Začátkem tohoto týdne rozjela automobilka Volvo zajímavou kampaň, které zprvu nikdo nerozuměl. Nejprve nám ukázala telefon, na kterém bylo jasně napsáno, že se nejedná o telefon. Následoval snímek balíčku, na kterém bylo opět napsáno, že se nejedná o balíček. Obě věci přitom byly vyfoceny v interiéru některého z modelů.
Zprvu nám to nedávalo smysl, teď už je to ale jasné. Volvo totiž nepřiveze na autosalon v Los Angeles žádný automobil a světu to dává celkem jasně a hrdě najevo - bude to totiž první výstava tohoto typu, jak zdůrazňuje web Motor1.
Místo toho, aby jako většina ostatních automobilek prezentovala své návrhy novinářům a návštěvníkům, rozhodla se automobilka Volvo raději "představit své vize a redefinovat, co může být automobil." Fráze je to poněkud nejasná, podle Volva by však měla odrážet změny, které se v automobilovém průmyslu odehrávají.
Co tedy návštěvníci autosalon v Lon Angeles na stánku Volva uvidí? Podle Motor1 by zde měla být „řada interaktivních prezentací propojených služeb, jako je například car-sharing nebo in-car delivery (doručování objednaného zboží přímo do vozu)." Kromě toho by zde však měla být prezentována i vize vztahující se k autonomnímu řízení. Středem výstavy pak má být výstava s jasným prohlášením „Tohle není auto."
Marten Levenstam, který je odpovědný za produktovou strategii Volvo Cars, novinky komentoval následovně „Chceme zahájit konverzaci o budoucnosti automobilů. Takže místo toho, abychom přivezli koncepty, chceme hovořit o koncepci auta."
„Naše odvětví se mění," pronesl Hakan Samuelsson, generální ředitel Volvo. „Spíše než budování a prodej automobilů zajistíme našim zákazníkům svobodu pohybu osobním, udržitelným a bezpečným způsobem."