Lynk & Co nabídne velmi ostrý sedan, mají se tradiční značky začít bát?

Lynk & Co 03 | foto: Lynk & Co

Lynk & Co ve spolupráci s Cyan Racing vytvořili koncept sportovního sedanu na základě vozu, který už firma prodává na domácím trhu. Lynk & Co 03 Cyan Concept má ale být předzvěstí reálného sériového modelu, kterého se zřejmě dočkají i Evropané.

Nově založená značka Lynk & Co, v Číně známá jako Lingke, má už v současnosti na domácím trhu v nabídce tři modely. Dvě SUV doplňuje také sedan 03, postavený na stejné platformě CMA, kterou Lynk & Co sdílí i s dalšími značkami z portfolia Geely. Právě sedan se nedávno prezentoval konceptem ostré verze, kterou už automobilka potvrdila pro produkci. 

Lynk & Co 03 | foto: Lynk & Co

Lynk & Co 03 Cyan Concept je silniční verzí vozu, který tým Cyan připravuje pro sérii WTCR. Oproti tomu však nabízí vyšší výkon 528 koní a 504 Nm, který se podařilo vydolovat z přeplňovaného dvoulitrového čtyřválce. Poněkud nezvykle na takto silný stroj má nový koncept poháněnou pouze přední nápravu, na kterou výkon přenáší šestistupňová sekvenční převodovka, s ovládáním pádly pod volantem. 

I přes limity zvoleného pohonu se 03 chlubí zrychlením z nuly na sto za 4,4 sekundy, na dvě stě za 10 sekund a maximální rychlostí 310 km/h. Šestipístové brzdy o průměru 380 mm vepředu a 278 mm dvoupístové zadní dokáží na stovku rozjetý sedan zastavit na pouhých třiceti metrech. 

Lynk & Co 03 | foto: Lynk & Co

Ostré technice odpovídá také patřičně agresivní vzhled. Zaujme zejména rozšířená karosérie, reflektující původní okruhový speciál a také mohutný spoiler na víku kufru. Vše doplňuje modrá barva, dříve typická pro vozy Volvo upravené v divizi Polestar, na kterou Cyan Racing přímo navazuje.

Kdy se vůz dostane do výroby zatím není jisté, testování však už probíhá ve Španělsku, spolu s okruhovou verzí, kterou Cyan Racing nasadí do další sezóny WTCR. Uniklé fotky z prezentace Lynk & Co už potvrdily také vznik méně výkonných verzí ostrého sedanu, přičemž ta slabší dostane přeplňovaný dvoulitr s výkonem 250 koní a ta silnější stejný motor s výkonem 350 koní. Kromě toho se do výroby dostane také plug-in hybridní verze s kombinovaným výkonem 261 koní. Vzhledem k už ohlášenému příchodu značky do EU, pro kterou se vozy budou vyrábět v belgické továrně Volva, se zde dá počítat i s nabídkou ostrých verzi. 

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy