Velká premiéra české stáje Charouz Racing System v seriálu Formule 2 v Bahrajnu je minulostí. Antonio Fuoco ani Louis Delétraz zcela nepropadli, ale ani neoslnili. Na druhou stranu je dobré si uvědomit, že tým z Prahy je naprostým nováčkem, takže není třeba házet flintu do žita. Skvělý návrat do kolotoče F2 oslavila v Perském zálivu stáj Carlin, když si v sobotu připsala populární double. V neděli pak triumfoval Artem Markelov z Russian Time.
Pro oko nezaujatého diváka bylo sobotních 32 kol i nedělní sprint na 23 okruhů na okruhu Sakhir International velmi pěkným zážitkem. Rozdíl v počtu soubojů a hlavně pak v množství předjížděcích manévrů byl oproti Formuli 1 obrovský. Na své si přišel i český divák, protože poprvé v historii Formule 2 se na start postavil i český tým Charouz Racing System. Stejně jako ostatní si tak vyzkoušel v ostrém startu nový monopost, který pohání přeplňovaný šestiválec s turbem o objemu 3,4 litru, jehož maximální výkon je 620 koní.
Sobotní závod se však českým barvám příliš nepovedl. Ital Antonio Fuoco zůstal hned na startovním roštu, Švýcar Louis Déletraz dojel na nebodovaném třináctém místě přesto, že chvíli jezdil i pátý. Doplatil na to, že kvůli mechanické poruše diferenciálu nemohl šetřit pneumatiky svého auta, což se ukázalo jako alfa a omega celého závodu. „To k závodům patří. Jednou jste nahoře, jednou dole. Ale pro nás je zásadní, že víme, že nejsme poslední. A mě osobně take těší, že jsme celý víkend měli velmi rychlé pitstopy,“ měl jasno majitel stáje Antonín Charouz, který jako bývalý výborný automobilový závodník dobře ví, o čem mluví.
V cíli se tak pozornost upírala na staronového účastníka seriálu, britskou stáj Carlin. Lando Norris dokázal, že ne nadarmo je považován za jednoho z nejtalentovanějších jezdců současnosti a proč si ho jako juniora hýčká McLaren. Od začátku nenechal nikoho na pochybách, že právě on si při svém debutu ve Formuli 2 dojede pro vítězství. S loňským šampionem evropské Formule 3 se tak musí počítat i letos. Triumf Carlinu umocnil druhým místem Sérgio Sette Camara.
Nedělní sprint vypadal z pohledu Charouz Racing System mnohem lépe. Chvíli se dokonce zdálo, že by se mezi bodovanou osmičku mohli vmáčknout oba jezdci. Bohužel českým fanouškům i tentokrát nakonec zůstaly oči pro pláč, byť Lous Déletraz zůstal za kýženým osmým místem o jedinou příčku. „Vsadili jsme na risk zastávky v boxech navíc a přezutí na nové pneumatiky. To znamená, že naši jezdci pak jezdili o dvě až čtyři sekundy rychleji, než na starých pneu. Bohužel to o jedno kolo nevyšlo, ale po bitvě je každý generál. Myslím, že to bylo dobré rozhodnutí. Tento víkend je pro nás obrovským zážitkem, ale také poučením. Sbíráme zkušenosti, teď budeme analyzovat všechna data a věříme, že příště budeme zase o něco silnější. Jak ukázaly předsezónní testy, absolutní rychlost máme,“ uvažoval Antonín Charouz.
Sprint v Bahrajnu vyhrál v sobotu třetí Artem Markelov, v čele pořadí jezdců se však usadil čtvrtý ze sprintu Lando Norris. Ale vše je teprve na úplném začátku, čeká nás ještě jedenáct zastávek.
Další díl seriálu Formule 2 je naplánovaný na 27. - 29. dubna do ázerbajdžánského Baku, v květnu se pak celý koloč přesune do Španělska.
Tisková zpráva Charouz Racing Systém
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?