Čínská kopie Wrangleru zaujme cenou i schopnostmi, můžete ji mít v ČR

BAIC BJ40 | foto: 汽车之家

Jeep Wrangler je jedním z těch legendárních vozů, které každý pozná a na silnicích ovládaných anonymními SUV je nikdo nepřehlédne. Pokud po Warengleru toužíte, ale nechce se vám dávat tolik peněz za plně vybavenou verzi, můžete mít i jeho levnější variantu.

Jeep Wrangler se nedávno dostal na trh ve své čtvrté generaci, která přinesla zcela novou techniku v jinak stále příjemně retro karosérii. V Česku si základní Wrangler pořídíte od asi 1 200 000 Kč, ve verzi s dieselovým čtyřválcem o výkonu 200 koní. K dispozici je ale i podobně vypadající vůz, který nabídne skvělé terénní schopnosti, snímatelnou střechu i dveře a bohatou výbavu. Pochází z Číny a koupit si jej můžete v Německu, kde se už čínské značky docela uchytily.

BAIC BJ40 | foto: 汽车之家

Alternativa pro pravověrný americký stroj pochází kupodivu z Číny, což ale asi snadno poznáte na první pohled. BAIC BJ40 je totiž docela věrnou kopií Jeepu Wrangler, která se liší v podstatě jen ztvárněním přední části. Příběj čínského Jeepu ale není tak jednoduchý, jako ostatní kopie z východu. 

Státní automobilka Beijing Auto totiž začala stavět své nelicencované kopie Jeepu CJ5 už v roce 1961. Od té doby vůz procházel postupnými modernizacemi, které se vzhledově vzdalovaly modernizovaným Jeepům a dal základ pro nejdůležitější čínské terénní vozidlo, Beijing BJ212. Ten se drží ve výrobě jen s malými změnami od roku 1965, je tedy takovou čínskou obdobou UAZ Hunter nebo Land Roveru Defender. A stejně jako Wrangler je moderní interpretací Jeepu CJ, se i BAIC pokusil o moderní vůz navazující na legendární nesmrtelný model. Kromě toho navíc BAIC od roku 1981 provozoval joint-venture přímo s Jeepem, ve kterém vyráběl americké vozy pro čínský trh.

BAIC BJ40 | foto: 汽车之家

BAIC BJ40 se začal prodávat v roce 2013 v dvoudvéřové verzi, o dva roky později následovala čtyřdvéřová BJ40L. Stejne jako Wrangler je i BJ40 hranatý teréňák s karosérií na rámu. Stejně jako Američan přiznává panty svěří či kapoty, má mohutné černé vyčnívající blatníky, rezrvu na zádi a snímatelný hardtop. V létě tedy můžete docela snadno sundat jak střechu, tak dveře, některé varianty by měly nabízet i sklopitelné přední okno. Nejvíce se liší přední část, Beijing má na masce jen pět otvorů místo sedmi Jeepu a hranatá světla místo kulatých.

Interiér si Číňané ztvárnili zcela po svém, s výjimkou volantu, který inspiraci u Wrangleru nezapře. Zaujme výrazné utilitární madlo před spolujezdcem a náklonoměr s výškoměrem mezi průduchy klimatizace. Pro čínský vůz nezbytný displej má velikost 7", klimatizace se ovládá otočnými ovladači pod ním. Výbava Elite, jediná dostupná v EU, dále nabízí couvací kamery, kožené čalunění, elektricky nastavitelné sedačky, automatickou klimatizaci, multifunkční volant, GPS, čističku vzduchu, LED světlomety nebo asistenty pro jízdu v terénu, z kopce atd. 

BAIC BJ40 | foto: 汽车之家

Ani po technické stránce se BJ40 nenechá Jeepem zahanbit. Wrangler můžete mít s přeplňovaným dieselem o výkonu 200 koní nebo přeplňovaným benzínem o výkonu 270 koní. BJ40 nabízí pouze jednu motorizaci, přeplňovaný zážehový čtyřválec o objemu 2,3 litru a výkonu 230 koní a 350 Nm. Tato jednotka mimochodem pochází od Saabu, jeho techniku totoiž po krachu odkoupil právě BAIC. Převodovka je šestistupňová automatická, všechny BJ40 mají pohon všech kol s připojitelnou přední nápravou jako standard. V terénu si BJ40 bez problému poradí, jde ostatně o pravověrný teréňák na rámu a v Číně proto také nejoblíbenější základ pro stavby tamních nadšenců do off roadu. Díky této popularitě jsou snadno dostupné sady na všemožné terénní úpravy, sehnatelné levně na čínských online obchodech.

zdroj: BAIC

BAIC BJ40 se prodává u našich západních sousedů, společně s menším modelem BJ20, který jsme vám také nedávno ukázali. Dostupné by měla být jak krátká tak dlouhá verze, obě ve výbavě Elite. Čtyřdvéřový BAIC BJ40L Elite se nabízí za 36652 EUR s DPH, tedy asi 940 tisíc Kč. V Německu prodávaný vůz samozřejmě splňuje všechny podmínky pro provoz v EU, včetně současných emisních norem a nebude proto problém jej přihlásit i v Česku. 

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy