Český trh ojetých automobilů se během druhého lock-downu propadl o dalších 23 % a celkově ztrácí 48 mld. Online prodej již zachránil přes 700 mil. obratu.
Druhá vlna koronakrize a opětovné uzavření kamenných prodejen drasticky prohloubilo ztráty na českém trhu ojetých vozů. Výsledkem je meziroční propad obratu o více než 48 miliard korun, přičemž ojetých automobilů se prodalo o 46 % méně. Chuť zákazníků nakupovat však zůstala a rozmach tak zaznamenal zejména online prodej. Ten ve srovnání s prvním uzavřením kamenných poboček pomohl zmírnit propad obratu o více jak 700 milionů korun. Oproti prvnímu lock-downu se prodalo o 128 % více ojetých aut.
Protiepidemická opatření druhé vlny prohlubují ztráty obratu trhu ojetých automobilů, který se meziročně propadl o více než 48 miliard korun, tedy o 44 %. Celkem se prodalo o 195 tisíc aut méně, což je pokles o 46 %. Přesto na trhu ojetých aut chybí přes 20 % vozů a vzhledem k malému objemu prodejů, vyšším cenám nových automobilů a tlaku automobilek na splnění emisních norem EU opět vzrostla také průměrná cena ojetých aut, která během listopadu meziročně stoupla o 4 % na 271 192 Kč.
Důsledky pandemie urychlily nástup online prodeje aut, který si během první vlny otestovali jak prodejci, tak i zákazníci. Během druhé vlny tak v automotive segmentu nastal znatelný rozvoj digitální transformace a ve srovnání s prvním uzavření kamenných poboček se prodalo o téměř 3 tisíce aut více, což je nárůst o 129 %. Díky online prodeji se tak podařilo výrazně ulevit i celé lokální ekonomice a zachránit přes 700 milionů korun obratu trhu ojetých vozů. ”Naše data ukazují, že během prvního uzavření poboček v březnu a dubnu se meziročně prodávala průměrně pouhá 3 % aut, nicméně během druhé vlny (říjen a listopad) dosahoval průměr už téměř 9 %. Výsledkem toho byla útrata na trhu ojetých vozů ve srovnání s první vlnou vyšší dokonce o 133 %,” doplňuje Jakub Šulta, CEO online autotržiště Carvago.
Ucelený koncept online prodeje Carvago.com se koncovým zákazníkům otevřel na začátku října a již za první dva měsíce přesáhl počet poptávaných vozů hranici 700. Do pěti let plánuje Carvago dosáhnout na miliardu eur obratu a prodávat přes 150 000 aut ročně napříč celou Evropou.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?