svého know-how, dostupných technologií a vlastních zkušeností v podobe konceptu sportovního vozu GTK.
Kleemann je především znám svými zkušenostmi s přeplňováním spalovacích motorů kompresorem a také exkluzivními a skvěle stylovými úpravami vozů značky Mercedes-Benz.
Nyní však vstupuje na kolbiště těch nejúspěšnějších - výrobců supersportovních vozů. Koneckonců - kvůli tomu také Kleemann angažoval mezinárodně ostříleného designéra sportovních vozů Christiana Brandta. Christian se stal vedoucím tajného projektu - návrhu konceptu GTK, což není pouze sportovní vůz, ale současně je to výkladní skříň schopností a technologií společnosti Kleemann. Mnoho z řešení pro koncept GTK rovněž poslouží při úpravách vozů Mercedes-Benz, především pro modely třídy S a CLS.
Koncept Kleemann GTK má karoserii tvořenou díly z uhlíkových vláken, o patřičný výkon motoru se stará systém přeplňování kompresorem Kleemann, a vlastní řešení uplatnili návrháři rovněž u litých kol, brzd a podvozku. Jednotlivé prvky byly vyvíjeny a testovány od roku 2004 na voze Mercedes-Benz SLK 55 AMG, protože koncept GTK strukturálně v modelu SLK vychází.
Pod kapotu se dostal původně atmosféricky plněný motor z modelu SLK 55 AMG, ale Kleemann jej doplnil o vlastní systém přeplňování kompresorem - výsledkem je výkon motorum konceptu GTK 540 koní, točivý moment vrcholí hodnotou 700 Nm. O přenos síly motoru na vozovku se stará sedmistupňová automatická převodovka, diferenciál Kleemann s omezenou svorností a dvacetipalcová kola Kleemann s pneumatikami s extra nízkým profilem Toyo T1-R.
Kola byla pro koncept GTK speciálně navržena tak, aby zajistila řidiči maximální výkon a přitom kontrolu nad vozem. Koncept GTK přitom má dostát prohlášení, že by mělo jít o sportovní vůz, který je však současně bezpečný, vhodný pro každodenní jízdu a nabízející výkon v kombinaci s patřičným komfortem.
Výkony vozu jsou také zajímavé a nejednomu z konkurentů přidělají vrásky na čele - koncept GTK zrychlí z klidu na 100 km/h za puhých 3,7 sekundy a dosáhne elektronicky omezené maximální rychlosti 300 km/h.
O zastavení vozu se pak postará výkonný brzdový systém Kleemann s vrtanými kotouči o průměru 380 mm na přední nápravě, do kterých se zakusují osmipístkové pevně uchycené hliníkové brzdiče. Na zadní nápravě jsou montoány vrtané kotouče o průměru 345 mm, a použity pevné hliníkové třmeny se čtyřpístkovými brzdiči.
Bohužel Kleemann prozatím neplánuje produkci tohoto konceptu ...
Zdroj: Kleemann