Honda Accord má vynikající hodnocení EuroNCAP

Accord | foto: Euro NCAP

Nový model Accord značky Honda získal vynikající celkové hodnocení úrovně bezpečnosti ve třídě “velkých rodinných automobilů” podle nového hodnocení organizace EuroNCAP.

Podle dnes zveřejněných výsledků získal tento model 5 hvězdiček za ochranu dospělých cestujících, 4 hvězdičky za ochranu dětí a 3 hvězdičky za ochranu chodců.

„Výsledkem testů EuroNCAP jsme potěšeni. Potvrzují, že nový Accord představuje špičku mezi velkými rodinnými vozy z hlediska kombinované ochrany dospělých, dětí i chodců. Pokud navíc vezmeme v úvahu prvky aktivní bezpečnosti, kterými je nový Accord vybaven, získávají naši zákazníci nejúčinnější bezpečnostní technologie, jež jsou zhmotněním našeho cíle zajistit bezpečnost pro každého,“ uvedl Ken Keir, vrchní viceprezident společnosti Honda Motor Europe Organizace EuroNCAP navíc poprvé v historii zveřejnila také výsledky hodnocení bezpečnosti předních sedadel a model Accord dosáhl hodnocení 2,26 ze 4, což je velmi dobrý výsledek.

Bezpečnostní profil Hondy Accord

Arzenál pasivních bezpečnostních prvků doplňuje neobvykle široká řada dynamických systémů, které přispívají k ještě větší bezpečnosti jízdy. Stabilizační systém VSA je součástí standardní výbavy všech modelů. Jeho úkolem je pomoci řidiči zachovat kontrolu nad vozidlem při průjezdu zatáčkou, akceleraci a při náhlých manévrech. V těchto situacích systém podle potřeby přibrzdí kola na pravé nebo na levé straně vozu a podle potřeby upraví výkon motoru.

Motion Adaptive EPS

Nový Accord je dále vybaven inovativním systémem, který využívá schopností stabilizačního systému VSA a elektrického posilovače řízení. Tento systém nazývaný Motion Adaptive EPS sleduje výskyt nestability při jízdě na kluzké vozovce, při průjezdu zatáčkou či při brzdění a automaticky řidiči pomůže otáčet volantem správným směrem. Tato pomoc probíhá formou lehkého natočení volantu v potřebném směru, avšak za řízení vozidla je vždy plně odpovědný řidič. Tento pomocný pohyb volantu však poskytuje řidiči dostatečný prostor pro to, aby intuitivně zareagoval a dokázal tak vlastními silami obnovit stabilitu či zkrátit brzdnou dráhu a zachoval si tak kontrolu nad vozidlem.

Systém ADAS součástí volitelné výbavy pro všechny modely

Pro výbavu Executive s motory 2.2 i-DTEC a 2.4 i-VTEC je volitelně k dispozici Pokročilý jízdní asistenční systém (ADAS) tvořený souborem tří průlomových technologií, které povyšují bezpečnost jízdy na novou úroveň. První z těchto technologií je Systém pro udržování jízdního pruhu (LKAS), který za pomoci kamery sleduje polohu vozidla v jízdním pruhu a v případě potřeby ji upraví lehkým zásahem do řízení, čímž se snižuje zatížení řidiče při jízdě na dálnici a současně se zvyšuje bezpečnost.

Adaptivní tempomat (ACC) využívá radaru pracujícího v pásmu milimetrových vln pro udržení stálé vzdálenosti od vozidla vpředu. Tím se zvyšuje komfort jízdy a snižuje se únava řidiče. Systém pro zmírňování následků kolize (CMBS) sleduje vzdálenost Hondy Accord od vozidla vpředu a rychlost přibližování obou vozidel. Systém dokáže řidiče upozornit na hrozící nebezpečí srážky a v případě, že je nehoda nevyhnutelná, pomáhá zmírnit její následky.

Tyto systémy doplňují pasivní bezpečnostní prvky Hondy Accord, které zahrnují předpínače předních bezpečnostních pásů včetně omezovačů tahu, dvoufázové přední airbagy, boční airbagy řidiče a spolujezdce, okenní airbagy pro cestující vpředu i vzadu, či kotvy systému ISOFIX a oka pro upevnění bezpečnostních popruhů dětských sedaček. Přední sedadla jsou vybavena aktivními opěrkami hlavy, které jsou aktivovány při zatlačení těla cestujícího do opěradla sedadla v případě nárazu zezadu. V této situaci speciální tuhá deska aktivuje táhla spojená s opěrkou hlavy, která se skloní směrem vpřed a pomůže podepřít hlavu cestujícího.

Konstrukce karosérie využívající technologie nárazové kompatibility (ACE). Konstrukce karosérie využívající technologie nárazové kompatibility (ACE), která je postupně zaváděna do všech modelů značky Honda, přináší výrazně vyšší ochranu cestujících v celé řadě reálných nehod.

Polygonální hlavní rám na přídi byl zkonstruován tak, aby zabraňoval deformacím kabiny přenosem sil vznikajících při nehodě do několika tras vedoucích mimo prostor pro cestující. To je mimořádně důležité v případech, kdy dojde k čelní kolizi vozidel o různé výšce, hmotnosti nebo konstrukci karosérie. Pro dosažení špičkové úrovně ochrany v případě bočního nárazu konstruktéři společnosti Honda posílili boční profil rámu a zvolili odlišné druhy materiálů, které zajišťují požadovanou úroveň tuhosti a pevnosti kritických částí, aniž by zbytečně zvyšovaly hmotnost celé konstrukce.

Nový Accord rovněž zahrnuje celou řadu bezpečnostních prvků určených k ochraně chodců, které jsou známé z ostatních modelů Honda - včetně čepů stěračů, které se při nárazu odlomí, úchytů blatníků a kapoty pohlcujících energii, či dostatečné vzdálenosti mezi motorem a kapotou, který poskytuje dostatek prostoru pro deformace.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy