Do kvalifikačního závodu divize Super Race Trucks startoval Vršecký z výhodnější pozice ve druhé řadě. V náročné technické pasáži, která následuje hned po úvodní rovině, však podlehl útoku domácího Östreicha a spadl na čtvrté místo. Ještě dvě kola se snažil držet těsný kontakt, který by mu umožnil případný návrat za Buggyry Španěla Albaceteho a svého francouzského týmového kolegy Faureho, jenže Östreich jel bezchybně. Po chvíli začínal naopak odjíždět a vytvořil si před Vršeckým třísekundový náskok. „Chtěl jsem Markuse předjet co nejdříve, ale šance byla tak na 30, 40 procent. Mohl jsem se před něj dostat zprava, jenže následovala ostrá levá zatáčka a tam by mě zase snadno podjel. Nechtěl jsem zbytečně riskovat, protože kdo vypadne z jakékoli jízdy, ztratí strašně moc. Podle průběžných výsledků je zřejmé, že se pereme o každý bod,“ hodnotil v cíli roudnický rodák. V polovině jízdy se Östreich dotáhl na Francouze v českých barvách a po menší kolizi se na chvilku dostal na druhé místo. Faure si ale nenechal nic líbit a v další zatáčce se definitivně vrátil na druhou pozici. Pořadí na prvních místech se už neměnilo. Posledním dramatickým okamžikem přesto byla havárie Matějovského, který narazil při předjíždění o jedno kolo do Francouze Patalacciho. Náš jezdec sice dojel šestý, ale hned po projetí cílem nasedl do sanitky a nechal se odvézt do nemocnice pro sádru na zlomenou ruku.
Hlavní závod se zpočátku vyvíjel zcela poklidně, neboť jezdci se seřadili hned po startu v pořadí, v jakém stáli na startovním roštu. Vedl Albacete a na druhého Faureho si vypracoval až třísekundový náskok. V těsném závěsu se držel i třetí Östreich. Vršecký na čtvrtém místě jezdil už s viditelnějším odstupem a navíc musel neustále hlídat nebezpečně dotírajícího Drückenmüllera. Ve druhé části závodu se začal Faure dotahovat ke Španělovi a v cílové zatáčce 12. kola nasadil k předjetí. Jeho útok nebyl dokonalý a po střetu obou vozů se na první pozici pohodlně protáhl Östreich, Albacete spadl na třetí pozici. Přes technické problémy uhájil čtvrté místo Vršecký. „Od začátku se mi blokovalo pravé přední kolo a soustředil jsem se pouze na udržení Drückenmüllera, víc se za dané situace opravdu nedalo dělat. Škoda, že Ludovic nešťastným manévrem připravil Buggyru o vítězství. Stačil jsem registrovat, jak na tribunách vyletěli všichni radostí ze sedadel,“ komentoval závěr závodu Vršecký. A diváků skutečně nebylo málo. Podle oficiálních údajů jich během víkendu našlo cestu do ochozů 173 tisíc!
Ve slabší třídě Race Trucks opět potvrdil vynikající formu domácí šampión Bernau, který s přehledem vyhrál kvalifikaci i pohárový závod a zaznamenal během dvou dnů ze čtyř jízd maximální bodový zisk. Lacko si připsal v kvalifikaci body za čtvrté a Vojtíšek za osmé místo. Pohárovou jízdu poznamenala hromadná kolize hned v první zatáčce, na kterou nejvíce doplatili týmoví kolegové Lacko a Allgäuer, pro které tím boj o body skončil. Spokojený s body za šesté místo byl Vojtíšek.
Výsledky:
Super Race Trucks
Kvalifikační jízda (9 kol): 1. Albacete (Šp./Buggyra) 17:16,168, 2. Faure (Fr./Buggyra) -2,127, 3. Östreich (Něm./VW) -2,938, 4. Vršecký (ČR/Buggyra) -6,514, 5. Drückenmüller (Něm./VW) -11,807, 6. Matějovský (ČR/Tatra) -45,371.
Pohárový závod (14 kol): 1. Östreich (Něm./VW) 26:57,182, 2. Faure (Fr./Buggyra) -1,916, 3. Albacete (Šp./Buggyra) -5,406, 4. Vršecký (ČR/Buggyra) -11,419, 5. Drückenmüller (Něm./VW) -12,245, 6. Crozier V. (Fr./MAN) -1 kolo.
Celkově: 1. Östreich 115, 2. Faure 111, 3. Vršecký 106, 4. Albacete 98, 5. Drückenmüller 77 b.
Race Truks
Kvalifikační jízda (9 kol): 1. Bernau (Něm./MAN) 18:09,793, 2. Oliver (VB/MAN) -2,030, 3. Allgäuer (Rak./MAN) -12,922, 4. Lacko (ČR/MAN) –13,859, … 8. Vojtíšek -38,582.
Pohárový závod (13 kol): 1. Bernau (Něm./MAN) 26:28,119, 2. Oliver (VB/MAN) -2,907, 3. Hahn (Něm./MB) -8,930, …, 6. Vojtíšek (ČR/Renault) -34,362.
Celkově: 1. Oliver 231, 2 Bernau 206, 3. Lacko 187, 4. Allgäuer 183, …, 8. Vojtíšek 61 b.
Buggyra IRS
Vršecký i Lacko po polovině šampionátu třetí
David Vršecký z roudnického Buggyra týmu dojel na německém Nürburgringu dvakrát čtvrtý a po pěti závodech klesl na třetí místo. Adam Lacko doplatil na hromadnou havárii v pohárové jízdě a je také celkově třetí.