Tento trend je nejvíce patrný v USA. Velká SUV, která tam byla v obrovské oblibě, se najednou neprodávájí. Za vším stojí mezinárodní finanční krize, na američany vysoké ceny benzínu a rostoucí nezaměstnanost. Jednoduše řečeno, na auta už nezbývají peníze. Do módy se tedy dostávají nejrůznější ekologické modely, nejvíce se ale prostě přestupuje do menších automobilů.
Tomuto trendu se tedy nevyhla ani korejská automobilka Hyundai. Modely Veracruz (iX 55) a Santa Fe se v prodejích ve srovnání září 2007 a září 2008 propadly o dvouciferné procentní body. Santa Fe konkrétně téměř o 15 %.
Modelu Sonata se ve stejném období vedlo o něco lépe. Propad byl "pouhá" dvě procenta.
Nad vodou tak Hyundai drží především malé modely jako Elantra, Accent nebo i10. Prodejním trhákem je ale kupodivu velký sedan Genesis. Toho jakoby se krize netýkala. Uvidíme jak na tom bude nové Coupé Genesis.
Hyundai tak přijmul první opatření pro zažehnání propadů prodejů. Zrušeny byly všechny páteční směny a pracovat se nebude ani v den Díkuvzdání a na Vánoce.