Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Odborníci z Euro NCAP při hodnocení vozidel zohlednili čtyři klíčové oblasti bezpečnosti – ochranu dospělých cestujících, ochranu dětí, bezpečnost zranitelných účastníků silničního provozu a účinnost asistenčních technologií. Mercedes-Benz třídy E exceloval ve všech těchto kategoriích a dosáhl špičkových výsledků.
Markus Schäfer, člen představenstva Mercedes-Benz Group AG odpovědný za technologii, vývoj a nákup, zdůraznil, že „Mercedes-Benz je synonymem bezpečnosti. Nastavujeme standardy jako skuteční průkopníci v této oblasti. Ocenění Best Performer od Euro NCAP oceňuje naše úsilí o zlepšení bezpečnosti všech účastníků silničního provozu. Jsme na to hrdí.“
Euro NCAP, nezávislá organizace sdružující evropská ministerstva dopravy, autokluby a pojišťovací asociace, se zaměřuje na nárazové testy a bezpečnostní hodnocení vozidel. Ocenění udělené třídě E potvrzuje špičkovou úroveň bezpečnostních systémů Mercedes-Benz a jejich vedoucí roli ve vývoji technologií zaměřených na ochranu všech účastníků silničního provozu.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?