V tuto chvíli některé automobilky nabízejí zatmavovací střešní okna. Přišlo s tím například Ferrari u modelu 575, jako funkce Magic Sky Control to nabízí i Mercedes. Ten však nyní uvažuje o tom, že by tuto funkci rozšířil.
Zadní boční skla si mnozí polepují fóliemi tak, aby do vozu nebylo zbytečně vidět a aby dovnitř dopadalo méně slunečních paprsků v horkých dnech. Mnozí tento účel dále řeší různými záclonkami. Technologie elektrického zatmavování by mohla přinést větší komfort do snad o lepší odstínění interiéru.
Sám princip není nikterak složitý. Vlastně je docela jednoduchý, všichni jej známe ještě z éry, kdy se používaly černobílé displeje. Bod s tekutými krystaly se při průchodu proudu zpolarizoval a zamezil průchod světla. Tak se utvořil černý puntík. Zatmavovací autoskla fungují na velmi podobném principu.
Proč se zatím tato myšlenka tedy neujala? Brání ji předpisy. Celosvětové normy na zatmavení oken se velmi liší a výrobcům se nechce příliš investovat do technologie, jejíž využití bude stát od státu různé.