Zatímco dosud byla vozidla prověřována jen z hlediska pasivní bezpečnosti, nově vstupuje do hry i ochrana aktivní. Sem patří systémy pomáhající dodržet maximální nastavenou rychlost, stabilizační systémy a připomínače nezapnutých bezpečnostních pásů.
Z hlediska pasivní bezpečnosti jsou nově testována i samotná sedadla při nárazech zezadu. Cílem je přimět inženýry věnovat větší pozornost konstrukci sedačky i hlavové opěrky.
Výsledky nejnovější testů uvádí následující tabulka:
Model vozu |
Počet hvězdiček |
Ochrana dospělých |
Ochrana dětí |
Ochrana chodců |
Aktivní bezpečnost |
Odkaz |
Citroën C3 Picasso |
4 |
81 % |
76 % |
43 % |
40 % |
|
Mazda 6 |
5 |
77 % |
81 % |
71 % |
71 % |
|
Mitsubishi Lancer |
5 |
81 % |
80 % |
34 % |
71 % |
|
Subaru Impreza |
4 |
84 % |
73 % |
72 % |
57 % |
|
Toyota Avensis |
5 |
90 % |
86 % |
53 % |
86 % |
|
Toyota IQ |
5 |
91% |
71 % |
54 % |
86 % |