Volkswagen Passat 2005
Oficiální premiéru si nový Passat (v pořadí již 6. generace) odbude v únoru příštího roku. Od března bude tento hit střední třídy postupně uváděn na trhy jednotlivých evropských zemí. První snímky automobilka právě v těchto dnech uvolnila ke zveřejnění.
Design Passatu šesté generace nese zřetelné rysy nového stylistického směru automobilky Volkswagen, zasvěcenější pozorovatel si všimne prvků, jejichž účinek si designeři zkoušeli již na studiích Concept R a Concept C. Záď vozu je zakončena efektním integrovaným spojlerem na hraně víka zavazadlového prostoru a které vévodí koncová světla tvořená LED diodami. Zajímavě působí tvar koncových světel, který je zrcadlovým obrazem tvaru hlavních světlometů.
Rozvor novinky činí 2,71 m, což j o 6 mm více než u současného modelu, do délky pak nový Passat narostl na 4,77 m (+ 62 mm), do šířky na 1,82 m (+ 74 mm) a do výšky 1,47 m (+ 10 mm). Zavazadlový prostor má maximální objem 565 l (+ 90 l). Rozměry se téměř srovnal se Škodou Superb.
Torzní tuhost karoserie se zvýšila o 57 procent v porovnání se současným modelem.
Velké změny nastávají také pod kapotou nového Passatu - s výjimkou základního motoru 1,6 l o výkonu 75 kW/102 k jsou všechny zážehové agregáty zcela nové. Škála čtyřválcových zážehových s přímým vstřikováním benzinu FSI zahrnuje pohonné jednotky o výkonech 85 kW/115 k, 110 kW/150 k a 147 kW/200 k. Ve čtvrtém čtvrtletí roku 2005 završí nabídku zážehových motorů výkonný šestiválec 3.2 V6 FSI/184 kW (250 k).
Nové jsou také všechny tři vznětové motory TDI s přímým vstřikováním nafty do válců. Jde o motory o výkonech 77 kW/105 k, 103 kW/140 k a 125 kW/170 k. Nejvýkonnější agregát TDI dostal sofistikované piezoelektrické vstřikovací jednotky a za svůj mimořádně klidný chod vděčí dvojici vyvažovacích hřídelí.
Zážehové motory o výkonech 85 kW, 110 kW a 147 kW mohou být propojené s šestistupňovou automatickou převodovkou, dvojice silnějších turbodieselů TDI zase s inovativní dvouspojkovou převodovkou DSG. Časem se v nabídce objeví i modely s pohonem všech kol 4Motion.
Jízdní vlastnosti, staví na nové čtyřprvkové zadní nápravě a propracovaných závěsech McPherson vpředu. V novince našla uplatnění řada technologií doposud běžných pouze v nejvyšší třídě, například sériově montovaná elektronická parkovací brzda, která se ovládá malým tlačítkem, originální systém ovládání dveřních zámků bez použití klíčků a spouštění motoru tlačítkem v palubní desce, "inteligentní" tempomat, který samočinně udržuje bezpečný odstup od vpředu jedoucích vozidel, technologie Bluetooth, bezdrátově propojující mobilní telefon se systémy vozu, dvouzónová bezprůvanová klimatizace, palubní zdroj napětí 230 V nebo bi-xenonové adaptivní světlomety natáčející se spolu s řízením do zatáček.
Na českém trhu se nový Passat objeví v průběhu dubna 2005.
Foto: VW
Zdroj: Volkswagen ČR