Český trh ojetých automobilů se během druhého lock-downu propadl o dalších 23 % a celkově ztrácí 48 mld. Online prodej již zachránil přes 700 mil. obratu.
Druhá vlna koronakrize a opětovné uzavření kamenných prodejen drasticky prohloubilo ztráty na českém trhu ojetých vozů. Výsledkem je meziroční propad obratu o více než 48 miliard korun, přičemž ojetých automobilů se prodalo o 46 % méně. Chuť zákazníků nakupovat však zůstala a rozmach tak zaznamenal zejména online prodej. Ten ve srovnání s prvním uzavřením kamenných poboček pomohl zmírnit propad obratu o více jak 700 milionů korun. Oproti prvnímu lock-downu se prodalo o 128 % více ojetých aut.
Protiepidemická opatření druhé vlny prohlubují ztráty obratu trhu ojetých automobilů, který se meziročně propadl o více než 48 miliard korun, tedy o 44 %. Celkem se prodalo o 195 tisíc aut méně, což je pokles o 46 %. Přesto na trhu ojetých aut chybí přes 20 % vozů a vzhledem k malému objemu prodejů, vyšším cenám nových automobilů a tlaku automobilek na splnění emisních norem EU opět vzrostla také průměrná cena ojetých aut, která během listopadu meziročně stoupla o 4 % na 271 192 Kč.
Důsledky pandemie urychlily nástup online prodeje aut, který si během první vlny otestovali jak prodejci, tak i zákazníci. Během druhé vlny tak v automotive segmentu nastal znatelný rozvoj digitální transformace a ve srovnání s prvním uzavření kamenných poboček se prodalo o téměř 3 tisíce aut více, což je nárůst o 129 %. Díky online prodeji se tak podařilo výrazně ulevit i celé lokální ekonomice a zachránit přes 700 milionů korun obratu trhu ojetých vozů. ”Naše data ukazují, že během prvního uzavření poboček v březnu a dubnu se meziročně prodávala průměrně pouhá 3 % aut, nicméně během druhé vlny (říjen a listopad) dosahoval průměr už téměř 9 %. Výsledkem toho byla útrata na trhu ojetých vozů ve srovnání s první vlnou vyšší dokonce o 133 %,” doplňuje Jakub Šulta, CEO online autotržiště Carvago.
Ucelený koncept online prodeje Carvago.com se koncovým zákazníkům otevřel na začátku října a již za první dva měsíce přesáhl počet poptávaných vozů hranici 700. Do pěti let plánuje Carvago dosáhnout na miliardu eur obratu a prodávat přes 150 000 aut ročně napříč celou Evropou.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.