Roman Staněk skončil v celkovém pořadí F3 na pátém místě

Roman Staněk z týmu Trident Motosport v italské Monze
Roman Staněk z týmu Trident Motosport v italské Monze, foto: Archiv Romana Staňka
iMotorSport.cz 12. září 2022 00:24
Sdílej:

Ve včerejším sprintovém závodu Formule 3 v Itálii na okruhu Monza startoval Roman Staněk z 10. místa, ale ve druhém kole mu do sání vletěla slída z přilby jednoho ze soupeřů a motor v jeho monopostu se začal přehřívat a skákal mu do nouzového režimu.

Do podobných problémů se dostal i Charles Leclerc v letošní Velké ceně Belgie ve Formuli 1. Staněk se postupně propadal polem a sprint dokončil až na 12. příčce. Vítězem sobotního sprintu se stal Franco Colapinto z týmu Van Amersfoort Racing.

Do hlavního závodu odstartoval Staněk z třetího místa, které vybojoval v páteční kvalifikaci. Po startu se před českého pilota dostal Victor Martins z týmu ART GP a Roman se tak propadl na čtvrté místo, na kterém jezdil až do 9. kola, kdy ho z trati vytlačil Arthur Leclerc z týmu PREMA a Staněk klesnul následkem tohoto incidentu až na 8. místo.

Poté předjel Alexandera Smoljara a tlačil na Arthura Leclerca, kterého ovšem do červených vlajek, které byly vyvěšeny v 17. kole kvůli velké kolizi Kushe Mainiho a Breda Benavidese, předjet nedokázal.

Všechny vozy se vrátily do boxů a ředitelství závodu rozhodlo, že závod bude předčasně ukončen. Do konečného pořadí ještě promluvily penalizace za porušování limitů trati. Jeden z potrestaných pilotů byl i William Alatalo z týmu Jenzer Motorsport, který se tak ze čtvrtého místa propadl až za Romana, jenž tedy skončil šestý. Závod ovládnul Staňkův týmový kolega Zane Maloney z Barbadosu, který tak vyhrál třetí hlavní závod v řadě.

V celkovém pořadí šampionátu Formule 3 zůstal Roman Staněk se ziskem 117 bodů na pátém místě, které mu patřilo i před startem dnešního závodu. Novým šampionem Formule 3 se stal Victor Martina z Francie, který nasbíral bodů 139.

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.