..zážehovým čtyřválcem o objemu 2,0 l a výkonu 147 kW/200 k. Kompaktní čtyřválec 2.0 Turbo řady ECOTEC vyniká nejenom vysokým výkonem a mohutným točivým momentem: Už od hranice otáček 1950 ot/min má řidič pod pedálem plynu k dispozici točivý moment 250 Nm, křivka průběhu točivého momentu vrcholí při otáčkách 4200 ot/min hodnotou 262 Nm.
Zájemci si mohou pro model Astra 2.0 Turbo/147 kW objednat také inovativní adaptivní bi-xenonové světlomety AFL (Adaptive Forward Lighting), které se natáčejí do zatáček spolu s řízením, takže mnohem lépe osvětlují obvykle temná zákoutí zatáček. Světlomety AFL jsou zároveň vybaveny systémem regulace světelného paprsku, který přizpůsobuje nastavení světel při jízdách vysokými rychlostmi po dálnicích.
Doporučená základní cena modelu Astra 2.0 Turbo/147 kW byla pro český trh stanovena na 714 900 Kč (včetně DPH) - zákazníci mohou volit buď model ve výbavě Cosmo nebo Sport. Do standardní výbavy patří např. stabilizační systém ESP, sportovní snížený podvozek, čelní a boční airbagy, ABS systém, 16" kola z lehkých slitin, autorádio s CD přehrávačem, klimatizaci nebo sportovní sedadla.
Astra 2.0 Turbo/147 kW zrychluje z klidu na 100 km/h během 8,2 s, pozoruhodná je i elasticita přeplňovaného motoru - při zařazeném pátém rychlostním stupni Astra 2.0 Turbo zrychlí z 80 km/h na 120 km/h během 8,0 s. Maximální rychlost nejvýkonnější verze řady Astra činí 230 km/h.
Mimořádně dynamická Astra 2.0 Turbo může být vybavena interaktivním podvozkem IDSPlus se systémem průběžné regulace charakteristik tlumičů pérování CDC, který dokáže optimálně přizpůsobit vlastnosti zavěšení kol aktuální jízdní situaci i povrchu vozovky. Podvozek IDSPlus vnáší do segmentu nižší střední třídy zcela novou kvalitu jízdní dynamiky.
Text a foto: Opel C&S
Nejvýkonnější Astra je připravena na startu
Už v listopadu se dočkají zájemci o nejvýkonnější verzi modelové řady Astra - na tuzemském trhu se objeví první vozy poháněné přeplňovaným..