V Mladé Boleslavi začala výroba nové Octavie

Octavia | foto: Škoda Auto

Ani o celozávodní dovolené neutichl v provozech automobilky Škoda v Mladé Boleslavi čilý ruch; finišovaly zde totiž práce spojené se zahájením výroby nové Octavie.

A už v neděli 8. srpna večer začala přesně podle plánu výroba nejnovějšího modelu v hlavním závodě.

V pobočném závodě ve Vrchlabí vyrobili do konce července 2004 celkem 11.189 nových Octavií; výroba prvních vozů zde byla zahájena v únoru letošního roku a nový model se tu bude v omezeném množství spolu se starým provedením montovat i nadále.

Také kvalita práce více než čtyř stovek dělníků na zdejší montážní lince nemalou měrou přispěla k příznivému hodnocení nové Octavie i ke zvýšenému zájmu zákazníků; díky tomu mohla automobilka zvýšit plán výroby nové Octavie pro letošní rok.

Logistická šaráda

Přesun výroby do Mladé Boleslavi znamenal také zvýšené nároky na logistiku. K výrobní lince v Ml. Boleslavi bylo nutné již v průběhu celozávodní dovolené dopravit do skladů a materiálových zón množství dílů i montážního materiálu pro nový model. Naopak opačnou cestou do Vrchlabí putovaly díly pro Octavii, jejíž konečná montáž v Boleslavi definitivně skončila.

Investice do špičkové kvality

Ale nejenom příprava pracovníků a náročná logistika zaměstnávaly manažery, koordinující celou akci. Náběh výroby nové Octavie v Mladé Boleslavi si vyžádal především značné investice a to doslova do každého výrobního provozu.

Jen pro lisování karosářských dílů vyrobila například nářaďovna Škoda 52 nových sad lisovacího nářadí! Vůbec nejvíce investičních prostředků si vyžádala rekonstrukce haly svařovny a její vybavení novými technologiemi, opět za významného přispění firemní nářaďovny. Významnou změnu přinesla do lakovny nová technologie konzervace voskem. Zaplavování karoserie a všech dutin horkým voskem umožnilo, že mohla být záruka na neprorezivění prodloužena z 10 na 12 let! Většími či menšími úpravami prošly v souvislosti s náběhem nové Octavie i další provozy, včetně haly konečné montáže; včetně zajištění vodních testů nových vozů.

Od začátku na plný plyn!

Díky již zmiňovaným příznivým ohlasům a zvýšenému zájmu zákazníků o nový model, je náběhová křivka velmi strmá a hned od zahájení výroby sjíždí z montážní linky v Mladé Boleslavi každý den rovná stovka nových Octavií! A to se má ještě do konce letošního roku tento počet postupně zvyšovat až na 400 vozů za den!

Také nový kombík zahájí ve Vrchlabí

Již za necelé dva měsíce se na podzimním autosalonu v Paříži (23. září) představí v plné kráse nová Octavia ve verzi Combi. Její výroba (a následně i výroba verze s pohonem všech kol) začne rovněž nejprve ve Vrchlabí. Vrchlabský závod se tak pro automobilku Škoda stává nejenom důležitou testovací, ověřovací a školicí základnou, ale i nezbytnou kapacitou pro náběhy nových výrob.

Škoda-Auto

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy