A už v neděli 8. srpna večer začala přesně podle plánu výroba nejnovějšího modelu v hlavním závodě.
V pobočném závodě ve Vrchlabí vyrobili do konce července 2004 celkem 11.189 nových Octavií; výroba prvních vozů zde byla zahájena v únoru letošního roku a nový model se tu bude v omezeném množství spolu se starým provedením montovat i nadále.
Také kvalita práce více než čtyř stovek dělníků na zdejší montážní lince nemalou měrou přispěla k příznivému hodnocení nové Octavie i ke zvýšenému zájmu zákazníků; díky tomu mohla automobilka zvýšit plán výroby nové Octavie pro letošní rok.
Logistická šaráda
Přesun výroby do Mladé Boleslavi znamenal také zvýšené nároky na logistiku. K výrobní lince v Ml. Boleslavi bylo nutné již v průběhu celozávodní dovolené dopravit do skladů a materiálových zón množství dílů i montážního materiálu pro nový model. Naopak opačnou cestou do Vrchlabí putovaly díly pro Octavii, jejíž konečná montáž v Boleslavi definitivně skončila.
Investice do špičkové kvality
Ale nejenom příprava pracovníků a náročná logistika zaměstnávaly manažery, koordinující celou akci. Náběh výroby nové Octavie v Mladé Boleslavi si vyžádal především značné investice a to doslova do každého výrobního provozu.
Jen pro lisování karosářských dílů vyrobila například nářaďovna Škoda 52 nových sad lisovacího nářadí! Vůbec nejvíce investičních prostředků si vyžádala rekonstrukce haly svařovny a její vybavení novými technologiemi, opět za významného přispění firemní nářaďovny. Významnou změnu přinesla do lakovny nová technologie konzervace voskem. Zaplavování karoserie a všech dutin horkým voskem umožnilo, že mohla být záruka na neprorezivění prodloužena z 10 na 12 let! Většími či menšími úpravami prošly v souvislosti s náběhem nové Octavie i další provozy, včetně haly konečné montáže; včetně zajištění vodních testů nových vozů.
Od začátku na plný plyn!
Díky již zmiňovaným příznivým ohlasům a zvýšenému zájmu zákazníků o nový model, je náběhová křivka velmi strmá a hned od zahájení výroby sjíždí z montážní linky v Mladé Boleslavi každý den rovná stovka nových Octavií! A to se má ještě do konce letošního roku tento počet postupně zvyšovat až na 400 vozů za den!
Také nový kombík zahájí ve Vrchlabí
Již za necelé dva měsíce se na podzimním autosalonu v Paříži (23. září) představí v plné kráse nová Octavia ve verzi Combi. Její výroba (a následně i výroba verze s pohonem všech kol) začne rovněž nejprve ve Vrchlabí. Vrchlabský závod se tak pro automobilku Škoda stává nejenom důležitou testovací, ověřovací a školicí základnou, ale i nezbytnou kapacitou pro náběhy nových výrob.
Škoda-Auto
V Mladé Boleslavi začala výroba nové Octavie
Ani o celozávodní dovolené neutichl v provozech automobilky Škoda v Mladé Boleslavi čilý ruch; finišovaly zde totiž práce spojené se zahájením výroby nové Octavie.
Doporučit článek
Další zprávy
-
Finále extraligy hokeje 2024: Ukončí Pardubice dlouhé čekání na titul?
-
Meghan neměla na růžích ustláno! V královském paláci dostala nemilou přezdívku!
-
Větší ponížení princ Harry asi zažít nemohl! Kate mu dala jasně najevo, že už není v rodině!
-
Harvey Weinstein skončil po propuštění z vězení v nemocnici!
-
Lady Gaga se BUDE VDÁVAT?! Jedna věc tomu jasně nasvědčuje!
-
TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?
-
TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin
-
Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?
-
Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem