Volkswagen Golf Plus

Golf Plus | foto: Volkswagen CR

"Golf Plus" dostal oproti standardnímu Golfu o necelých deset centimetrů výšky navíc, která nyní činí 1,58 m. Přesto stále zůstává o 5,4 centimetrů nižší než Touran.

Golf Plus se odlišuje zejména svou charakteristickou mřížkou chladiče, předními blatníky a přední kapotou, C-sloupkem, nárazníky a provedením velkého zadního víka.

Výbava Golfu Plus obsahuje mimo jiné zadní sedadla, která lze posunovat v podélném směru o 160 milimetrů a která jsou vybavena novým sklápěcím mechanismem. Jakmile sklopíme opěradla asymetricky nastavitelných a dělených zadních sedadel, sníží kinematika automaticky sedáky. Ve spojení s variabilní podlahou zavazadlového prostoru tak vznikne téměř rovná ložná plocha.
Také prostřední sedadlo vzadu je variabilní, lze jej sklopit a získat tak možnost přepravovat dlouhé předměty, jako například lyže. Zároveň z něm může vzniknout stolek s držáky nápojů, který lze na přání pomocí nasunovacího modulu změnit ve střední loketní opěrku.

Obdobně jako Golf bude Golf Plus dodáván ve stupních výbavy Trendline, Comfortline a Sportline. V základní úrovni - Trendline - nechybí klimatizace, 6 airbagů, systém ABS, rádio s CD přehrávačem, všechny dveře s el. ovládanými okny, centrální zamykání s dálkovým ovládáním. Více exkluzivity nabízí verze Comfortline. Na dynamiku sází Golf Plus Sportline.

Zadní světla budou vybavena technikou LED - diod, ta reagují rychleji než standardní, a tím zvyšují aktivní i pasivní bezpečnost. Později bude možné Golf Plus navíc obdržet s bi - xenonovými adaptivními světlomety, jejichž světelný kužel při průjezdu zatáčkou stále osvětluje vozovku.

V počáteční fázi se bude Golf Plus dodávat se dvěma zážehovými a dvěma vznětovými motory. Základ tvoří zážehový motor 1,4 litru o výkonu 55 kW/75 k. Motor 1,6 FSI s homogenním přímým vstřikováním benzínu o výkonu 85 kW/115 k je koncipován pro použití benzínu s oktanovým číslem 95. Výkony obou vznětových motorů TDI činí 77 kW/105 k a 103 kW/140 k. Později bude program agregátů doplněn zážehovým motorem 1,6 l o výkonu 75 kW/102 k, motorem 2.0 FSI o výkonu 110 kW/150 k a motorem TDI o výkonu 66 kW/90 k.

Uvedení na český trh proběhne na jaře roku 2005.


Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy