BMW R 1200 GS je Motocyklem roku 2005 v ČR

R 1200 GS | foto: BMW Group

Cestovní enduro BMW R 1200 GS se stalo celkovým vítězem ankety Motocykl roku 2005 v České republice ve společném hlasování novinářů a veřejnosti.

Stejný motocykl navíc ovládnul v anketě Motocykl roku 2005 v České republice kategorii Endura včetně cestovních. Třetím úspěchem strojů BMW v letošní anketě o nejlepší jednostopá vozidla je prvenství BMW K 1200 S v kategorii Sportovní silniční motocykly.

Společnost AuTec Group a.s., největší prodejce motocyklů BMW v Česku, dodala navíc do čtenářského hlasování ankety Motocykl roku 2005 i hlavní cenu – motocykl BMW F 650 CS.

Motocyklem roku 2005 v České republice a zároveň nejlepším cestovním endurem je BMW R 1200 GS, které vloni v nabídce vystřídalo model R 1150 GS. Tento nový motocykl se stal naplněním představ o ideálním cestovním enduru, jemuž nechybí suverénnost, velký výkon a samozřejmě i pohodlí pro dlouhé jízdy. Výborná ovladatelnost a agilita přitom přispívají k jedinečnému jízdnímu zážitku na horských a mimoměstských silnicích, kde jedna zatáčka střídá druhou. K tomu lze přičíst i na svou třídu bezkonkurenčně nízkou suchou hmotnost 199 kg spojenou s jedinečnými vlastnostmi podvozku a výborným pérováním. Díky tomu se BMW R 1200 GS vypořádá i s náročným terénem.

Novinka harmonicky spojuje jízdní vlastnosti na silnici a v terénu, jako se to dosud žádnému jinému stroji nepodařilo. Jestliže její předchůdce platil ve své třídě za nejlepšího, BMW R 1200 GS tento trend potvrzuje a posouvá hranice možností ještě dále ve všech důležitých kritériích.

Vítězem kategorie Sportovních silničních motocyklů v anketě Motocykl roku 2005 se stal BMW K 1200 S. Sportovní potenciál loňské novinky je patrný z technické specifikace. Čtyřválcový jednořadý motor dodává výkon 123 kW (167 koní) při 10 250 ot/min od objemu 1157 ccm, nejvyššího točivého momentu 130 Nm dosahuje při 8 250 ot/min. Více než 70 procent maximálního točivého momentu je dosaženo již od 3000 ot/min. Základním cílem tvůrců motoru bylo dosažení sportovního charakteru, dobrých jízdních vlastností a skvělé ovladatelnosti.

Pro motocykl této třídy je velice unikátní kazetová konstrukce integrované šestistupňové převodovky. Co se týká zavěšení a podvozku, technickými vrcholy jsou "Duolever" a elektronicky nastavitelné zavěšení. Systém ESA (Electronic Suspension Adjustment) je další inovací, kterou přináší BMW K 1200 S. Předpětí pružiny a tlumení mohou být nastaveny zmáčknutím elektronického tlačítka na řidítkách.

Text a foto: BMW Group

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy