EP Tahačů: Vršecký po tréninku spokojen

EP Tahačů - Finsko (Alastra) | foto: Buggyra IRS

Na prořídlém startovním roštu nedělního kvalifikačního závodu divize Super Race Trucks se David Vršecký z roudnického Buggyra týmu postaví do druhé řady na výhodnější třetí pozici.

Jeho francouzský stájový kolega Ludovic Faure si zajistil místo v první řadě vedle dosavadního vedoucího jezdce šampionátu Němce Markuse Östreicha. Ve třídě Race Trucks se více dařilo zkušenému Františku Vojtíškovi než mladému Adamu Lackovi, jehož start v nedělních jízdách je dokonce ohrožen.

Závody na okruhu uprostřed finských lesů poznamenala malá účast v obou divizích. Dokonce se uvažovalo o tom, že se týmy domluví a do Alastara ani nepojedou. Cestovní náklady jsou obrovské a na druhé straně zázemí v depu i slabý divácký zájem neodpovídají úrovni a významu soutěže. Jenže komisaři FIA pohrozili sankcemi, včetně odebrání bodů, a tak se ve Finsku objevily jen přední týmy a jezdci, kterým záleží na každém bodu.

Velice razantně vyrazil do měřeného tréninku supertrucků především Faure a hned ve svém druhém ostrém kole z povolených patnácti zajel čas, který ve výsledkové listině figuroval na prvním místě téměř po celých čtyřicet vyhrazených minut. Až v samotném závěru, kdy už byli někteří jezdci zpět ve svých depech, se na první pozici vyhoupl Němec Östreich s Volkswagenem. Ve svém posledním kole se zlepšil i Vršecký a posunul se ze čtvrté pozice na třetí. „Jsem moc rád, že se mi to povedlo, čtvrté místo je tady na startu hodně nevýhodné. Po krátké rovině následují dvě pravé zatáčky, ve kterých je vnitřní strana pochopitelně lepší. Při dobrém startu je třetí pozice na roštu dokonce možná výhodnější než druhá. To ale samozřejmě závisí i na tom, jak se start povede ostatním,“ komentoval Vršecký. „Během zastávky jsme trochu upravili nastavení zadní nápravy a já jsem zrychlil o sedm desetin, což se mi předtím během dvanácti kol nepodařilo. Jak už jsem řekl, teď se musím soustředit na start, který jsem minule v Německu trochu pokazil.“

Ve třídě Race Trucks se už tradičně rozdávaly pohárové body. V kvalifikaci neudržel Vojtíšek s Renaultem nadějné čtvrté místo z tréninku, když ho o něj dvě kola před cílem připravila porucha řízení. Nakonec byl rád i za šestou příčku, na kterou se po úporném finiši dral Lacko. Ten doplatil na kolizi z první zatáčky, kdy dostal zezadu ránu od svého týmového šéfa Allgäuera a po hodinách opustil i dráhu. V pohárové jízdě dojel Vojtíšek pátý a Lacko s vozem MAN opět sedmý. Rovnou z dráhy však odcestoval s pochroumaným palcem do nemocnice v Turku. O jeho startu se patrně rozhodne až po výsledku na rentgenu.


Výsledky

Super Race Trucks
Měř. trénink: 1. Östreich (Něm./VW) 1:29,990, 2. Faure (Fr./Buggyra) 1:30,439, 3. Vršecký (ČR/Buggyra) 1:31,004, 4. Albacete (Šp./Buggyra) 1:31,142, 5. Drückenmüller (Něm./VW) 1:31,593.

Race Trucks
Kvalifikační jízda (9 kol): 1. Oliver (VB/MAN) 19:47,881, 2. Bernau (Něm./MAN) -3,281, 3. Hahn (Něm./MB) -12,426, 4. Garrett (VB/Foden) -29,775, 5. Crozier V. (Fr./Renault) -53,195, 6. Vojtíšek (ČR/Renault) -1:04,228, 7. Lacko (ČR/MAN) -1:07,406.

Pohárový závod (13 kol): 1. Oliver 26:28,060, 2. Hahn -6,663, 3. Garrett -27,741, 4. Allgäuer (Rak./MAN) -28,504, 5. Vojtíšek -37,218, 6. Crozier V. -53,405, 7. Lacko -1:18,326.

Buggyra IRS

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy