Velká premiéra české stáje Charouz Racing System v seriálu Formule 2 v Bahrajnu je minulostí. Antonio Fuoco ani Louis Delétraz zcela nepropadli, ale ani neoslnili. Na druhou stranu je dobré si uvědomit, že tým z Prahy je naprostým nováčkem, takže není třeba házet flintu do žita. Skvělý návrat do kolotoče F2 oslavila v Perském zálivu stáj Carlin, když si v sobotu připsala populární double. V neděli pak triumfoval Artem Markelov z Russian Time.
Pro oko nezaujatého diváka bylo sobotních 32 kol i nedělní sprint na 23 okruhů na okruhu Sakhir International velmi pěkným zážitkem. Rozdíl v počtu soubojů a hlavně pak v množství předjížděcích manévrů byl oproti Formuli 1 obrovský. Na své si přišel i český divák, protože poprvé v historii Formule 2 se na start postavil i český tým Charouz Racing System. Stejně jako ostatní si tak vyzkoušel v ostrém startu nový monopost, který pohání přeplňovaný šestiválec s turbem o objemu 3,4 litru, jehož maximální výkon je 620 koní.
Sobotní závod se však českým barvám příliš nepovedl. Ital Antonio Fuoco zůstal hned na startovním roštu, Švýcar Louis Déletraz dojel na nebodovaném třináctém místě přesto, že chvíli jezdil i pátý. Doplatil na to, že kvůli mechanické poruše diferenciálu nemohl šetřit pneumatiky svého auta, což se ukázalo jako alfa a omega celého závodu. „To k závodům patří. Jednou jste nahoře, jednou dole. Ale pro nás je zásadní, že víme, že nejsme poslední. A mě osobně take těší, že jsme celý víkend měli velmi rychlé pitstopy,“ měl jasno majitel stáje Antonín Charouz, který jako bývalý výborný automobilový závodník dobře ví, o čem mluví.
V cíli se tak pozornost upírala na staronového účastníka seriálu, britskou stáj Carlin. Lando Norris dokázal, že ne nadarmo je považován za jednoho z nejtalentovanějších jezdců současnosti a proč si ho jako juniora hýčká McLaren. Od začátku nenechal nikoho na pochybách, že právě on si při svém debutu ve Formuli 2 dojede pro vítězství. S loňským šampionem evropské Formule 3 se tak musí počítat i letos. Triumf Carlinu umocnil druhým místem Sérgio Sette Camara.
Nedělní sprint vypadal z pohledu Charouz Racing System mnohem lépe. Chvíli se dokonce zdálo, že by se mezi bodovanou osmičku mohli vmáčknout oba jezdci. Bohužel českým fanouškům i tentokrát nakonec zůstaly oči pro pláč, byť Lous Déletraz zůstal za kýženým osmým místem o jedinou příčku. „Vsadili jsme na risk zastávky v boxech navíc a přezutí na nové pneumatiky. To znamená, že naši jezdci pak jezdili o dvě až čtyři sekundy rychleji, než na starých pneu. Bohužel to o jedno kolo nevyšlo, ale po bitvě je každý generál. Myslím, že to bylo dobré rozhodnutí. Tento víkend je pro nás obrovským zážitkem, ale také poučením. Sbíráme zkušenosti, teď budeme analyzovat všechna data a věříme, že příště budeme zase o něco silnější. Jak ukázaly předsezónní testy, absolutní rychlost máme,“ uvažoval Antonín Charouz.
Sprint v Bahrajnu vyhrál v sobotu třetí Artem Markelov, v čele pořadí jezdců se však usadil čtvrtý ze sprintu Lando Norris. Ale vše je teprve na úplném začátku, čeká nás ještě jedenáct zastávek.
Další díl seriálu Formule 2 je naplánovaný na 27. - 29. dubna do ázerbajdžánského Baku, v květnu se pak celý koloč přesune do Španělska.
Tisková zpráva Charouz Racing Systém
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.