Passat Variant: Druhá verze bestselleru

Passat Variant | foto: Import Volkswagen Group

Oblíbené modely Volkswagen Passat si během uplynulých třech desítek let vydobyly pozici etalonu střední třídy.

K jejich masové oblibě zásadně přispěla i prostorná kombi Passat Variant, kterých se dosud vyrobilo a prodalo více než 4,3 milionů exemplářů. Po nedávném uvedení elegantní limuzíny je nyní také nový Passat Variant připraven vstoupit na trh.

Volkswagen zahájí v ČR předprodej nových Passatů Variant od 20. července 2005, první vozy by se u prodejců měly objevit koncem září. Cena začíná na 688 800 Kč. Cenový rozdíl mezi novým Passatem Limousine a verzí Variant bude činit při stejné výbavě 38 900 Kč, což je proti předchozímu modelu zvýhodnění pro zákazníka o 10 000 korun.

Až po B-sloupky karoserie je nový Passat Variant prakticky identický se svým tříprostorovým sourozencem – má tedy také osobitou masku chladiče, která charakterizuje modely Volkswagen nové generace. Zadní partie jsou ale již naprosto odlišné: Jasně definovaná podokenní linie boků směrem k zádi vozu zřetelně stoupá a sbližuje se s decentně se svažující křivkou střechy. Zádi vozu dominují koncová světla z LED diod, zasahující hluboko do boků karoserie. Výjimečné postavení Passatu Variant mezi ostatními kombi avizují také dekorativní lišty integrované do dveří těsně nad prahy a do zadního nárazníku. Sportovní nádech novému kombi propůjčují výrazné lemy podběhů kol, nepřehlédnutelné je především povytažení blatníků do stran nad zadními koly. I když je nový Passat Variant o 1,9 cm vyšší (celkem 152 cm), o 9,2 cm delší (477 cm) a o 7,4 cm širší (182 cm) než jeho předchůdce, působí díky sportovně stylizované karoserii subtilněji a dynamičtěji.

Jedním z trumfů Variantů byl vždy velký zavazadlový prostor – a nový model bude i v tomto ohledu dál hrát prim v rámci celého svého segmentu: Zavazadelník dokáže nabídnout až 1731 litrů prostoru (včetně 90 litrů prostoru pro náhradní kolo), na rovných 70 litrů se zvětšil i objem palivové nádrže. Velkému vnitřnímu objemu odpovídá i užitečná hmotnost vozu, která činí až 638 kg.

Passat Variant se bude nabízet ve čtyřech stupních výbavy: Trendline, Comfortline, Sportline a Highline. Už základní verze Trendline má ve výbavě např. stabilizační systém ESP, automatickou klimatizaci, šest airbagů, 16“ kola, elektrické ovládání předních oken, dálkově ovládané centrální zamykání, elektronickou ruční brzdu, řízení s elektromechanickým posilovačem, komfortní systém spouštění motoru tlačítkem „Press&Drive“, asymetricky dělená zadní sedadla nebo podélný střešní nosič.

Vyšší verze Comfortline, Sportline nebo Highline přidávají např. chromované dekorativní prvky karoserie, loketní opěrku s úložným prostorem a zásuvkou na 12 V, elektrické ovládání zadních oken nebo elektricky nastavitelné sedadlo řidiče s nastavováním 6 parametrů. Passat Variant Sportline má speciálně naladěný podvozek, který dovoluje ještě dynamičtější jízdu, charakteristickým rysem modelů ve výbavě Highline je chromovaný střešní nosič. Novinkou v dlouhém seznamu příplatkové výbavy na přání je hydropneumatický systém udržování stálé světlé výšky, flexibilní systém ližin, háčků a přepážek, umožňující operativní rozčlenění zavazadlového prostoru nebo elektrické otvírání a zavírání pátých zadních dveří. Stejně jako do sedanů, také do modelů Passat Variant si zájemci mohou objednat špičkový audiosystém Dynaudio, DVD navigační zařízení, elektricky nastavitelná sedadla s nastavováním 12 parametrů, telefonní konzoli Bluetooth se separátní klávesnicí či bixenonové natáčecí světlomety.

Pro Passat Variant je připraveno celkem osm různých motorů, přičemž až na základní zážehový motor o výkonu 75 kW/102 k jde o samé novinky v řadě Passat. Škála zážehových motorů obsahuje dále agregáty s přímým vstřikováním benzinu do válců FSI o výkonech 85 kW/115 k, 110 kW/150 k a 147 kW/200 k. Vrcholem nabídky se koncem roku 2005 stane zážehový šestiválec 3.2 V6 FSI o výkonu 184 kW/250 k, který bude standardně propojený se systémem stálého pohonu všech kol 4Motion.

Dva vznětové motory TDI se objevují modelech Passat Variant poprvé. Jde o pohonné jednotky o výkonech 103 kW/140 k a 125 kW/170 k. Nejvýkonnější turbodiesel je vybavený inovativními piezoelektrickými vstřikovači a do jeho výfukového systému je standardně zařazený částicový filtr DPF. Ten je na přání k dispozici i pro motor 103 kW TDI.

- VOLKSWAGEN -

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy