Testování Hondy CBR600RR v Estorilu

CBR600RR | foto: Honda ČR

O posledním listopadovém víkendu byl mocným burácením motorů opět probuzen k životu jeden z nejtěžších závodních okruhů hostících mistrovství světa motocyklů třídy GP.

Trať v portugalském Estorilu kombinující dlouhou rovinku, rychlé i ostré zatáčky a extrémní šikanu, byla pro svou různorodost a náročnost vybrána pro testování žhavé novinky Hondy CBR600RR.

Při raním příjezdu na okruh bylo již všechno dokonale připraveno. Nespočet mechaniků od Hondy, zástupci HRC týmu a především 15 zahřátých, do řady vyrovnaných strojů obutých na nových pneumatikách Bridgestone. Nejvýznamnější osobností byl bezesporu přítomný Karl Muggeridge, který se stejným strojem vybojoval pro Hondu titul mistra světa ve třídě supersport. Po té co přítomným novinářům popsal záludnosti zdejšího okruhu vydal se včele početné skupiny na trať.

Zahřívání pneumatik a seznamování se s ideální stopou netrvalo dlouho a testování mohlo začít naplno. Průjezdy táhlých zatáček v rychlosti přes 170 km/h s tavícím se sliderem nekompromisně přitlačeným k portugalskému asfaltu, následující sprint na 986 m dlouhé rovince rychlostí 2x převyšující „maximálku“ na českých dálnicích a zákeřná infarktová šikana, dokonale prověřují špičkové vlastnosti sériových šestistovek. Skupina nejzkušenějších novinářů se kolo na kolo drží Karla Muggeridge jedoucího na stejném sériovém motocyklu a zažívá tak pocity jeho soupeřů, kteří ho i přes maximální nasazení ne a ne zdolat.

Při zastávce v boxech konečně přichází příležitost k hodnocení prvních jízdních dojmů. Snížená hmotnost o 6 kg se výrazně projevuje na celkově lehké ovladatelnosti stroje a rychlý průjezd po sobě následujících zatáček se tak stává zábavnou hrou. Při výjezdu na cílovou rovinku budete o něco rychlejší díky zvýšenému kroutícímu momentu v celém spektru otáček a následné návštěvě kačírku v zatáčce blížící se rychlostí blesku zabráníte díky novým radiálně uchyceným brzdám. Ty jsou nyní o poznání účinnější a lépe dávkovatelné.

I přes standardní nastavení podvozku zvládá CBR nejtěžší nástrahy přímořského okruhu dokonale, nová přední vidlice typu Up-side down s nižší neodpruženou hmotou zajišťuje perfektní vedení předního kola, v maximálním náklonu dokonale drží stopu a umí si bez náznaku napřímení přibrzdit.

Díky změnám oproti modelu loňskému je výrazně lehčí a ovladatelnější a tím i zábavnější pro každodenní ježdění. Zároveň získala agresivnější design a další dávku závodních genů. Se svým jezdcem je tak připravena kdykoliv stejně jako s Karlem Muggeridgem pokořit konkurenci třeba i na závodním okruhu.

Text: Petr Kříbala - Honda
Foto: Honda ČR

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy