Český pilot Roman Staněk obsadil v hlavním závodě šampionátu Formule 3 v holandském Zandvoortu čtvrté místo a se ziskem 109 bodů se nachází na třetím místem průběžného pořadí šampionátu Formule 3.
To vede Victor Martins z týmu ART GP, který v dnešním závodě skončil na druhém místě a na kontě má bodů 126. Staněk na něj tedy ztrácí 17 bodů před posledním závodním víkendem, který se uskuteční již za týden v italské Monze. Hlavní závod v Nizozemsku ovládnul Staňkův týmový kolega z Tridentu Barbadosan Zane Maloney.
Po startu se Staněk propadl na páté místo za Argentince Franca Colapinta a zpátky na čtvrtou pozici se dostal až v 8. kole po chybě v té době na třetím místě jedoucího Američana Jaka Crawforda z týmu PREMA. Závod byl poznamenán několika výjezdy safety caru, které ale Staňkovi pomáhaly v šetření pneumatik, a i přesto s nimi měl na konci velké problémy a útok na pódium tak nebyl možný.
V celkovém pořadí Staněk poskočil o dvě příčky vzhůru před piloty týmu PREMA Arthura Leclerca a Olivera Bearmana, kterým se víkend v Zandvoortu nepovedl.
Průběžné pořadí šampionátu:1 Victor Martins 1262 Isack Hadjar 121 3 Roman Staněk 109 4 Oliver Bearman 106 5 Zane Maloney 102 6 Arthur Leclerc 101 7 Jak Crawford 90 8 Caio Collet 80
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?