Stále je pro vás auto z Číny nezajímavé? Elektrické kupé za 350 tisíc je atraktivní možnost

Leap S01 | foto: 汽车之家

Elektrický pohon je jako stvořený pro sporťáky, což ostatně dokazují vozy jako Tesla Roadster, Rimac Concept One nebo NIO EP9. Všechny tyto vozy však maji i další společnou vlastnost, vysokou cenu. Nyní ale přichází na trh startup Leap Motors se svým levným kupé.

Čína je v elektrifikaci svého vozového parku opravdová velmoc. Každá tamní automobilka má v nabídce alespoň jeden model a nové startupy vznikají snad každý měsíc. Čína ale nikdy příliš nefandila sportovním vozům, tamní zákazníci si potrpí spíše na pohodlí a dostatek místa. Proto je nezvyk, když nový startup přijde na trh s něčím jiným než prémiovým SUV nebo levným hatchbackem. Nově se ale do prodeje dostává Leap S01, malý elektrický sporťák, na jehož pořízení bude stačit jen 350 tisíc Kč.

Leap S01 | foto: 汽车之家

Startup Leap Motors byl založen teprve v roce 2017 v provincii Zhejiang. Už od počátku měla firma velké plány, ihned totiž začala s výstavbou vlastní továrny, schopné produkovat 250 tisíc vozidel ročně. Běžnější praxí pro čínské startupy je totiž nechat si vozy vyrábět ze začátku u některé ze zavedených automobilek.

První model značky, elektrické S01 bylo představeno ještě tentýž rok. Atraktivní čtyřmístné kupé svým vzhledem lehce připomíná koncept Nissan IDx, kterým Japonci v roce 2013 zaujali všechny fanoušky dostupných kupéček a následně jim zlomili srdce oznámením, že byly zrušeny plány na výrobu. Číňané ale tentokrát přišli s vlastním, lehce retro designem, i vzhledem k cenovce dosti povedeným, ačkoliv větší kola by S01 určitě prospěla. Zaměřením Leap evokuje spíše vozy jako byla druhá generace Hyundai Coupé, nejde mu totiž o přehnaně agresivní vzhled ani o velké výkony.

Leap S01 | foto: 汽车之家

Pohon zajišťuje vepředu umístěný elektrický motor nazvaný Heracles, který dodává na zadní nápravu 170 koní a 250 Nm. S tím se S01 dostane z nuly na sto za 6.9 sekundy a maximální rychlost je omezena na 190 km/h. Dostupné jsou dvě kapacity baterie, se základní 35.6 kWh ujede Leap podle cyklu NEDC celých 300 km, s vyšší 48 kWh baterií pak 380 km. 

V interiéru se posádka setká se dvěma 10.1 palcovými obrazovkami, sportovním volantem a sedačkami. Na osvětlení interiéru se podílela známá firma Razer, vyrábějící hardware pro hráče počítačových her. S01 využije RGB podsvícení Chroma, které Razer montuje například do svých klávesnic. Čeští zákazníci by nepochybně ocenili i prostorný kufr, který S01 nabízí za zadními sedačkami. 

Leap S01 | foto: 汽车之家

Leap svůj sporťák vybavuje také pokročilými technologiemi, S01 má výbavu pro autonomní řízení druhého stupně, rozpoznávání obličeje pro odemčení a nastartování, WiFi a funkcemi pro streamování videa z vozu a také pro sdílení samotného auta. 

Tohle vše si mohou čínští zákazníci koupit už teď za 350 tisíc Kč ve verzi se základní výbavou a menší baterií. Nejvyšší verze s větší baterií pak přijde na asi 490 tisíc Kč. Čínské ceny už samozřejmě zahrnují lokální dotace, které čínská vláda nabízí přímo výrobcům. V případě exportu na jiné trhy by se tak Leap S01 nepochybně nabízel o něco dráž.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy