Stotřicetigramový zákon je pro automobilky pohroma. Třeba takový Aston Martin, který si zakládá na dvanáctiválcovém portfoliu, je tímto velmi znevýhodněn. Jak z toho ven?
Aston údajně uvažuje, že od Mercedesu zakoupí některá řešení. Mohly by to být motory V6 a V8, protože na vývoj vlastních nemá malá automobilka peníze. Druhým řešením pak zakoupení hybridního systému k těmto motorům.
Pokud by se podařilo do vozu dostat Li-Ion baterie, které jsou oproti konvenčním mnohem lehčí, nemusel by být negativní efekt tak vysoký. Jak víme z testu Lexusu, elektromotor se s benzínovým motorem umí vhodně doplňovat. U spíše GT než puristických sporťáků se potom nějaké to kilo navíc snese. A to nemluvím o sedanu Rapide.
Aston Martin se poohlíží po hybridu
Snad každá sportovní automobilka se třese před úředníky z Bruselu a jejich kulatými razítky. Radikální a direktivní snižování emisí je pro ně nebezpečné, proto se i Aston Martin rozhodl pátrat po ekologičtějších řešeních