Český trh ojetých automobilů se během druhého lock-downu propadl o dalších 23 % a celkově ztrácí 48 mld. Online prodej již zachránil přes 700 mil. obratu.
Druhá vlna koronakrize a opětovné uzavření kamenných prodejen drasticky prohloubilo ztráty na českém trhu ojetých vozů. Výsledkem je meziroční propad obratu o více než 48 miliard korun, přičemž ojetých automobilů se prodalo o 46 % méně. Chuť zákazníků nakupovat však zůstala a rozmach tak zaznamenal zejména online prodej. Ten ve srovnání s prvním uzavřením kamenných poboček pomohl zmírnit propad obratu o více jak 700 milionů korun. Oproti prvnímu lock-downu se prodalo o 128 % více ojetých aut.
Protiepidemická opatření druhé vlny prohlubují ztráty obratu trhu ojetých automobilů, který se meziročně propadl o více než 48 miliard korun, tedy o 44 %. Celkem se prodalo o 195 tisíc aut méně, což je pokles o 46 %. Přesto na trhu ojetých aut chybí přes 20 % vozů a vzhledem k malému objemu prodejů, vyšším cenám nových automobilů a tlaku automobilek na splnění emisních norem EU opět vzrostla také průměrná cena ojetých aut, která během listopadu meziročně stoupla o 4 % na 271 192 Kč.
Důsledky pandemie urychlily nástup online prodeje aut, který si během první vlny otestovali jak prodejci, tak i zákazníci. Během druhé vlny tak v automotive segmentu nastal znatelný rozvoj digitální transformace a ve srovnání s prvním uzavření kamenných poboček se prodalo o téměř 3 tisíce aut více, což je nárůst o 129 %. Díky online prodeji se tak podařilo výrazně ulevit i celé lokální ekonomice a zachránit přes 700 milionů korun obratu trhu ojetých vozů. ”Naše data ukazují, že během prvního uzavření poboček v březnu a dubnu se meziročně prodávala průměrně pouhá 3 % aut, nicméně během druhé vlny (říjen a listopad) dosahoval průměr už téměř 9 %. Výsledkem toho byla útrata na trhu ojetých vozů ve srovnání s první vlnou vyšší dokonce o 133 %,” doplňuje Jakub Šulta, CEO online autotržiště Carvago.
Ucelený koncept online prodeje Carvago.com se koncovým zákazníkům otevřel na začátku října a již za první dva měsíce přesáhl počet poptávaných vozů hranici 700. Do pěti let plánuje Carvago dosáhnout na miliardu eur obratu a prodávat přes 150 000 aut ročně napříč celou Evropou.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.