Saab 9-7X: švédská amerika

Další významnou premiéru slavil v New Yorku Saab, který zde představil ohlašované SUV 9-7X.

I když jde o automobil, který míří zatím výhradně na americký trh, zdá se, že ledy se konečně hnuly i v marketinkových plánech tradiční švédské značky. Není se čemu divit, automobily Saab mají na americkém trhu dobrý zvuk a segment SUV je v USA a v Kanadě nejrychleji se rozšiřující částí trhu. Vždyť od roku 1997 se zvýšil počet prodaných vozů z 50 000 na současných 290 000. První SUV firmy Saab je postaveno na platformě GM, jejímž základem jsou samonosná karoserie a nezávisle zavěšená kola. 9-7X je tak přímým příbuzným dalších amerických čtyřkolek Oldsmobile Bravada, Buick Randezvous či GMC Envoy. Každý z těchto automobilů má svébytný design a kromě podvozku sdílejí vozidla ještě pohonné jednotky a převodovky. V nabídce 9-7X, u něhož je zahájení výroby naplánováno na 24. leden 2005, přičemž vůz by se měl vyrábět v závodě GM v Moraine (Ohio), bude řadový šestiválec o objemu 4,2 l a o výkonu 205 kW, v plánu je také verze s osmiválcem 5,3 l (224 kW). Obě verze budou disponovat čtyřstupňovou samočinnou převodovkou. I když se zčásti jedná o sdílení společných prvků s ostatními americkými SUV koncernu GM, měl by 9-7X nést všechny typické znaky své značky, k nimž patří například klíč k zapalování na středovém panelu. Z hlediska své kategorie klade firma Saab největší důraz na slovo sport, které má dokumentovat jak výběr pohonných jednotek, tak agilní jízdní vlastnosti. Ve standardní nabídce již budou například 18palcová kola, kotoučové brzdy s vnitřní ventilací a také nastavitelné vzduchové odpružení zadních kol. Srdcem stálého pohonu všech kol je mezinápravový diferenciál s viskózní spojkou.

Podle informací poskytnutých automobilkou bude mít odpružení 9-7X „evropský charakter“. Saab 9-7X má rozvor 2869 mm, je dlouhý 4912 mm a zavazadlový prostor nabízí 1161 l až 2688 l využitelného objemu. Součástí bohaté standardní výbavy budou také čelní boční i hlavové airbagy, senzory ochrany proti překlopení, samočinná klimatizace a ostatní prvky, na které jsou zákazníci této značky zvyklí. Saab 9-7X by se měl vejít do cenového rozpětí 35 až 45 000 dolarů, takže by měl přímo konkurovat například vozům Infinity FX či Lexus RX300.

4x4 Automagazín
Foto: Saab

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy