Po projektech Peugeot Taxi PAC a H2O zaměřil Peugeot svou pozornost na miniaturizaci a zjednodušení této technologie, která pro uživatele představuje pohodlí a nezávislost. Společnost Peugeot se rozhodla dát výsledkům své výzkumné práce konkrétní podobu a jako nositele této nové technologie zvolila ojedinělý koncepční vůz Quark.
Koncept Quark je dvoumístný dvoustopý vůz, jehož rám a mechanika pohonu tvoří nedílnou součást výsledné estetické koncepce a u kterého každý díl a součástka jsou stylově navrženy tak, aby akcentovaly celkovou funkčnost vozu.
Kriterium ergonomie a funkčnosti je patrné i u všech prvků, s kterými přicházejí řidič a cestující běžně do kontaktu, jako například madla na straně spolujezdce, stupátka, části karoserie, kterých se řidič dotýká. Samotný podvozek modelu Quark je příkladem ukázkové spolupráce návrhářů a konstrukčních inženýrů, dokonalou symbiózou stylu a technické vyspělosti.
Již na první pohled je na jednotlivých částech vozu a karoserie zřejmá příslušnost modelu Quark ke značce Peugeot. Známé tvary najdeme u předních diodových světlometů s dvojitou optikou, přední masky nesoucí znak lva, ale také u „usměvavého“ vzhledu chladiče. Vše nasvědčuje záměru tvůrců stvořit realistický vůz s futuristickým vzhledem.
Po vzoru modelu 307 CC má i koncept Quark diodové zadní světlomety. Zaoblený čelní štít chrání interiér vozu, ve kterém najdeme kromě jiného i řadu praktických odkládacích prostor.
Přední a zadní chránič nárazníku slouží mimo jiné i k upevnění SPZ. V zadní části se nachází červeně lakovaná vodíková nádrž, která svým barevným provedením symbolizuje tento plyn.
Elektrický motor pohání každé ze čtyř kol, která jsou spojena s podvozkem dvojitými lichoběžníkovými závěsy. Kola o rozměru 17“ poskytují potřebný rozsah pro odpružení. Jsou opatřena pneumatikami Michelin s okrouhlým řezem a novým šupinovitým vzorem, který napomáhá odvodu vody. Modelu Quark jsou vlastní ušlechtilé výrobní materiály jako hliník nebo karbon. Sedadla jsou potažena protiskluzovým materiálem, který zaručuje výborné boční vedení těla cestujících.
Pro ovládání modelu Quark má řidič k dispozici přenosné komunikační interface zařízení. Tento interface, umístěný v držáku za čelním štítem, informuje o funkci pohonných jednotek, o palivovém článku, udává rychlost vozu a předává informace ze satelitních vysílačů potřebné pro navigační systém. Je chráněn průhledným, voděvzdorným krytem a funguje jako přenosný klíč zapalování. Startování motoru je možné pouze ve chvíli, kdy je komunikační interface správně umístěný v nosiči, a naopak blokuje funkci motoru v okamžiku, kdy jej řidič vyjme.
Koncept Quark, ekologický vůz, symbol svobody, je vybaven futuristickým pohonem a vedle své výstřednosti vyniká i svou vysokou technologickou hodnotou.
Peugeot ČR
Projekt Peugeot Quark
Vědecké výzkumy se zaměřením na palivový článek jako alternativní zdroj energie se těší stále větší pozornosti odborné i laické veřejnosti
Doporučit článek
Další zprávy
-
Kanye West opět způsobil poprask. Média se musela obrátit na prezidentskou rodinu!
-
Rok 2025 bude klíčový! Rozhodne se o osudu vévodkyně Kate!
-
Jedno jídlo by královská rodina nikdy nesnědla! Mohla by ji stihnout strašlivá pohroma!
-
Jedno jídlo by královská rodina nikdy nesnědla! Mohla by ji stihnout strašlivá pohroma!
-
Legendární herec ze Sám doma skončil na vozíku!
-
TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?
-
TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin
-
Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?
-
Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem