Tohle Teslu nepotěší. Další elektrický sedan z Číny se dá pořídit pod půl milionu

GAC NE Aion S | foto: 汽车之家

Poslední dobou se chystá dobít zahraniční trhy stále více automobilek z Číny, mnohé z nich se tak snaží s elektrickými vozy. Jedním z nejnadějnějších je nový sedan GAC NE Aion S, který se chlubí jedním z nejdelších dojezdů na trhu.

Jen poslední měsíc se představily hned dva nové elektrické sedany, které se z domovské Číny podívají i na západní trhy USA a EU. Pod nově osamostatněnou značkou Polestar, která dříve upravovala vozy Volvo, se bude z Číny vyážet elektrický Polestar 2. Mateřská firma Polestaru a Volva, Geely, pak chystá pod vlastní značkou poslat do světa sedan GE11.

GAC NE Aion S | foto: 汽车之家

Šanci uspět má i nový vůz jihočínské automobilky GAC, která je známá hlavně podznačkou Trumpchi. Pro elektrifikaci však vznikla zcela nová značka GAC NE, neboli GAC New Energy, pod kterou budou patřit auta s podznačkou Aion. S názvy to není snadné u žádné čínské automobilky, mnohé si však adoptovaly výraz New Energy, což je oficiální čínské pojmenování pro vozy s jinými než spalovacími motory. 

Nový Aion S je stejně jako Geely GE11 spíše konzervativně vyhlížející sedan, u kterého zvolený typ pohonu nejlépe prozrazuje chybějící maska chladiče. Právě takovýto styling však může být pro zájemce výhodou oproti jiným extravagantním elektrickým vozům. Aion S je možné koupit v barevné kombinaci s černou střechou, zajímavým prvkem jsou i spojené zadní svítilny, prvek populární v 80. letech, který se vrací do módy. 

GAC NE Aion S | foto: 汽车之家

Také v interiéru zvolili designéři GAC spíše konzervativní přístup, nemůžou však chybět dva rozměrné displeje na palubní desce. Většinu ovládacích prvků převzal 12,3" displej infotainmentu, interiér je tak minimalistický a umožňuje několik kombinací barev. Samozřejmostí je moderní výbava jako například autonomie druhého stupně, automatickým parkováním a pojížděním v zácpách. GAC NE však chce produkční verzi vybavit i autonomií čtvrtého stupně, která však půjde využít jen na omezeném území.

Aion S je také prvním sériovým vozem s novými bateriemi CATL lithium ion, o kapacitě 58,8 kWh. Dalším prvenstvím je e-náprava, vyvinutá s japonským Nidec, která integruje elektrický motor, převodovku a střídač, čímž je dosaženo snížení hmotnosti. Také díky tomu je udávaný dojezd Aionu S v cyklu NEDC celých 510 kilometrů, tedy více než Tesla Model 3 Long Range. Při úsporné jízdě však výrobce udává schopnost dojet až 630 kilometrů. Elektrický motor s výkonem 135 kW je však výrazně slabší než u Tesly, jízdní výkony zatím výrobce nezveřejnil. 

GAC NE Aion S | foto: 汽车之家

Právě modelová řada Aion se má stát vstupní bránou automobilky z Guangzhou na západní trhy, Aion S se tak určitě podívá do Spojených států a poté i do EU, následovat jej bude SUV Aion X. GAC má v Číně pověst nejkvalitnějšího mainstreamového výrobce, který dominuje žebříčkům kvality i spolehlivosti, zaujmout by tedy mohl i náročné západní klienty. Výhodou automobilky je i image nepoškozená pokusy o kopírování designu jiných aut, ačkoliv s kopírováním názvů od Tesly očividné v GAC problém neměli. 

Prodej v Číně bude zahájen v květnu 2019, vstup na americký trh je plánován na přístí rok. Ceny budou začínat na 470 tisících Kč za nejnižší verzi s menší baterií a dojezdem asi 400 km, za vyšší s dojezdem 510 km si GAC žádá minimálně 538 tisíc Kč. V Číně bude také možné si auto objednat přes mobilní aplikaci a po objednávce sledovat stav produkce konkrétního kusu. 

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy