Nejlevnější velký pick-up v EU? Stojí tolik co Scala, můžete ho mít i v Česku

Great Wall Steed 6 | foto: Great Wall Motors

Chcete si koupit nové auto do půl milionu ale Škoda Scala je pro vás moc malá? Za stejnou částku si můžete pořídit vůz, který nabídne mnohem více prostoru a kromě toho s ním projedete i tankodrom, nebo přebrodíte řeku.

Představa pick-upu je v Evropě trochu odlišná od ostatních kontinentů, místní si pod tímto označením představí spíše vozy typu Felicia Pick-up nebo Logan Pick-up, tedy se samonosnou karosérií. Velké terénní pick-upy na rámu se ale poslední dobou zabydlují i zde, poté co zcela pokořily USA, Austrálii nebo Thajsko. Nabídka v EU není až tak široká a ceny podobných vozů jsou stále příliš vysoké na to, aby se staly tak populární jako ve jmenovaných zemích. Zřejmě nejlevnější pick-up, který nemá základ v běžném osobáku, je ale cenově na podobné úrovni jako Škoda Scala. 

Great Wall Steed 6 | foto: 汽车之家

Je asi zřejmé, že takto levný vůz nebude pocházet od žádné v Evropě dlouho zavedené značky. Vyrábí jej ale čínský Great Wall, který je jednou z mála tamních automobilek, které se podařilo uchytit i na náročných trzích jako je EU nebo Austrálie. Největší čínský výrobce SUV a pick-upů se v Evropě uchytil zejména v Itálii a Británii, kde už prodal desítky tisíc svých modelů v několika generacích.

Great Wall Steed 6 je evropskou verzí modelu známého na jiných trzích jako Wingle 6 a v Číně jako Changcheng Fengjun 6. Největší pick-up v nabídce značky se začal prodávat v roce 2014 a narozdíl od předchůdců už technicky nevychází z postaršího Isuzu Rodeo. Přístup je tradiční, tedy karosérie na rámu, s možností různých nástaveb namísto klasické korby. 

Great Wall Steed 6 | foto: 汽车之家

Také designově je Great Wall Steed 6 svébytným vozem, který využívá podobný přístup jako zahraniční konkurence, tedy detaily jako masivní maska nebo ochranný rám na korbě, není však kopií žádného existujícího modelu. Stejně jako exteriér i interiér je spíše konzervativní, podle recenzí zahraničních kolegů má ale kvalitní zpracování i materiály a snese srovnání i dražšími vozy zavedených značek. Ve vyšších specifikacích také můžete počítat s bohatou výbavou, včetně velkého dotekového displeje, automatické klimatizace, tempomatu nebo koženého čalounění.

Všechny Steedy 6 dostávají od základu pohon všech kol, na výběr je pouze jeden motor a manuální pětistupňová převodovka. Zvolit si ale můžete běžnou benzínovou verzi, nebo kombinaci s pohonem na LPG. Motor je však největší slabina jinak povedeného vozu. Čtyřválec o objemu 2,4 litru, původem od Mitsubishi, poskytuje jen 90 kW a točivý moment 200 Nm. Na téměř dvě tuny těžký vůz tedy dost podvyživená jednotka, kvůli které může Steed 6 táhnout jen 2 tuny. 

Great Wall Steed 6 | foto: 汽车之家

Pro čínský pick-up ale mluví jeho cena, za základní výbavu Work dáte v Itálii 15500 Eur bez DPH, tedy 399 tisíc Kč. Úplný základ má nárazníky pouze v černé barvě, vypadá tak trochu jako Fabia Junior. Můžete ale předstírat, že jde o agresivní terénní oplastování, nebo za příplatek 150 EUR pořídit nárazníky v barvě karosérie. Nejvybavenější variantu Premium pak dostanete od 18500 EUR, tedy asi 476 tisíc Kč, můžete si ale připlatit za výbavu jak vestavěnou GPS nebo různé kryty na korbu. S přihlášením v Česku samozřejmě nebudete mít žádné problémy, jak dokazují kusy už jezdící na našich cestách s českými RZ.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy