celé řady asistenčních systémů, většina z nich je součástí základní výbavy.
Pro český trh jsou určeny dvě úrovně výbavy. Již dostupnější Premium s cenou 610 900 Kč nabízí spoustu pokročilých prvků výbavy: LED světlomety, dvouzónovou klimatizaci s úspornou funkcí S-FLOW, vyhřívaný volant a vyhřívání předních sedadel, adaptivní tempomat, asistenty pro jízdu v pruzích nebo multimediální systém s parkovací kamerou. Vyšší verze Elegance přidává mimo jiné sledování mrtvých úhlů, parkovací senzory vzadu i vpředu, automatický parkovací asistent S-IPA, bezklíčové odemykání a startování nebo bezdrátovou nabíječku telefonu.
V rámci předprodeje bude na český trh dodáno prvních 12 kusů v obou úrovních výbavy. Zahájení standardního prodeje se v tuto chvíli očekává v druhé polovině roku 2021.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.