„Naším cílem bylo udržení základních vlastností, jež vůz od roku 1989 proslavily, tedy nízká hmotnost, snadné ovládání a hbitost, ale také nabídnout vůz s větší užitnou hodnotou, větším komfortem a lepším interiérem širokému spektru zákazníků,“ prohlásil při slavnostním představení Takao Kijima, hlavní manažer projektu.
Novinka váží sice o něco více, ale výrazně se zlepšila tuhost karosérie a snížilo kroucení, které je u roadsterů ostře sledovaným hlediskem. MX-5 si zachovala prakticky nezměněné tvary s lehkými korekcemi. Vůz nejen přibral, ale také mírně narostl, zvětšen byl rozchod kol a rozvor náprav, což se pohledově odrazilo v až sportovním rozšíření blatníků.
Motor nad přední nápravou byl kvůli těžišti posunut více do vozu a k dispozici jsou tradičně dva typy zážehových čtyřválců DOHC 1800 (93 kW) a 2000 ccm (118 kW). Přenos na hnanou zadní nápravu zajišťují ruční i automatické převodovky, řízení je hřebenové.
Foto: Mazda Motor a Ford Motor Company
Ženeva: Kompletně nová Mazda MX-5
Komerčně velmi úspěšná malá otevřená sportovní Mazda MX-5 přichází již ve své třetí generaci.
Doporučit článek
Další zprávy
-
Kam princezna Kate nechala jít prince Williama v den narozenin dcery? Tak štěstí nevypadá!
-
Den matek 2024 se blíží: Jak oslavujeme maminky?
-
Dara Rolins se opět rozohnila! Tentokrát u fotky s Pavlem Nedvědem
-
Počasí bude o druhém květnovém svátku chladnější
-
Nicolas Cage v šoku! Jeho syn prý napadnul svou matku!
-
OFF ROAD TEST: Subaru Forester – jak zvládá náročný terén ?
-
TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?
-
TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin
-
Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?