Český trh ojetých automobilů se během druhého lock-downu propadl o dalších 23 % a celkově ztrácí 48 mld. Online prodej již zachránil přes 700 mil. obratu.
Druhá vlna koronakrize a opětovné uzavření kamenných prodejen drasticky prohloubilo ztráty na českém trhu ojetých vozů. Výsledkem je meziroční propad obratu o více než 48 miliard korun, přičemž ojetých automobilů se prodalo o 46 % méně. Chuť zákazníků nakupovat však zůstala a rozmach tak zaznamenal zejména online prodej. Ten ve srovnání s prvním uzavřením kamenných poboček pomohl zmírnit propad obratu o více jak 700 milionů korun. Oproti prvnímu lock-downu se prodalo o 128 % více ojetých aut.
Protiepidemická opatření druhé vlny prohlubují ztráty obratu trhu ojetých automobilů, který se meziročně propadl o více než 48 miliard korun, tedy o 44 %. Celkem se prodalo o 195 tisíc aut méně, což je pokles o 46 %. Přesto na trhu ojetých aut chybí přes 20 % vozů a vzhledem k malému objemu prodejů, vyšším cenám nových automobilů a tlaku automobilek na splnění emisních norem EU opět vzrostla také průměrná cena ojetých aut, která během listopadu meziročně stoupla o 4 % na 271 192 Kč.
Důsledky pandemie urychlily nástup online prodeje aut, který si během první vlny otestovali jak prodejci, tak i zákazníci. Během druhé vlny tak v automotive segmentu nastal znatelný rozvoj digitální transformace a ve srovnání s prvním uzavření kamenných poboček se prodalo o téměř 3 tisíce aut více, což je nárůst o 129 %. Díky online prodeji se tak podařilo výrazně ulevit i celé lokální ekonomice a zachránit přes 700 milionů korun obratu trhu ojetých vozů. ”Naše data ukazují, že během prvního uzavření poboček v březnu a dubnu se meziročně prodávala průměrně pouhá 3 % aut, nicméně během druhé vlny (říjen a listopad) dosahoval průměr už téměř 9 %. Výsledkem toho byla útrata na trhu ojetých vozů ve srovnání s první vlnou vyšší dokonce o 133 %,” doplňuje Jakub Šulta, CEO online autotržiště Carvago.
Ucelený koncept online prodeje Carvago.com se koncovým zákazníkům otevřel na začátku října a již za první dva měsíce přesáhl počet poptávaných vozů hranici 700. Do pěti let plánuje Carvago dosáhnout na miliardu eur obratu a prodávat přes 150 000 aut ročně napříč celou Evropou.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.