I největší rival Toyoty iQ, Smart, má u svého miniauta ForTwo verzi roadster. Ta se oproti normální verzi liší jen stahovací střechou. Toyota prý půjde dál.
Smart vytvořil i lehký Roadster, což je údajně cesta, kterou má směřovat i Toyota. Roadster od Toyoty by měl být odvozený jen technikou, design by byl poměrně svébytný a nemělo by jít jen o triviální verzi bez střechy.
Na tomto roadsteru vidíme nový a zajímavý trend, s tím, jak stoupají ceny paliv a také ekologické povědomí, i struktura aut pro volný čas se mění. Silná a velká auta mohou částečně ustoupit malým, lehkým a úsporným vozům vybaveným maloobjemovými motory případně s přeplňováním. Má to své výhody i svá úskalí. Předskokanem této kategore byl zmíněný Smart Roadster, jenže přišel příliš brzy a i on dovedl automobilku do krize, která vedla až k zastavení výroby tohoto unikátního vozu.
Co se malých a lehkých aut týče, v současné době se vyrábí kupříkladu Daihatsu Copen. Při hmotnosti 800 kilo stačí motory 1,3 a 0,7 turbo. Jen tak mimochodem, Daihatsu je z více než poloviny vlastněno Toyotou, proto Copen nezmiňuji úplně náhodně...