BMW nyní předvádí, co vše je vodíkové vozidlo schopno dokázat a stanovuje s pokusným automobilem označeným jako H2R devět rekordů mezi vozy se spalovacími motory tankující vodík. „Devět rekordů předznamenává start vodíkové epochy. Technologie BMW je už vysoce pokročilá, ale nyní musíme spolu s představiteli politiky a energetického hospodářství proměnit naši vizi v realitu udržitelné mobility,“ zdůrazňuje Burkhard Göschel, člen představenstva BMW AG během rekordních jízd konaných v Miramasu. Dosažené rekordní časy na speciální vysokorychlostní dráze ve francouzském Miramasu jasně dokazují, že vodík je schopen nahradit konvenční paliva, aniž by se řidiči museli vzdát obvyklé jízdní dynamiky.
Technická data vozu H2R to bez přehánění potvrzují: šestilitrový motor s 12 válci dosahuje výkonu 210 kW/285 koní. Díky tomu zrychlí tento prototyp z 0 na 100 km/h za asi 6 vteřin a maximálně se rozjede na rychlost 302,4 km/h. Vodíkový spalovací motor vychází z pohonu v BMW řady 7, konkrétně v modelu 760i, a může se pochlubit nejmodernějšími technologiemi jako například plně variabilním časováním ventilů VALVETRONIC. Změny se týkají především vstřikování paliva, které BMW upravilo podle speciálních vlastností vodíku. BMW přitom využilo při vývoji H2R zkušeností z vývoje připravovaného motoru BMW pro první limuzínu na světě s bivalentním pohonem. Stávající BMW řady 7 se ještě před koncem svého produkčního cyklu představí v sériové podobě jako vůz jezdící na vodík i na benzín.
Prototyp H2R dosáhnul těchto rekordů (dosažené časy - rychlosti):
1 kilometr s letmým startem: 11,993 – 300,190
1 míle s letmým startem: 19,912 – 290,962
1/8 míle se startem z klidu: 9,921 – 72,997
¼ míle se startem z klidu: 14,933 – 96,994
½ kilometru se startem z klidu: 17,269 – 104,233
1 míle se startem z klidu: 36,725 – 157,757
10 mil se startem z klidu: 221,052 – 262,094
1 kilometr se startem z klidu: 26,557 – 135,557
10 kilometrů se startem z klidu: 146,406 – 245,892
Za volantem rekordy lámajícího vozu se střídali zkušební jezdci BMW Alfred Hilger, Jörg Weidinger a Günther Weber.
Dosažené rekordy nyní potvrzují, jaký potenciál mají vodíkem poháněné automobily. Spolehlivá technika navíc ukazuje vyzrálost motorů BMW i v případě vodíku. BMW favorizuje při vývoji vodíkových pohonů spalovací motory, které celkově s sebou nesou nejvíce předností.
Zdroj a foto: AuTec Group
BMW a 9 rekordů se spalovacím motorem na vodík
Vodík neznamená závratnou rychlost pouze u raket letících do vesmíru.