Vše o nové Fabii třetí generace

Škoda Fabia | foto: Škoda Auto

Tuzemská automobilka Škoda Auto postupně poodhaluje třetí generaci Fabie. My vám v tomto článku všechny poodhalené „střípky“ seskládáme a nabídneme mozaiku nejdůležitějších informací.

Věnovat se budeme především technice, změnám v konstrukci vozu a nebo použitým motorizacím.

Technika – vyztužení, zvýšení komfortu a snížení hmotnosti

Začneme samotnou karoserií. Ta projde výraznými konstrukčními změnami. Nová Fabie nabídne zákazníkům možnost prosklené střechy, která se těší veliké oblibě u Octavie a Rapidu Spaceback. Z toho důvodu dojde k výraznému přepracování střechy, což má za následek vznik dvou variant. Jedna bude bez výztuží na úrovni B sloupků, druhá naopak výztuže dostane. Zároveň se zapracovalo na snižování hmotnosti. Výsledkem je o 13% vyšší podíl dílů z lisované oceli za tepla. Fabie v závislosti na motorizaci, „zhubne“ o 40 až 64 kg. Mimochodem, nejlehčí verze Fabie bude vážit pod 1 tunu, konkrétně 980 kg.

Podvozek se shoduje se současným VW Polo a Seatem Ibiza. Většina podvozkových dílů však projde modernizací. Fabie z toho vytěží daleko lepší jízdní vlastnosti a to zvláště na rozbitých cestách, zároveň se uspoří místo v příčném směru, což umožní umístění 6-ti stupňových manuálních převodovek.

Motory – převládají tříválce, výkon vroste, spotřeba klesne

Rozsáhlé změny čeká i motorový prostor. Nikoliv kvůli uspořádání komponentů, ale kvůli motorizacím. Základem bude 1,0 MPI s výkonem 44kW a 95 N.m. točivého momentu. Čekat můžeme i silnější variantu litrového tříválce posilněného na 55 kW a se shodným točivým momentem 95 N.m. O svižnější svezení se budou starat přeplňované čtyřválce 1,2 TSI naladěné na 66 kW 160 N.m. a 81 kW a 175 N.m.
Velké změny proběhnou v nabízené paletě vznětových agregátů, kde stávající 1,6 TDI nahradí 1,4 TDI. Bude se jednat o tříválec s 12 ventilovou technikou. Nabízen bude ve třech výkonových variantách. První a nejslabší (Greenline) bude mít výkon 55 kW a 210 N.m. silnější 66 kW verze bude mít točivý moment 230 N.m. a nejsilnější verze se 77 kW a 250 N.m. uzavře nabídku vznětových motorizací.

Nejúspornější motorizace (1,4 TDI Greenline) bude dosahovat spotřeby pouhých 3,1 litru na 100 kilometrů.

Zítra se můžete těšit na kompletní odhalení nové Fabie, proto sledujte AutoRoad.cz nebo náš Facebook, který naleznete v odkazu zde.

 

 

 

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy