..designu pojmenované Automotive Design Network (ADN). Bude to právě zde, kde se napříště budou rodit „geny“ značek Peugeot a Citroën.
Cílem zakladatelů střediska ADN je dát oběma značkám k dispozici moderní a technologicky vyspělé prostředky, které umožní vyvíjet esteticky a technicky zdařilé automobily, z nichž každý bude mít svou vlastní a jedinečnou identitu.
Středisko se nachází v areálu společnosti PSA Peugeot Citroën ve Vélizy, ve východní části Paříže, a může tak těžit ze silného ekonomického i kulturního zázemí evropského velkoměsta. Soustřeďuje návrhářská a designerská studia i vývojová oddělení:
• Styl značek Peugeot a Citroën se nyní nachází pod jednou střechou, každá využívá svůj oddělený prostor, nicméně vzájemná blízkost by měla podněcovat zdravou a konstruktivní soutěživost.
• Vývojové a konstrukční oddělení se nachází bok po boku stylistům a designérům.
Kapacita budovy, zasvěcené vzniku automobilu, je 1 100 pracovních míst, z toho 900 stálých. Na vývoji a realizaci kreativních studií, které předchází a doprovází zrod automobilu, se podílí odborníci více než 20 národností, všech profesí a odborností.
Na celkové ploše 70 000 m2 se do výšky zvedají tři patra střediska Automotive Design Network. Nová estetická centrála je vybavena zařízeními na vývoj a výzkum (oddělení inovačních projektů), kreativními prostředky (studia stylu a designu) a veškerým technickým i technologickým zázemím pro výrobu prototypů (frézy, lakovny, montážní dílny, …).
V komplexu se nacházejí pracoviště s označením „přísně tajné“, ale také sály a meetingové místnosti pro jednání s dodavateli, několik teras s přirozeným osvětlením určených k expozici vozů a 900 m2 velký konferenční sál s hledištěm. Stylisté a návrháři, pracující ve středisku, mají k dispozici pečlivě propracované možnosti osvětlení - přímé denní světlo nebo mohou podle potřeby používat umělé přisvěcování.
Středisko Automotive Design Network je rovněž vybaveno Centrem virtuální reality o velikosti 500 m2, kde najdeme mimo jiné také nejvyspělejší numerické simulační zařízení v oblasti automobilového průmyslu (Cave TM, Holobench, měřítko obrazovky 1).
Toto zařízení světové úrovně si vyžádalo investice ve výši 130 miliónů € a díky společným prostředkům a lepšímu řízení nákladů umožní společnosti PSA Peugeot Citroën zlepšit a zefektivnit práci designérů a návrhářů.
Na architektonické řešení a výstavbu střediska ADN bylo vypsáno výběrové řízení a v dubnu 2000 byl vybrán vítězný projekt pocházející z ateliéru Ripault-Duhart. O konečném verdiktu výběrové komise v čele s Robertem Peugeotem, ředitelem oddělení Inovace a kvalita, rozhodly mimo jiné způsob využití světla, funkční kvality a celková koncepce odpovídající potřebám automobilového návrhářství.
Budova střediska Automotive Design Network, jejíž exteriér je dílem výtvarníka Jamese Turrella, představuje nejen místo tvůrčího procesu, který vede ke vzniku nového automobilu, ale i sama o sobě je skutečným uměleckým dílem.
Foto a tisková zpráva Peugeot ČR
PSA otevírá nové designérské středisko
Dvacet sedm měsíců po položení základního kamene společnost PSA Peugeot Citroën slavnostně otevírá své nové středisko..