Velká premiéra české stáje Charouz Racing System v seriálu Formule 2 v Bahrajnu je minulostí. Antonio Fuoco ani Louis Delétraz zcela nepropadli, ale ani neoslnili. Na druhou stranu je dobré si uvědomit, že tým z Prahy je naprostým nováčkem, takže není třeba házet flintu do žita. Skvělý návrat do kolotoče F2 oslavila v Perském zálivu stáj Carlin, když si v sobotu připsala populární double. V neděli pak triumfoval Artem Markelov z Russian Time.
Pro oko nezaujatého diváka bylo sobotních 32 kol i nedělní sprint na 23 okruhů na okruhu Sakhir International velmi pěkným zážitkem. Rozdíl v počtu soubojů a hlavně pak v množství předjížděcích manévrů byl oproti Formuli 1 obrovský. Na své si přišel i český divák, protože poprvé v historii Formule 2 se na start postavil i český tým Charouz Racing System. Stejně jako ostatní si tak vyzkoušel v ostrém startu nový monopost, který pohání přeplňovaný šestiválec s turbem o objemu 3,4 litru, jehož maximální výkon je 620 koní.
Sobotní závod se však českým barvám příliš nepovedl. Ital Antonio Fuoco zůstal hned na startovním roštu, Švýcar Louis Déletraz dojel na nebodovaném třináctém místě přesto, že chvíli jezdil i pátý. Doplatil na to, že kvůli mechanické poruše diferenciálu nemohl šetřit pneumatiky svého auta, což se ukázalo jako alfa a omega celého závodu. „To k závodům patří. Jednou jste nahoře, jednou dole. Ale pro nás je zásadní, že víme, že nejsme poslední. A mě osobně take těší, že jsme celý víkend měli velmi rychlé pitstopy,“ měl jasno majitel stáje Antonín Charouz, který jako bývalý výborný automobilový závodník dobře ví, o čem mluví.
V cíli se tak pozornost upírala na staronového účastníka seriálu, britskou stáj Carlin. Lando Norris dokázal, že ne nadarmo je považován za jednoho z nejtalentovanějších jezdců současnosti a proč si ho jako juniora hýčká McLaren. Od začátku nenechal nikoho na pochybách, že právě on si při svém debutu ve Formuli 2 dojede pro vítězství. S loňským šampionem evropské Formule 3 se tak musí počítat i letos. Triumf Carlinu umocnil druhým místem Sérgio Sette Camara.
Nedělní sprint vypadal z pohledu Charouz Racing System mnohem lépe. Chvíli se dokonce zdálo, že by se mezi bodovanou osmičku mohli vmáčknout oba jezdci. Bohužel českým fanouškům i tentokrát nakonec zůstaly oči pro pláč, byť Lous Déletraz zůstal za kýženým osmým místem o jedinou příčku. „Vsadili jsme na risk zastávky v boxech navíc a přezutí na nové pneumatiky. To znamená, že naši jezdci pak jezdili o dvě až čtyři sekundy rychleji, než na starých pneu. Bohužel to o jedno kolo nevyšlo, ale po bitvě je každý generál. Myslím, že to bylo dobré rozhodnutí. Tento víkend je pro nás obrovským zážitkem, ale také poučením. Sbíráme zkušenosti, teď budeme analyzovat všechna data a věříme, že příště budeme zase o něco silnější. Jak ukázaly předsezónní testy, absolutní rychlost máme,“ uvažoval Antonín Charouz.
Sprint v Bahrajnu vyhrál v sobotu třetí Artem Markelov, v čele pořadí jezdců se však usadil čtvrtý ze sprintu Lando Norris. Ale vše je teprve na úplném začátku, čeká nás ještě jedenáct zastávek.
Další díl seriálu Formule 2 je naplánovaný na 27. - 29. dubna do ázerbajdžánského Baku, v květnu se pak celý koloč přesune do Španělska.
Tisková zpráva Charouz Racing Systém
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.