Ve včerejším sprintovém závodu Formule 3 v Itálii na okruhu Monza startoval Roman Staněk z 10. místa, ale ve druhém kole mu do sání vletěla slída z přilby jednoho ze soupeřů a motor v jeho monopostu se začal přehřívat a skákal mu do nouzového režimu.
Do podobných problémů se dostal i Charles Leclerc v letošní Velké ceně Belgie ve Formuli 1. Staněk se postupně propadal polem a sprint dokončil až na 12. příčce. Vítězem sobotního sprintu se stal Franco Colapinto z týmu Van Amersfoort Racing.
Do hlavního závodu odstartoval Staněk z třetího místa, které vybojoval v páteční kvalifikaci. Po startu se před českého pilota dostal Victor Martins z týmu ART GP a Roman se tak propadl na čtvrté místo, na kterém jezdil až do 9. kola, kdy ho z trati vytlačil Arthur Leclerc z týmu PREMA a Staněk klesnul následkem tohoto incidentu až na 8. místo.
Poté předjel Alexandera Smoljara a tlačil na Arthura Leclerca, kterého ovšem do červených vlajek, které byly vyvěšeny v 17. kole kvůli velké kolizi Kushe Mainiho a Breda Benavidese, předjet nedokázal.
Všechny vozy se vrátily do boxů a ředitelství závodu rozhodlo, že závod bude předčasně ukončen. Do konečného pořadí ještě promluvily penalizace za porušování limitů trati. Jeden z potrestaných pilotů byl i William Alatalo z týmu Jenzer Motorsport, který se tak ze čtvrtého místa propadl až za Romana, jenž tedy skončil šestý. Závod ovládnul Staňkův týmový kolega Zane Maloney z Barbadosu, který tak vyhrál třetí hlavní závod v řadě.
V celkovém pořadí šampionátu Formule 3 zůstal Roman Staněk se ziskem 117 bodů na pátém místě, které mu patřilo i před startem dnešního závodu. Novým šampionem Formule 3 se stal Victor Martina z Francie, který nasbíral bodů 139.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?