Koncept: Hyundai Portico

Portico | foto: Hyundai Motor Czech

Na autosalonu v Chicagu představila společnost studii velko-prostorového automobilu s názvem Portico.

Přestože značka Hyundai má ve svém výrobním programu automobily této kategorie, prezentuje Portico jako vstup do nového segmentu, který představuje další generaci pojetí rodinného cestování.

Portico nabídne dostatek prostoru šesti cestujícím, sedících ve dvou řadách po třech elektricky ovládaných sedadlech. Variabilní uspořádání interiéru pak vyjde vstříc všem individuálním potřebám. V tuto chvíli je středem zájmu značky Hyundai studie Portico a charakter trhu ve Spojených státech, kde má již segment velkoprostorových automobilů bohatou tradici a zákazníci specifické náročné požadavky na takové automobily. Nejde v podstatě ani o klasický sedan, ba ani o automobil kategorie SUV.

Studie sdružuje svými vlastnostmi v podstatě vše dobré, co nabízejí relativně rozdílné kategorie automobilů. Nabízí zajímavou estetiku, funkční výhody rodinných automobilů a nadprůměrné jízdní vlastnosti. Výjimečné nastavení sedadel zlepšuje nástup a výstup z vozidla a poskytuje více místa na nohy pro všechny pasažéry v porovnání s běžným rozložením sedadel do tří řad v současných rodinných vozech. Systém otevírání dveří si jistě zaslouží pozornost, přední dveře mají závěsy na předním sloupku a zadní dveře na zadním sloupku. Pokud se tedy oboje dveře otevřou, Portico přímo vybízí cestující k nasednutí do prostorného a vzdušného interiéru ve vytříbeném stylu. Studie Portico je vlastním dílem jihokorejského design Centra. O zábavu cestujících na zadních sedadlech se postará centrální jednotka na základech DVD. Cestující na předních sedadlech dostanou namísto zábavy k dispozici informace. Konzola poskytující veškeré informace palubního počítače spolupracuje s navigačním systémem. Hyundai Portico pohání zážehový šestiválec V6 s čtyřventilovou technikou, který přes samočinnou šestistupňovou převodovku pohání všechna čtyři kola. Připravena je ještě verze s hybridním pohonem, kdy dva rozdílné elektromotory pohánějí samostatně kola přední a zadní nápravy.

- AUTO 4x4 -
Foto: Hyundai

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy