Právě na tuhle otázku odpověděl německý úpravce ABT, který představuje další tuningové úpravy právě pro Passat. Šikovní technici firmy dosáhli zvýšení výkonu skoro u všech motorizací, snad jen základní vznětová šestnáctistovka a nejslabší zážehová čtrnáctistovka zůstala stranou.
Kromě toho lze vůz vyšperkovat novým bodykitem. Ten zahrnuje rozšíření nárazníků a prahů, nové vnější kryty zpětných zrcátek, přepracovanou masku chladiče a spoiler na zádi. Nechybí sportovní podvozek se sníženou světlou výškou o 35 milimetrů vpředu a 30 milimetrů vzadu anebo litá kola v rozměru 18 až 21 palců.
A jak je to s navýšením výkonu? Silnější verze motoru 1.4 TSI s výkonem 150 koní a 240 Nm dostala doping 30 koní a 50 Nm. U další jednotky 1.8 TSI se úpravy podepsaly na hodnotách 210 koní a 310 Nm, u nejsilnějšího dvoulitru TSI pak došlo dokonce k navýšení z 280 na 336 koní.
Z naftové řady se úprav dočkal motor 2.0 TDI s výkonem 150 koní. Ten je nově o 20 koní silnější a má točivý moment 380 Nm. Jeho silnější verze výkonově poskočila z 190 na 215 koní a 440 Nm. Absolutní vrchol nabídky zakončuje jednotka 2.0 Bi-TDI, jenž se dočkala dopingu 30 koní. Výsledkem je tak 270 koní a točivý moment 540 Nm.