Německé šrotovné zvýšilo zájem o Škodovky

ilustrační foto | foto: Seat

Takzvaná šrotační prémie, kterou zavedla před časem německá spolková vláda, vede k lepším prodejním výsledkům, než se čekalo. Nejvíce z ní těží automobilky Škoda a Volkswagen.

Německo se rozhodlo dát každému, kdo si do konce roku koupí nové auto, dotaci 2.500 eur. Jedinou podmínkou je ekologická likvidace vozu staršího 9 let. Zájem o finanční pomoc je však vyšší, než se očekávalo a hrozí, že uvolněné peněžní prostředky brzy dojdou. Vláda přitom vyčlenila 1,5 miliardy eur a jakékoliv další navyšování fondu odmítá.

S využitím šrotovného se v Německu dosud podařilo prodat 90.000 aut domácí značky Volkswagen a téměř 50.000 Škodovek. Na 40.000 zákazníků pak volilo automobilku Opel a 30.000 si připsal francouzský Renault i italský Fiat. Celkem se v únoru na německém trhu zvýšil meziročně odbyt nových vozů o 21,5 procenta.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy