BMW Group zvýšilo v prvních 6 měsících prodej

5 Touring | foto: BMW Group

V červnu došlo ke zvýšení prodeje o 17,4 %, od července 2001, kdy MINI vstoupilo na trh, se prodalo 440 000 těchto vozů.

BMW Group znovu velmi výrazně zvýšila s koncem první poloviny roku 2004 svou míru růstu. V měsíčním srovnání společnost zvýšila v červnu počet automobilů dodaných svým zákazníkům o 17,4 procenta. Znamená to, že BMW Group prodala 113 886 vozů (loni 96 986). Celkem se jedná o 590 983 vozů BMW, MINI a Rolls-Royce. Jde o 8,5procentní nárůst ve srovnání se stejným obdobím loňského roku 2003 (544 872 kusů). Z toho vyplývá, že první polovina roku 2004 byla nejúspěšnější v historii BMW Group.

Prodeji vévodí dobře zavedené modely, stejně jako úplně nové vozy BMW X3 a BMW řady 6. Ty se na trhu objevily začátkem roku jako součást tržní ofenzívy společnosti BMW Group. Nové modely dosáhly ve světě velmi dobrého ohlasu. „I v druhé polovině roku budeme významně růst,“ prohlásil Dr. Michael Ganal, člen představenstva BMW AG, který je odpovědný za prodej a marketing. „Nyní jsme udělali první krok v rozšíření série MINI, představili jsme nový MINI cabrio. A spolu s BMW řady 1 v září vstoupíme razantně do kompaktní třídy s velmi jasně profilovanou nabídkou.“

Prodej značky BMW vzrost o téměř dvacet procent v červnu na 97 865 automobilů (loni 81 730). Za celé první pololetí dealeři zákazníkům prodali téměř půl milionu vozů BMW - přesně 495 496, což znamená nárůst o 8,9 procent (loni se za stejné období prodalo 454 973 vozů). Nového modelu BMW X3 se již prodalo 33 275 kusů, vozů BMW řady 6 přesně 10 575. Z toho připadá 6916 na coupé a 3659 na cabrio. BMW Z4 nadále hájí pozici světově nejprodávanějšího roadsteru v prémiovém segmentu. Za prvních šest měsíců roku 2004 si zákazníky našlo 23 374 těchto automobilů, což znamená také nárůst o 3,4 procenta (loni 22 596). Vozů BMW řady 5 bylo letos prodáno 113 900 kusů (nárůst o 50,6 procent/ loni se prodalo ve stejném období 75 625 kusů). Prodeje BMW X5 dosáhly za první půlrok 48 377 kusů (+ 2,2 procenta/ loni 47 033) a BMW řady 7 celkem 23 674 kusů (pokles o 14,2 procenta/ loni 27 590). Také nejprodávanější model značky, BMW řady 3, dosáhl v rámci svého sedmiletého produkčního cyklu nadprůměrných prodejů. Letos si zákazníky našlo již 241 904 těchto vozů (- 13,4 procenta/ loni 279 444).

Za tři roky prodáno přes 440 000 vozů MINI
Ve třídě malých vozů se značka MINI za tři roky své produkce zřetelně etablovala na trhu. Přesně 440 732 kusů těchto automobilů našlo od uvedení na trh v červenci 2001 zákazníky. V prvních šesti měsících roku 2004 opustilo brány dealerství 95 168 vozů MINI (+ 5,9 procenta/ loni 89 881 vozů). Michael Ganal k tomu říká: „MINI je absolutním hitem. Jeho úspěch potvrzuje náš správný koncept - stále více zákazníků si vybírá prémiový vůz, který nemusí být zrovna velkým automobilem.“

ROLLS-ROYCE dodal zákazníkům v červnu 49 Phantomů, za celý první půlrok prodeje dosáhly 319 kusů. V červnu překročily své loňské prodeje i motocykly značky BMW, když zaznamenaly nárůst o 12 procent na 10 538 kusů (loni 9405). Za prvních šest měsíců letošního roku se prodalo 48 570 motocyklů BMW, což je ve srovnání se stejným obdobím loňského roku o 5,9 procenta méně.

AuTec Group

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy