Honda Jazz: Nejlepší pro bezpečnost chodců

Model Jazz, zástupce segmentu malých vozů, který na český automobilový trh dodává značka Honda dosáhl jako první tříhvězdičkové hodnocení..

..v nárazových zkouškách bezpečnosti chodců.

Navíc má Jazz se čtyřmi hvězdičkami za ochranu posádky, se třemi hvězdičkami za ochranu chodců a se třemi hvězdičkami za výsledky testů dětských sedaček nejlepší celkové hodnocení v této třídě v kombinované bezpečnosti.

“Výsledek testu Euro NCAP nás velmi potěšil, neboť potvrzuje, že je Jazz dalším modelem spolu s vozy Civic a CR-V, které mají vedoucí postavení v kombinované ochraně posádky a chodců.” řekl Yasuhisa Maekawa, prezident evropských výzkumných a vývojových operací firmy Honda.

Honda vyniká především proto, že zvládá kombinovat vysokou ochranu posádky s dobrou úrovní ochrany chodců u naprosté většiny svých modelů, nabízených na evropských trzích.

Bezpečnostní profil modelu Honda Jazz:

Jedním z hlavních cílů při konstrukci vozu Jazz byla maximálně dosažitelná úroveň bezpečnosti v dané třídě a pečlivě promyšlená struktura karoserie na základě počítačové analýzy a programů vyhodnocování srážek ze skutečného provozu. Díky tomu dosáhl Jazz v hodnocení Euro CAP vysokého ocenění čtyřmi hvězdičkami za ochranu posádky a třemi hvězdičkami za ochranu chodců.

Technologie “G-control” firmy Honda, používaná v současnosti také u mnoha dalších modelů, umožňuje přednímu rámu pohltit mnohem více nárazové energie díky tomu, že je delší, tužší a přímější. Klenutý typ předního postranního rámu nejen sám o sobě pohlcuje velký podíl nárazové energie, ale navíc přenáší část energie dozadu pod prostor kabiny do podlahového rámu a tím minimalizuje proniknutí předních částí vozu do kabiny. Navíc příčné vzpěry přilehlého hlavního rámu obklopují palivovou nádrž a vytvářejí tak pro ni ochranný obvodový rám. Toto uspořádání zajišťuje vysokou pevnost karoserie a zlepšenou odolnost proti nárazu při racionální a jednoduché konstrukci.

Vynikající bezpečnostní parametry vozu Jazz jsou doplněny airbagy u řidiče i u spolujezdce na předním sedadle (postranní airbagy jsou na různých trzích buď standardní nebo volitelné).

Aby se snížila pravděpodobnost hyperflexe krku při nárazu zezadu, byla použita nová konstrukce předních sedadel. Opěrky hlavy pro řidiče a spolujezdce byly posunuty lehce dopředu, přičemž ohybové vlastnosti struktury horní části sedadla zajišťuje mnohem přesněji řízenou funkci při pohlcování energie za účelem snížení sil, působících na šíji sedící osoby, která je v takových situacích setrvačností zatlačována dozadu.

Stejně jako u všech nových modelů značky Honda jsou na zadních sedadlech instalovány úchyty pro ukotvení dětských sedaček typu ISOFIX. Nezastavěný volný prostor mezi kapotou a motorem, závěsy kapoty deformující se při nárazu, speciálně konstruovaný přední nárazník a otočné čepy stěračů schopné rovněž pohltit část energie, to vše přispívá k bezpečnosti chodců.

Honda a bezpečnost na evropských silnicích:

Při jednom ze šesti úmrtí na silnicích, která jsou v Evropě následkem střetů vozidel s chodci, motocyklisty a cyklisty, může ojedinělá čelní konstrukce G-Con firmy Honda výrazně přispět k ochraně lehce zranitelných uživatelů vozovek a snížit tak tuto hrůznou daň z provozu.

K bezpečnosti silničního provozu přispěla Honda také svou účastí na založení Evropské charty bezpečnosti na silnicích (European Road Safety Charter), která je nejvýznamnější součástí plánu Evropské komise na snížení počtu smrtelných nehod na silnicích o 50 % do roku 2010.

Jako největší prodejce motocyklů na evropském trhu společnost Honda výrazně zlepšila dostupnost svého zdokonaleného brzdného systému (Advanced Braking System), který je významným přínosem pro zvýšení bezpečnosti provozu motocyklů, mopedů a skútrů. V roce 2007 bude tímto systémem vybavena většina jejích jednostopých dopravních prostředků.

Takřka 40.000 lidí je každoročně usmrceno na evropských silnicích a podle statistik o silničních nehodách Evropské unie (CARE) se týká kolem 17% smrtelných úrazů právě motocyklistů.

Z uvedeného je patrné, že Honda neustále zavádí nová zlepšení na úseku jak pasivní tak i aktivní bezpečnosti a usiluje o snížení celkového počtu dopravních nehod. Kromě toho ještě současně investuje do programů výchovy motocyklistů a řidičů v mnoha zemích Evropy.

Tisková zpráva Honda ČR

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy