Nejlepší měsíční prodejní výsledky BMW i MINI

M5 | foto: BMW Group

Společnost BMW Group pokračovala i v září v úspěšném trendu nárůstu prodejů, které se celosvětově zvýšily o 15,1 % - v letošním devátém kalendářním měsíci bylo zákazníkům dodáno 118 173 vozů BMW, MINI a Rolls-Royce (vloni 102 633).

Za prvních devět letošních měsíců vzrostl prodej o 8,8 % na 887 293 automobilů (vloni 815 317).

Značce BMW stoupnul v září odbyt o 17,0 % na 98 200 aut (vloni 83 959). Nikdy v historii firmy se neprodalo během jednoho měsíce takové množství vozů BMW. Od ledna do září se prodalo už 743 927 vozů BMW, což ve srovnání se stejným obdobím loňska znamená nárůst o 9,7 % (vloni 678 115). Další značka společnosti BMW Group - MINI - dosáhla v září rovněž rekordních prodejů. Tento vůz si pořídilo v září 19 903 zákazníků po celém světě, nárůst oproti loňsku činí 6,7 % (vloni 18 649). Za první tři letošní kvartály dosáhl prodej vozů MINI
142 881 kusů, což je o 4,2 % více než ve stejném období roku 2003 (vloni
137 131). Rolls-Royce prodal v září 70 Phantomů. Od začátku roku prodeje této značky dosáhly 485 kusů.

Dr. Michael Ganal, člen představenstva BMW AG za prodej a marketing ke statistice prodejů uvádí: „Naše modelová paleta se v září rozrostla o důležitý vůz, kterým je nové BMW řady 1. První reakce zákazníků ukazují, že v této třídě vozů neexistuje jen poptávka po prémiových vozech. Jasně se nám potvrzuje, že je velký zájem o vůz jedinečné koncepce s pohonem zadních kol a s tím souvisejícími výbornými jízdními vlastnostmi.“ Během pouhých dvou týdnů od začátku prodeje už zákazníci převzali 5654 vozů BMW řady 1. Do konce roku firma počítá, že každý měsíc prodá nejméně 10 000 těchto vozů.

Roční cíl potvrzen: nárůst prodejů se blíží deseti procentům
V září se jasně potvrdil trvalý růst prodejů BMW Group. „Vycházíme z toho, že dynamický vývoj prvních devíti měsíců bude pokračovat také ve čtvrtém kvartálu. Tím dosáhneme svého cíle, který určoval nárůst prodejů BMW Group za tento rok blížící se deseti procentům,“ říká Michael Ganal.


Při srovnání jednotlivých regionů vyjde najevo nadprůměrný dynamický vývoj na trzích Asie. Nárůst letošních prodejů tam dosahuje 13,9 %, když se prodalo
70 339 vozů skupiny BMW Group (vloni 61 754). Na čínském trhu odbyt dokonce poskočil o 20,9 % na 18 781 kusů (vloni 15 529).

V Evropě zaznamenal největší nárůst řecký trh, kde se letos prodalo 4963 vozů BMW a MINI, což je o 56,0 % více než v prvních devíti měsících roku 2003 (3181). Prodejům se daří například i v Irsku, kde se prodeje zvýšily o 33,7 % na 5243 vozů (vloni 3921).

Motocyklům se daří měsíc od měsíce lépe, prodeje rostou již čtyři měsíce v řadě. V září se prodalo 7402 motocyklů BMW, což je o 19,4 % více než loni (6198). V porovnání celých uplynulých letošních devíti měsíců ještě prodeje o něco zaostávají za loňskem. Od ledna do září se prodalo o 1,9 % motocyklů BMW méně ( 72 186) než ve stejném období roku 2003 (73 618).

AuTec Group

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy