Velká premiéra české stáje Charouz Racing System v seriálu Formule 2 v Bahrajnu je minulostí. Antonio Fuoco ani Louis Delétraz zcela nepropadli, ale ani neoslnili. Na druhou stranu je dobré si uvědomit, že tým z Prahy je naprostým nováčkem, takže není třeba házet flintu do žita. Skvělý návrat do kolotoče F2 oslavila v Perském zálivu stáj Carlin, když si v sobotu připsala populární double. V neděli pak triumfoval Artem Markelov z Russian Time.
Pro oko nezaujatého diváka bylo sobotních 32 kol i nedělní sprint na 23 okruhů na okruhu Sakhir International velmi pěkným zážitkem. Rozdíl v počtu soubojů a hlavně pak v množství předjížděcích manévrů byl oproti Formuli 1 obrovský. Na své si přišel i český divák, protože poprvé v historii Formule 2 se na start postavil i český tým Charouz Racing System. Stejně jako ostatní si tak vyzkoušel v ostrém startu nový monopost, který pohání přeplňovaný šestiválec s turbem o objemu 3,4 litru, jehož maximální výkon je 620 koní.
Sobotní závod se však českým barvám příliš nepovedl. Ital Antonio Fuoco zůstal hned na startovním roštu, Švýcar Louis Déletraz dojel na nebodovaném třináctém místě přesto, že chvíli jezdil i pátý. Doplatil na to, že kvůli mechanické poruše diferenciálu nemohl šetřit pneumatiky svého auta, což se ukázalo jako alfa a omega celého závodu. „To k závodům patří. Jednou jste nahoře, jednou dole. Ale pro nás je zásadní, že víme, že nejsme poslední. A mě osobně take těší, že jsme celý víkend měli velmi rychlé pitstopy,“ měl jasno majitel stáje Antonín Charouz, který jako bývalý výborný automobilový závodník dobře ví, o čem mluví.
V cíli se tak pozornost upírala na staronového účastníka seriálu, britskou stáj Carlin. Lando Norris dokázal, že ne nadarmo je považován za jednoho z nejtalentovanějších jezdců současnosti a proč si ho jako juniora hýčká McLaren. Od začátku nenechal nikoho na pochybách, že právě on si při svém debutu ve Formuli 2 dojede pro vítězství. S loňským šampionem evropské Formule 3 se tak musí počítat i letos. Triumf Carlinu umocnil druhým místem Sérgio Sette Camara.
Nedělní sprint vypadal z pohledu Charouz Racing System mnohem lépe. Chvíli se dokonce zdálo, že by se mezi bodovanou osmičku mohli vmáčknout oba jezdci. Bohužel českým fanouškům i tentokrát nakonec zůstaly oči pro pláč, byť Lous Déletraz zůstal za kýženým osmým místem o jedinou příčku. „Vsadili jsme na risk zastávky v boxech navíc a přezutí na nové pneumatiky. To znamená, že naši jezdci pak jezdili o dvě až čtyři sekundy rychleji, než na starých pneu. Bohužel to o jedno kolo nevyšlo, ale po bitvě je každý generál. Myslím, že to bylo dobré rozhodnutí. Tento víkend je pro nás obrovským zážitkem, ale také poučením. Sbíráme zkušenosti, teď budeme analyzovat všechna data a věříme, že příště budeme zase o něco silnější. Jak ukázaly předsezónní testy, absolutní rychlost máme,“ uvažoval Antonín Charouz.
Sprint v Bahrajnu vyhrál v sobotu třetí Artem Markelov, v čele pořadí jezdců se však usadil čtvrtý ze sprintu Lando Norris. Ale vše je teprve na úplném začátku, čeká nás ještě jedenáct zastávek.
Další díl seriálu Formule 2 je naplánovaný na 27. - 29. dubna do ázerbajdžánského Baku, v květnu se pak celý koloč přesune do Španělska.
Tisková zpráva Charouz Racing Systém
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.