Světová premiéra monstrózního BMW M5

M5 | foto: BMW Group

BMW sice postupně, ale již zcela představilo nový model pětkové řady BMW M5. Je to největší vůz z produkce BMW.

Tento „supercar“, jak se mu také říká, je opatřen 5 litrovým desetiválcovým motorem s úžasným výkonem 507 koňských sil. Parametry nového desetiválce ukázaly, že nové BMW učiní nový krok ve třídě sportovních sedanů. Motor V10 (úhel 90°) o výkonu 373 kW při 7750 ot./min, točí až 8250 ot/min. Kroutící moment vrcholí hodnotou 520 Nm při 6100 ot./min, ale jeho velká část je k dispozici prakticky v celém otáčkovém rozsahu motoru.

V novém voze, s novým motorem je také nová převodovka typu SMG, jenž disponuje nyní namísto šesti až sedmi rychlostními stupni. Tato převodovka slibuje rychlejší řazení až o 20% tzv. „launch control“. Také je možnost využití řazení páčkami pod volantem, čímž BMW poukazuje na novou budoucnost sportovní jízdy.

Převodovku lze nastavit v jedenácti možných módech. Tato nastavení lze měnit dle potřeb tak, aby bylo dosáhnuto nejideálnější volby kombinace komfortu a výkonu. Převodovku lze také nastavit od plně automatické volby až k volbě, kdy se dosáhne absolutně nejrychlejšího startu vozu. Navíc M5ka má proměnlivou uzávěrku diferenciálu s dvoustupňovou kontrolou trakce, což zabezpečuje nejefektivnější využití síly motoru.

Tento silný bavorák dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 4,7 sekundy. 200 km/h dokáže dosáhnout za méně než 15 sekund a při 250 km/h je již v provozu omezovač, ale auto by klidně mohlo jet ještě rychleji. Prostě střela novodobé historie BMW se představila právě v těchto dnech.

Prakticky je tento vůz totožný s vozem představeným v březnu na autosalonu v Ženevě. Upravená přední strana vozu a záď, širší kola a prodloužené strany prahů dá vozu agresivní ráz.

Vůz je v základní výbavě s 19ti palcovými koly. Také nová technologie nechybí v novém BMW. Řidič má k dispozici „head up“ displej, který ukazuje rychlost a navigační údaje v horní části čelního skla.

Prodej nového BMW M5 bude zahájen od ledna roku 2005 a bude se prodávat za 86 200 EUR. Cena v ČR by se mohla zhoupnout k 2,7 miliónům korun. Stane se tak M5 zcela nejdražším vozem ve své třídě? Přitom je velký příslib zájemců, protože předchozího modelu se prodalo hodně přes 30 tisíc kusů.

Foto: BMW

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy